Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،نسل جدید از تولید نخستین موتور‌های ملی دوگانه سوز به منظور استفاده در صنعت ریلی کشور در شرکت دیزل سنگین ایران در شهرستان آمل با موفق آزمایش تا جمهوری اسلامی ایران گام ارزشمندی برای عدم وابستگی برای تعمیرات این نوع موتور‌ها به خارج از کشور بردارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آزمایش نهایی این نوع موتور‌ها با ۸۵۰ کیلو وات انرژی با ۴۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری از  طراحی تا تولید نهایی به همت متخصصان جوان شرکت دیزل سنگین ایران در مدت حدود یکسال انجام شد.
آیین آزمایش فنی ون‌هایی این نوع موتور پیش از تحویل به شرکت راه آهن با حضور سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت راه آهن ایران، معاونان و گروه مهندسی شرکت دیزل سنگین ایران دراین شرکت واقع در شهرستان آمل حضور داشتتند. تحویل ۵ دستگاه موتور دوگانه سوز ملی به راه آهن مصطفی نمازی مدیرعامل شرکت دیزل سنگین ایران با بیان اینکه همه مراحل طراحی تا ساخت این موتور به همت متخصصان این شرکت انجام شده است، گفت: حداقل تا کمتر از یک ماه آینده نخستین موتور بر پایه دوگانه سوز ملی بر روی لوکوموتیو خطوط ریلی کشور نصب و راه اندازی خواهد شد.
او افزود: عملکرد مطلوب این نوع موتور‌ها با کاربرد دوگانه آن باعث شده تا رویکرد‌های بسترسازی برای صنعت ریلی و دیگر صنایع کشور در این شرکت فراهم شود.
نمازی ادامه داد: سوخت مورد نیاز این نوع موتور‌ها درصنایع و خطوط ریلی که برپایه گاز طراحی و تولید شده به میزان حدود ۸۰ درصد گاز و ۲۰ درصد نفت گاز خواهد بود که این رویکرد تاثیرزیادی در کاهش آلایندگی خواهد داشت.
مدیرعامل شرکت دیزل سنگین ایران گفت: براساس تفاهم نامه و قراردادی که این شرکت با راه آهن جمهوری اسلامی بسته تا پایان امسال حداقل ۵ دستگاه موتوردوگانه سوزملی تولید و تحویل خواهد شد.
انتهای پیام/س

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت ریلی کشور شرکت دیزل سنگین ایران شرکت دیزل سنگین ایران نوع موتور ها دوگانه سوز راه آهن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۰۰۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازدید رییسی از کارخانه ایران خودرو دیزل

به گزارش خبرگزاری مهر، آیت الله سید ابراهیم رییسی رییس جمهور صبح امروز سه شنبه همزمان با روز کارگر با حضور در کارخانه ایران خودرو دیزل ضمن بازدید از بخش‌هایی از کارخانه از جمله سالن خط تولید، با تعدادی از کارگران نیز گفت‌وگویی صمیمانه و چهره به چهره داشت و وضعیت شغلی و معیشتی آنها را جویا شد.

این کارخانه در مساحتی بالغ بر ۷۶۰ هزار متر مربع با ۵ هزار و ۵۰۰ نفر پرسنل سالانه ۲۲ هزار دستگاه محصولات باری کشنده شامل کامیون، کشنده و کامیونت و ۱۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه محصولات مسافری شامل ون، اتوبوس و مینی بوس تولید می‌کند.

یادآور می شود؛ کارخانه ایران خودرو دیزل با اهتمام ویژه دولت مردمی به امر تولید، در سال گذشته رشد تولید بیش از ۶۰۰ درصدی را محقق کرده و برای افزایش آن تا سال ۱۴۰۴ نیز هدف‌گذاری و برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 6092890

دیگر خبرها

  • رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل بازدید کرد
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای صنعت خودرو
  • بازدید آیت‌الله رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • بازدید رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • بازدید رییسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • تکرار تجربیات موفق تأمین مالی بانک صادرات ایران برای خودرو
  • یک تراکتوری، آخرین گلزن استقلال در تبریز!
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی روغن موتور ایران
  • آفریقا، هدف ویژه صادراتی نفت سپاهان
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)