Web Analytics Made Easy - Statcounter

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم ضمن تجلیل و تقدیر از برگزار کنندگان کنگره بین المللی امام سجاد(ع) گفت: تمسک به دامان اهل بیت(ع) موجب نجات انسان در دنیا و آخرت است و شک نکنید که ولایت اهل بیت(ع) جهانی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، آیت الله العظمی «سید محمدعلی علوی‌گرگانی» در پیامی به «ششمین نشست بزرگداشت مقام شامخ حضرت سیدالعابدین عليه السلام» که به همت ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان، عصر امروز(یکشنبه 23 شهریور) در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد،  با اشاره به آیه شریفه «تِلْكَ الدَّارُ الْآخِرَةُ نَجْعَلُهَا لِلَّذِينَ لَا يُرِيدُونَ عُلُوًّا فِي الْأَرْضِ وَلَا فَسَادًا وَالْعَاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ» اظهار داشت: خوشا به سعادت کسانی که متمسکین به ولایت هستند، چراکه اگر دست ما از دامن ولایت جدا نشود سعادت دنیا و آخرت نصیب ما می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این مرجع تقلید افزود:خانواده عصمت و طهارت در حقیقت هادی ما هستند، همچنانکه وقتی در جای جای قرآن کریم سخن از هادی و هدایت گر انسان ها به میان می آید، خود امام معصوم بیان کرده است که مراد ما هستیم، بنابراین اگر اهل بیت(ع) نبودند ما راه را نمی فهمیدیم و هدایت نمی شدیم.

 

وی با تأکید بر این که ائمه اطهار(ع) وسیله سعادت و خوشبختی ما را فراهم کرده اند، یادآور شد: امروز ولایت اهل بیت(ع) عصمت و طهارت در حال گسترش در سراسر جهان است چون این مسأله وعده خود خداوند است و شما نیز حتما بدانید که این ولایت سراسر جهان را می گیرد و در آینده همه زیر پرچم ولایت اهل بیت(ع) خواهند آمد.

 

آیت الله العظمی علوی‌گرگانی در ادامه با تأکید بر این که دست تان را همیشه در دست ائمه قرار بدهید، گفت: حرکت شما نیز در تمسک و توسل به مقام شامخ حضرت زین العابدین علیه السلام کاری ارزنده است و کار شما در همایش امسال به نام نامی ایشان در همین راستا است و انشاءالله دست شما از دامن اهل بیت(ع) جدا نشود.

 

استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم در ادامه عنوان کرد: ضمن ابلاغ سلام این جانب به همه عزیزانی که در برپایی این مراسم نقش داشتند از شما می خواهم که متمسکین محکمی به ریسمان ولایت باشید که دشمن نتواند در بین شما نفوذ کند.

 

وی بیان داشت: من برای تبرک و تیمن روایتی از امام سجاد(ع) را می خوانم که سرنوشت ساز است؛ حضرت می‌فرماید:« أشَدُّ ساعاتِ ابْنِ آدَم ثَلاثُ ساعات: السّاعَهُ الَّتى یُعایِنُ فیها مَلَکَ الْمَوْتِ، وَالسّاعَهُ الَّتى یَقُومُ فیها مِنْ قَبْرِهِ، وَالسَّاعَهُ الَّتى یَقِفُ فیها بَیْنَ یَدَیِ الله تَبارَکَ وَتَعالى، فَإمّا الْجَنَّهُ وَإمّا إلَى النّارِ؛ که امام سجاد علیه‌السلام سه مرحله "جان دادن" ، "معاد" و "حضور در پیشگاه خداوند" را مشکل‌ترین و سخت‌ترین لحظات و ساعات دوران‌ها براى انسان، دانسته‌اند».

 

آیت الله العظمی علوی‌گرگانی حرکت در مسیر اهل بیت(ع) را موجب نجات در دنیا و آخرت دانست و ابراز داشت: انسان یک عمر با زن و بچه و دوست و رفیق و اقوام در حال زندگی است اما وقتی که بخواهد از دنیا برود خیلی برای او سخت خواهد بود، همچنین معاد و حضور در پیشگاه الهی اگر همراه با بدی اعمال انسان باشد، به شدت بر انسان سخت می گذرد اما اگر چشم ما در هنگام مرگ و معاد و محشر به نورانیت اهل بیت(ع) باشد همه اینها آسان می‌شود.

 

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: از خداوند می خواهم دست شما در هر سه مرحله در دست اهل بیت(ع) باشد و شما نیز این امانت را به دست صاحب اصلی یعنی حضرت صاحب الزمان(عج) برسانید و توفیقات همه شما را از درگاه خداوند متعال خواستارم.

پایان پیام/694

منبع: شبستان

کلیدواژه: کنگره بین المللی امام سجاد پیام آیت الله علوی گرگانی آیت الله علوی گرگانی ولایت اهل بیت ع امام سجاد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۱۹۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استان گلستان در سوگ شهادت امام صادق (ع) + فیلم

استان گلستان به سوگ شهادت ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت حضرت امام جعفر صادق (ع)، نشست. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، همزمان با 25 شوال و سالروز شهادت صاحب مکتب جعفری، استان گلستان یکپارچه سیاه پوش شده است. همچنین مساجد و بقاع متبرکه سوگوار ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت هستند.

دوستداران اهل‌بیت عصمت و طهارت در روز شهادت شیخ‌الائمه، امام جعفر صادق علیه السلام در حسینیه‌ها و تکایای شهرهای مختلف استان برای آن امام بزرگوار، مرثیه‌سرایی کردند و اشک ماتم ریختند.

همچنین همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) مراسم دسته‌روی عزاداری در مرکز استان و دیگر شهرهای گلستان با حضور خیل عظیم محبان اهل بیت عصمت و طهارت برپا شد.

بقعه متبرکه امامزادگان گلستان همزمان با 25 شوال و سالروز شهادت صاحب مکتب جعفری سوگوار ششمین اختر تابناک آسمان امامت و ولایت هستند و یکپارچه سیاه پوش شده‌اند.

انتهای پیام/581/.

دیگر خبرها

  • مساله حجاب، دستور الهی است
  • خداوند برای انسان‌ها رستگاری می‌خواهد
  • چگونه اضطراب را درمان کنیم؟
  • رشت میزبان دوازدهمین کنگره ملی سوختگی ایران شد
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیر گذار
  • اعلام آمادگی ارمنستان برای برگزاری دومین نشست جهانی زنان تاثیرگذار
  • رده نهم، بهترین رتبه تیم‌های میکس تفنگ بادی
  • استان گلستان در سوگ شهادت امام صادق (ع) + فیلم
  • برگزاری دومین دوره مسابقات چندگانه رزمی علمداران ولایت در لرستان
  • حج، رزمایش قدرت اسلام در مقابل کفر جهانی است