Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-05-02@17:14:31 GMT

مسلمانان معترض موریتانی پرچم فرانسه را به آتش کشیدند

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۳۷۲۸

به گزارش القدس العربی، تظاهرات اعتراضی مردمی در موریتانی علیه سکوت دولت فرانسه در توهین مجدد یک نشریه به پیامبر اسلام (ص) روز یک‌شنبه برگزار شد.

مردم خشمگین موریتانی به انتشار مجدد کاریکاتور‌های توهین‌آمیز به حضرت محمد (ص) در روزنامه طنز شارلی ابدو و امتناع امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه از محکومیت آن واکنش تندی نشان دادند و اقدام به آتش زدن پرچم فرانسه در مقابل چندین مسجد بزرگ در نواکشوت، پایتخت موریتانی کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معترضان در مقابل مسجد «الشرفه» در مرکز نواکشوت، اعتراضی را ترتیب دادند و طی آن تلاش‌های مکرر برای توهین به پیامبر اسلام (ص) را تقبیح و تأکید کردند که «این نقاشی‌ها به پیامبر خدا صدمه‌ای نمی‌رساند، اما سکوت حاکمان مسلمان در مورد آن‌ها توجیه‌پذیر نیست».

معترضین، مردم اسلامی را به تحریم محصولات فرانسوی و تحت فشار قرار دادن دولت‌ها برای قطع ارتباط با فرانسه  فراخواندند. آن‌ها همچنین گفتند که توهین به مقدسات هرگز نمی‌تواند بخشی از آزادی بیان باشد.

نشریه فرانسوی شارلی ابدو روز ۱۱ شهریور ضمن انتشار کاریکاتوری موهن به مقام والای پیامبر اعظم (ص) توهین کرد. علی‌رغم خشونت گسترده مسلمانان جهان، رئیس‌جمهور فرانسه اقدام در محکومیت این نشریه نکرد. شارلی ابدو در خصوص کاریکاتور‌های هتاکانه خود، مدعی شد که این تصاویر متعلق به تاریخ هستند و تاریخ را نمی‌توان بازنویسی یا پاک کرد.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۳۷۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شکایت دو نشریه از مایکروسافت و OpenAI به دلیل نقض کپی‌رایت

ایتنا - شاکیان گفتند که OpenAI دیگر یک شرکت غیرانتفاعی نیست و اکنون 90 میلیارد دلار ارزش دارد. در همین حال، ChatGPT و کوپایلوت «صدها میلیارد دلار به ارزش بازار مایکروسافت» اضافه کرده‌اند. طبق گزارش The Verge، گروهی از نشریات شامل Chicago Tribune، New York Daily News و Orlando Sentinel از مایکروسافت و OpenAI شکایت کرده‌اند. این هشت نشریه، که همگی متعلق به گروهAlden Capital  (ACG) هستند، در شکوائیه خود این شرکت‌ها را متهم کرده‌اند که «میلیون‌ها مقاله و مطلب دارای حق‌چاپ‌شان را بدون اجازه و بدون پرداخت هزینه، با هدف تقویت تجاری‌سازی محصولات هوش مصنوعی مولدشان، از جمله ChatGPT و کوپایلوت، به سرقت برده‌اند».
 
به گزارش ایتنا و به نقل از انگجت، این تازه‌ترین شکایتی است که علیه مایکروسافت و OpenAI به دلیل استفاده از مطالب دارای حق چاپ بدون رضایت صریح ناشران مطرح شده است. نیویورک‌تایمز نیز در اواخر سال گذشته از این شرکت‌ها شکایت کرد و مدعی شد که آنها از «محتوای دارای حق چاپ به ارزش تقریباً یک قرن» استفاده کرده‌اند. این نشریه گفت که محصولات این شرکت‌ها می‌توانند مقالات تایمز را کلمه به کلمه ارائه دهند و می‌توانند «از سبک بیانی آن تقلید کنند»، با اینکه توافق‌نامه مجوز قبلی نداشته‌اند.
 
مایکروسافت در پاسخ خود به دادگاه، که با هدف رد بخش‌های کلیدی این شکایت ارائه شده بود، تایمز را متهم به «آینده‌شناسی روز رستاخیزی» با این ادعا کرد که هوش مصنوعی مولد می‌تواند برای روزنامه‌نگاری مستقل یک تهدید باشد.
 
نشریات گروه ACG از همین موضوع شکایت دارند که چت‌بات‌های این شرکت‌ها در مدت کوتاهی پس از انتشار مقاله‌های آنها بدون دادن یک لینک برجسته به منابع آنها، این مطالب را کلمه به کلمه بازتولید می‌کنند. آنها در شکایت خود چندین نمونه را ذکر کردند. علاوه بر این، این چت‌بات‌ها ظاهراً دچار توهم هستند و گزارش‌های نادرستی را به انتشارات ACG نسبت می‌دهند.
 
این ناشر استدلال کرده است که برای کامپیوترها، تراشه‌های تخصصی و برقی که برای ساخت و راه‌اندازی محصولات هوش مصنوعی خود استفاده می‎‌کند هزینه پرداخت می‌کند. و با این حال شرکت‌های موردشکایت از مقالات دارای حق چاپ «بدون اجازه و بدون پرداخت هزینه برای دریافت امتیاز» استفاده می‌کنند، در حالی که می‌دانند برای آموزش مدل‌های زبان بزرگ خود به محتوا نیاز دارند. این شاکیان به اعتراف قبلی OpenAI اشاره کردند که گفته بود «آموزش مدل‌های پیشرو هوش مصنوعی امروزی بدون استفاده از متریال دارای حق چاپ غیرممکن است».
 
شاکیان گفتند که OpenAI دیگر یک شرکت غیرانتفاعی نیست و اکنون 90 میلیارد دلار ارزش دارد. در همین حال، ChatGPT و کوپایلوت «صدها میلیارد دلار به ارزش بازار مایکروسافت» اضافه کرده‌اند.
 
این نشریات به دنبال مبلغی اعلام‌نشده برای جبران خسارت خود هستند و از دادگاه می‌خواهند که به این متشاکیان دستور دهد مدل‌های GPT و LLM را که از متریال آنها استفاده می‌کنند نابود کنند.

دیگر خبرها

  • شکایت دو نشریه از مایکروسافت و OpenAI به دلیل نقض کپی‌رایت
  • (عکس) اهتزاز پرچم ایران در یکی از دانشگاه‌های آمریکا
  • خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند، سیاه‌بازی‌ که گردن BBC افتاد!
  • اولین قبرستان مسلمانان در ایران کجاست؟ + عکس
  • شباهتهای جنگ غزه و ائتلاف کفار و مشرکین مکه و یهود مدینه در جنگ احزاب
  •  خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند سیاه‌بازی‌ای که گردن BBC افتاد!
  •  خفّتی که MI۵ و MI۶ کشیدند و سیاه‌بازی‌ای که گردن BBC افتاد!
  • دانشجویان دانشگاه آمریکایی بیروت پرچم اسرائیل را به آتش کشیدند
  • جای خالی آقای حرف حساب
  • کتک خوردن دانشجویان معترض به نسل کشی در فرانسه