Web Analytics Made Easy - Statcounter

آفتاب‌‌نیوز :

این طرح که در دستور مذاکرات نمایندگان انگلیس و اتحادیه اروپا درباره نحوه اجرای برگزیت قرار دارد، توسط مشاوران بوریس جانسون در دست بررسی است.

دولت انگلیس قصد دارد تا به این ترتیب زمینه ارجاع پرونده‌های حقوقی به خارج از قلمرو این کشور را محدود کند. یک سخنگوی دولت ادعا کرده که این کشور به کلیات منشور حقوق بشر اتحادیه اروپا پایبند است و به تعهد جداگانه در این زمینه برای دوران پسابرگزیت نیازی ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، قانون حقوق بشر انگلیس، مصوب ۱۹۹۸، منشور حقوق بشر اتحادیه اروپا را به قوانین انگلیس وارد کرد.

پس از آن دولت‌های حزب محافظه‌کار تلاش زائدالوصفی را برای ابطال این قانون به اصطلاح دست‌و پا گیر صورت دادند. اما اکنون و در آستانه پایان دوره خروج انگلیس از اتحادیه اروپا، گروه‌های حقوق بشری ازجمله سازمان عفو بین‌الملل، نگران خلأ قانونی مرتبط با حقوق بشر هستند.

'کی‌یر استارمر' رهبر حزب مخالف دولت انگلیس ، چندی پیش اظهار داشت که اجرای برگزیت حفره‌ای در قوانین حقوق بشر این کشور ایجاد خواهد کرد.

قوانین حقوق بشری اتحادیه اروپا اجازه ابطال حق شهروندی یا اخراج مظنونین به تروریسم را به وزارت کشور انگلیس نمی‌دهد. این مساله در قضیه اخراج واعظ افراط‌ گرای اردنی به نام ابوقطاده بیش‌ازپیش مشهود بود.

پارلمان انگلیس دو سال پیش قانونی را تصویب کرد که کلیه قوانین ضمیمه‌شده اتحادیه اروپا در قوانین انگلیس را لغو می‌کند. بااین‌حال ازآنجایی‌که در قوانین انگلیس به‌طور ریز و موردی به قوانین اتحادیه اروپا مأخذ داده ‌شده در دولت زمزمه‌هایی از زنده کردن «اختیارات هنری هشتم» شنیده شد.

طبق اختیارات هنری هشتم در قرن شانزدهم میلادی، دولت می‌تواند مصوبات پارلمان را تغییر داده و حتی باطل کند. البته هنوز کار به‌جایی نرسیده که استفاده از این اختیارات ضروری باشد. اما حرف‌هایی در این زمینه به گوش می‌رسد.

در انگلیس برخلاف اتحادیه اروپا چیزی به نام اعلامیه یا منشور حقوق اولیه وجود ندارد. حزب محافظه‌کار در مانیفست سال ۲۰۱۵ خود قول داده بود که به سمت تصویب چنین منشوری حرکت کند؛ اما تاکنون اقدامی نکرده است.

«رابرت باکلند» وزیر دادگستری انگلیس می‌گوید که قانون حقوق بشر انگلیس ۲۰ ساله شده و باید به دقت مورد بازنگری قرار گیرد. وی در گفت وگو با شبکه رایدیویی تایمز افزود که دولت به دنبال یافتن راه‌هایی است که به شکل مناسبی به این مساله بپردازد.

گزارش‌ها حاکیست که تلاش های پیشین دولت انگلیس برای خروج از منشور حقوق بشر اروپایی با مخالفت گسترده احزاب سیاسی و کارشناسان حقوقی روبه رو شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: انگلیس اتحادیه اروپا منشور حقوق بشر منشور حقوق بشر اتحادیه اروپا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۳۳۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش جماران؛ ​جوزپ بورل مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه گفت انتظار می‌رود چند کشور اروپایی تا پایان ماه مه میلادی کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

جوزپ بورل این اظهارات را در نشست مجمع جهانی اقتصاد که در ریاض برگزار می‌شود مطرح کرد. 

در حال حاضر از میان 27 کشور عضو اتحادیه اروپا تنها هشت کشور، فلسطین را به عنوان کشور مستقل به رسمیت شناخته‌اند. این کشورها عبارتند از: لهستان، بلغارستان، مجارستان، جمهوری چک، اسلواکی، سوئد و قبرس. 

در ماه‌های گذشته کشورهای ایرلند، اسپانیا، اسلوونی و مالت آمادگی خودشان را برای پیوستن به این 8 کشور اعلام کرده‌اند. 

با وجود این، اتحادیه اروپا به عنوان یک نهاد کشور فلسطین را به رسمیت نشناخته است. برخی از مهم‌ترین کشورهای عضو اتحادیه اروپا از جمله آلمان و فرانسه معتقدند که به رسمیت شناختن فلسطین تنها از رهگذر مذاکرات بر سر راهکار دو دولتی قابل حصول خواهد بود.

دیگر خبرها

  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • تلاش ماکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته‌ای مستقل
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی به زودی فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل : چند کشور اروپایی تا ماه مه کشور فلسطین را به رسمیت می‌شناسند
  • بورل: چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند