Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-05-01@04:20:02 GMT

همه چیز درباره دیزل ژنراتور پرکینز

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۱۴۵۱

شرکت پرکینز یا همان Perkins Engines در سال 1932 تاسیس شد. محل این شرکت در شهر استفیلد پیتربورو انگلستان می باشد. فرانک پرکینز موسس این شرکت است. او این شرکت را با همکاری چارلز چپمن تاسیس نمود. موضوع همکاری این دو از آن جا شروع شد که چپمن به دنبال ساخت موتور دیزلی بود که سرعت بیشتری داشته باشد. چرا که موتور های دیزل قبل از آن، دور موتور کمی داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چپمن با کمک فرانک پرکینز موتور دیزلی به نام ویکسن را اختراع نمود که چهار سیلندر بود و رکورد سرعت موتورهای دیزل آن زمان را شکست. پس از آن هم این شرکت موتور های دیگری اختراع نمود و رکورد سرعت را 8 بار دیگر هم شکست.

در دیزل ژنراتور دور موتور بالا بسیار اهمیت دارد. چرا که دور موتور بالا موتور دیزل باعث ساخت دیزل ژنراتورهای پربازده می شود.یعنی دیزل ژنراتور هایی که میزان یکسانی از انرژی الکتریکی را با مصرف سوخت کمتر تولید می کنند. همین دور موتور بالا باعث شد که دیزل ژنراتور های پرکینز معروف شود.

البته اواخر قرن بیستم، شرکت کاترپیلار، شکت پرکینز را خریداری نمود. ولی به دلیل معروفیت بالا این شرکت همچنان محصولات خود را به نام تجاری دیزل ژنراتور پرکینز تولید و به فروش می رساند.

امروز هم دیزل ژنراتورهای پرکینز از کیفیت بالا برخوردار بوده و طرفداران بسیاری در سراسر دنیا دارند. می توان موتور دیزل پرکینز را با ژنراتور هایی مثل استمفورد یا مکالته کوپله نمود. تقریبا میتوان برای هر قدرتی، یک دیزل ژنراتور پرکینز پیدا نمود. گستره قدرت در دیزل ژنراتور پرکینز از 10 تا 2500 kVA را در بر می گیرد.

در ادامه به بررسی موتور دیزل پرکینز، مدل 4012-46TWG3A می پردازیم که در کنار ژنراتور استمفورد می تواند تا 1500 kVA انرژی تولید نماید.

سری 4012 از سری های موفق دیزل ژنراتور پرکینز به شمار می آیند. این دیزل دارای 12 سیلندر با آرایش خورجینی بوده و مناسب برای مناطق معتدل و گرمسیر است. سیستم خنک کننده آن باعث شده که این موتور دیزل بازده بالا و مصرف سوخت بسیار پایینی داشته باشد.

بیشتر قطعات این موتور با قطعات سری 4000 پرکینز مشترک هستند. به همین دلیل شما می توایند از فراوانی قطعات این دیزل ژنراتور اطمینان داشته باشید.

در مقایسه با سایر موتور های دیزل در این رنج قیمت این موتور از اندازه و وزن بسیار کم تری برخوردار است. همین موضوع حمل و نقل و جای دهی آن را آسان تر می کند. همچنین این موتور دیزل آلایندگی بسیار کمی دارد.

خدمات پس از فروش این شرکت به صورت شبانه روزی و در 365 روز سال در تمام دنیا و حتی ایران برقرار است. به طور مثال شرکت رویان صنعت در ایران خدمات پس از فروش این شرکت را به عهده دارد.

در این دیزل ژنراتور، سیستم تزریق مستقیم سوخت وجود دارد. همچنین این دیزل دارای استاندار ISO 8528-5 می باشد. سیستم روغن کاری کامل، دو ترموستات دو قلو، سیستم تحمل دمای محیط تا 50 درجه سانتیگراد، موتور استارت 24 ولت، دینام 24 ولت دی سی، کلید نتظیم توربین، کلید تنظیم کننده سیستم خنک کننده، کلید تنظیم کننده سیستم گردش روغن، امکان تنظیم سیستم خنک کننده بر روی محیط معتدل یا گرمسیری، سیستم گرم کننده هوشمند از دیگر امکانات این مدل از دیزل ژنراتور پرکینز به شمار می رود.

