Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان-با اینکه کمتر از ۲ ماه به انتخابات ریاست جمهوری آمریکا باقی مانده اما همچنان این کشور بر سر موضوعات مختلف از جمله رفتار نژادپرستانه و خشونت آمیز پلیس، در ناآرامی به سر می‌برد.

خبرگزاری میزان – اعتراضات به نژادپرستی نهادینه و خشونت پلیس «آمریکا» چندین ماه است که در صدر خبر‌های این کشور قرار داشته و همچنان ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش «واشنگتن پست»، در طی ۱۶ هفته اخیر، بیش از ۵۰ خودرو به اعتراضات صلح آمیز در سرتاسر آمریکا یورش برده اند، شبه نظامیان مسلح، مجلس قانونگذاری میشیگان را تعطیل کردند، نیرو‌های پلیس و گارد ملی آمریکا بسیاری از معترضان را بازداشت کرده اند و نیرو‌های امنیتی در واشنگتن با استفاده از بالگرد‌هایی که با ارتفاع کم پرواز کردند و معترضان به خشونت پلیس را آزار دادند.

حال این پرسش مطرح می‌شود که آیا آمریکایی‌ها باید نگران گسترش خشونت در این کشور باشند؟

بله؛ آمریکا هم در همین مسیر قدم گذاشته است؛ خشونت سیاسی، تمایل به بروز در کشور‌هایی دارد که پیشتر این اتفاق در آنها رخ داده است.

خشونت سیاسی از تبعیض، تفکیک اجتماعی و نابرابری تغذیه می‌کند؛ دو قطبی شدن این شرایط را بدتر می‌کند و جوامع را از حل مشکلات خود باز می‌دارد.

خشونت سیاسی آمریکا به زمان جنگ داخلی در این کشور بازمی گردد؛ زخم عمیق نژادپرستی و نابرابری در آمریکا، دو قطبی سازی سیاسی این کشور را عمیق‌تر می‌کند.

در واقع کُشنده‌ ترین کشور‌های جهان آنهایی نیستند که در جنگند؛ بلکه کشور‌هایی هستند که «دموکراسی‌های» بسیار نابرابر و بسیار دوقطبی دارند و با خشونت‌های سیاسی، جنایی و دولتی روبرو هستند.

بیشتر بخوانید: سانسور جنایت پلیس آمریکا در ویسکانسین ترامپ: معترضان ضد نژادپرستی آدم‌کش هستند

انتخابات آمریکا احتمالا باعث خشونت و یک بحران قانون اساسی خواهد شد.

با کمرنگ شدن انعطاف پذیری و افزایش خطرات، جامعه شروع به شکستن می‌کند؛ مردم باور و اعتماد خود را به احزاب و روند‌های مستقر از دست می‌دهند؛ خطرناک‌تر از همه، سیاستمدارانی هستند که خشونت را راهی برای رسیدن به قدرت می‌دانند.

این سیاستمداران هنجار‌های حرفه‌ای را تضعیف می‌کنند، همانطور که دونالد ترامپ، از کنار گذاشتن منافع شخصی خود برای تجارت خودداری می‌کند.

ترامپ بیش از هر آمریکایی در طول تاریخ، نفرت از مهاجران را گسترش داده است.

پلیس و نیرو‌های امنیتی آمریکا در چند ماه گذشته بسیاری از اعتراضات را سرکوب کرده اند؛ همین سرکوب‌ها باعث می‌شود که اعتراضات آرام و مسالمت آمیز در آمریکا به خشونت کشیده شودغ این چنین اتفاقاتی به تازگی در شهر پورتلند در ایالت اورگان نیز روی داده است.

به طور کلی، «دموکراسی» آمریکا مریض است؛ همچنین آمریکا تنها «دموکراسی» صنعتی با سطح کاهش یافته امید به زندگی است.

«واشنگتن پست» در پایان می‎نویسد «مرگ در خیابان‌های آمریکا به همراه مرگ ناشی از کووید-۱۹ و به علاوه ناامیدی در آمریکا در حال افزایش است.»


انتهای پیام/

برچسب ها: آمریکا دونالد ترامپ

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: آمریکا آمریکا دونالد ترامپ خشونت سیاسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۳۷۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران امروز (یکشنبه) نهم اردیبهشت ماه در واکنش به تظاهرات اعتراضی در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در حمایت از فلسطین در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد.

وی افزود: نه به اشغالگری در فلسطین و نه به نسل‌کشی در نوار غزه و فریاد برای آزادی فلسطین، امروز یک مطالبه جهانی است. با سرکوب خشونت‌آمیز تظاهرات اعتراضی دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، نمی‌توان از فروریختن ستون‌های تَرَک خورده اشغالگری در فلسطین جلوگیری کرد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران در پایان گفت: هر کس در مقابل آن بماند، زیر آوار فروپاشی صهیونیسم خواهد ماند.

در روز‌های اخیر تعداد قابل توجهی از دانشگاه‌های آمریکا و همچنین دانشگاه‌هایی در اروپا از جمله فرانسه، یونان و آلمان شاهد برگزاری تظاهرات و تجمعات در حمایت از مردم فلسطین بود.

تظاهراتی که با برخورد خشونت‌آمیز پلیس آمریکا روبرو شد و پلیس این کشور در دانشگاه‌های مختلف اقدام به بازداشت تعدادی از دانشجویان معترض کرد.

در همین ارتباط پلیس ایالت ایندیانا از بازداشت۲۳ دانشجوی معترض به جنایات رژیم اسرائیل به اتهام برپایی چادر‌های تحصن در محوطه دانشگاه خبر داد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • واکنش ترامپ به خیزش دانشجویان آمریکایی در حمایت از فلسطین
  • خشونت پلیس فرانسه علیه دانشجویان حامی فلسطین
  • فراجا مرزبان حجاب است/ متولیان فرهنگی حجاب و عفاف بیدار باشند
  • کنعانی: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد
  • خشونت پلیس آمریکا ضد دانشجویان
  • بازتاب خشونت پلیس آمریکا در شبکه‌های اجتماعی
  • فیلم| واکنش کاربران مجازی به برخورد پلیس آمریکا با دانشجویان
  • نبرد آمریکا با شعارهای آمریکایی
  • خشونت نظامیان آمریکایی در مقابل دانشجویان + عکس و فیلم
  • محکومیت سرکوب و برخورد خشونت‌بار پلیس آمریکا با دانشجویان از سوی دانشگاه امیرکبیر