Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-26@20:02:51 GMT

چین گزارش پنتاگون را اتهام زنی و سیاه نمایی خواند

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۳۰۴۱

خرداد: سخنگوی وزارت دفاع چین در واکنش به گزارش توسعه نظامی و امنیتی چین توسط وزارت دفاع آمریکا اعلام کرد که موضوع این گزارش نمونه دیگری از اتهام زنی و سیاه نمایی چین از سوی آمریکا است.
به گزارش خرداد به نقل از ایرنا «وو چیان» روز یکشنبه در پکن افزود: آمریکا در ۲۰ سال گذشته پیوسته با انتشار چنین گزارش هایی، قلدری و رویکرد تحریک آمیزی از خود نشان داده و به شدت روابط نظامی دو کشور را خدشه دار کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  
وی با اشاره به تحریف روابط بین حزب کمونیست و ارتش چین در این گزارش و جوسازی درباره «تهدید نظامی چین» گفت: بر اساس قانون اساسی جمهوری خلق چین، ارتش آزادیبخش خلق چین تحت رهبری حزب کمونیست کشور قرار دارد و نیروهای مسلح جمهوری خلق چین به مردم کشور متعلق و تابع است.
او با یاداوری اینکه چین بر راه توسعه صلح آمیز و سیاست دفاعی نظامی پایبند است اظهار کرد: توسعه قدرت نظامی کشور کاملاً برای حفظ حق حاکمیت، امنیت و منافع توسعه خود صورت می گیرد و علیه هیچ کشور دیگری نیست و تهدیدی علیه هیچ کشوری نخواهد بود.
سخنگوی وزارت دفاع چین یادآوری کرد که آمریکا در ۲۰ سال گذشته، جنگ ها و عملیات نظامی غیرقانونی زیادی علیه کشورهایی همچون عراق، سوریه و لیبی برپا کرده که موجب کشته شدن بیش از ۸۰۰ هزار و آواره شدن میلیون ها نفر دیگر شده است.
ووچیان اضافه کرد: واقعیات سال های اخیر ثابت کرده است آمریکا برپاکننده اصلی ناآرامی و آشفتگی در مناطق مختلف، ناقض نظم بین المللی و تخریب کننده صلح جهان بوده است.    برچسب ها: پنتاگون ، سخنگوی وزارت دفاع چین

منبع: خرداد

کلیدواژه: پنتاگون سخنگوی وزارت دفاع چین وزارت دفاع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۳۰۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان

وزیر دفاع روسیه در سفر به آستانه برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای با همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کرد.

به گزارش ایسنا، وزارت دفاع روسیه، امروز(جمعه) اعلام کرد که "سرگئی شویگو" وزیر دفاع این کشور و "باکتیبک بکبولوتوف" همتای قرقیزستانی خود دو توافقنامه همکاری امضا کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره گزارش داد که شویگو، امروز برای شرکت در نشست وزرای دفاع سازمان همکاری شانگهای وارد آستانه شد و دیداری کاری با بکبولوتوف داشت.

در بیانیه وزارت دفاع روسیه آمده است: این دو توافقنامه بین وزارت‌خانه‌های دو کشور در زمینه تبادل اطلاعات و تعامل و همکاری در حوزه کاوش و ارزیابی تشعشع و محیط شیمیایی و بیولوژیکی انجام شد.

وزرای دفاع دو کشور همچنین درباره مسائل مرتبط با همکاری نظامی و چشم‌انداز ترسیم‌شده همکاری‌های بیشتر گفت‌وگو کردند.

شویگو در این دیدار  گفت: در شرایط نظامی-سیاسی فعلی، همکاری بین کشورهای ما عامل مهمی در حفظ ثبات و امنیت در آسیای مرکزی و منطقه به طور کلی است. ما در چارچوب دوجانبه و در سازمان همکاری شانگهایی و کشورهای مستقل متحدالمنافع و سازمان پیمان امنیت جمعی تعامل نزدیکی داریم. برنامه توسعه شراکت راهبردی بین روسیه و قرقیزستان در حوزه دفاعی را، ثابت قدم اجرا می‌کنیم.

به گفته وزیر دفاع روسیه، قرقیزستان همواره  یکی از شرکای راهبردی و متحدی قابل اطمینان برای روسیه بوده است و این دو کشور در حال بروزرسانی و اصلاح قوانین خود در زمینه همکاری‌های نظامی هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • بسته تسلیحاتی 6 میلیارد دلاری آمریکا در مسیر اوکراین
  • روسیه: اوکراین حدود هزار نظامی دیگر را از دست داد
  • امضای دو توافقنامه همکاری میان وزرای دفاع روسیه و قرقیزستان
  • قرارداد ۶میلیارد دلاری تسلیحات و تجهیزات آمریکا برای اوکراین
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا
  • سفیر روسیه کمک تسلیحاتی آمریکا به اوکراین را مضحک خواند
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • درخواست پنتاگون از دولت عراق درباره نیروهای آمریکایی
  • پنتاگون: از طرح حمله اسرائیل به رفح خبر نداریم
  • هشدار پنتاگون به عراق درباره ادامه حملات علیه نیروهای آمریکا