مصرف سوخت این دیزل ژنراتور در 50 درصد توانایی 150 لیتر بر ساعت است. در 100 درصد توانایی مصرف سوخت این دیزل ژنراتور به 281 لیتر بر ساعت هم می رسد.

این مدل دیزل پرکینز دارای 3714 میلی متر طول، 1780 میلی متر عرض و 2255 میلی متر ارتفاع می باشد. همچنین این دیزل به تنهایی 5220 کیلوگرم وزن دارد.

حتما قبل از خرید دیزل ژنراتور پرکینز با کارشناسان مربوطه مشورت داشته باشید تا مناسب ترین قدرت برای نیازتان را به شما معرفی کنند.

منبع: الف

کلیدواژه: دیزل ژنراتور موتور دیزل دور موتور مصرف سوخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۱۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود

ایتنا - شرکت نوکیا مشغول توسعه سیستم ارتباطات LTE/۴G برای ماه است و نخستین قطعه از شبکه احتمالا در اواخر سال جاری میلادی به این سیاره ارسال شود.
قرار است طی ماموریت IM-۲ شرکت Inituitive Machine سخت افزاری برای یک نسخه ساده از شبکه ارتباط اینترنتی به فضا پرتاب شود و روی قطب جنوب ماه فرود بیاید.

تجهیزات نوکیا که در اصل یک جعبه شبکه ارتباطی است، لندر ماه Nova-C را با کاوشگر MAPP و ابزار جهنده Micro-Nova ساخت همین شرکت مرتبط می کند و به این ترتیب قابلیت های شبکه اینترنتی در مسافت های کوتاه و طولانی آزموده می شود.

تیری کلاین رییس Bell Labs Solutions Research در نوکیا در بیانیه ای اعلام کرد: ارتباطات نیز مانند سرپناه، غذا و تجهیزات حیاتی بخشی مهم از هر ماموریتی است که به مریخ انجام می شود. با ایجاد یک شبکه اختصاصی در فضا، ما از همان فناوری‌های پیشرفته‌ای بهره می‌بریم که میلیاردها تلفن هوشمند را روی زمین به هم متصل می‌کنند.

در سال ۲۰۲۰ میلادی ناسا قراردادهایی با ۱۴ شرکت امضا کرد تا فناوری های نوین برای پشتیبانی از برنامه آرتمیس را توسعه دهند. نوکیا ۱.۴۱ میلیون دلار دریافت کرد تا نخستین شبکه سلولی روی ماه را بسازد. این شرکت به جای توسعه فناوری های جدید، سخت افزارهای فعلی را برای محیط ماه سازگار کرد.

اگر همه چیز طبق برنامه ریزی پیش برود، شبکه ۴G/LTE نوکیا روی ماه پهنای باند بیشتری نسبت به سیستم های فرکانس بسیار بالا(UHF) فراهم می کند که برای ارتباطات فضایی توسعه یافته اند. این امر نه تنها ارتباطات بین فضانوردان بلکه برای سیستم های رباتیک خودران روی ماه را تسریع می کند. علاوه بر آن شبکه مذکور به تدریج برای مریخ سازگار می شود و در آینده به ۵G ارتقا می یابد.

دیگر خبرها

  • سبدگردانی با سرمایه کم امکان‌پذیر است؟
  • اینترنت ۴G نوکیا به ماه می‌رود
  • اینترنت 4G نوکیا به ماه می‌رود
  • ارتقا فرودگاه جده با استفاده از تکنولوژی های جدید در حمل و نقل ریلی
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان
  • رونمایی از اولین موتور احتراقی غیرآلاینده جهان در ژاپن
  • در مذمت و ستایش ارز دریافتی خودروسازان اخیراً گمرک
  • پزشکان می‌گویند آسانسورسواری عمر را کوتاه می‌کند؛ جایگزین استفاده از راه‌پله!
  • رابطه استفاده از آسانسور با کاهش عمر