Web Analytics Made Easy - Statcounter

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران، ایسپا، در یک نظرسنجی از مردم پرسیده "ترجیح می‌دهید پس انداز خود را چگونه مدیریت کنید؟" و ۳۹.۱درصد پاسخ‌گویان گفته‌اند پس‌اندازی ندارند که نسبت به سال گذشته پنج‌درصد بیش‌تر شده‌اند.

به گزارش قدس آنلاین، آرایش جنسیتی، سنی و تحصیلی کسانی که پس‌اندازی ندارند، به این شکل است؛
۴۲.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۲درصد زنان و ۳۶.۲درصد مردان گفته‌اند پس‌انداز ندارند.
۵۴.۵درصد افراد بالای ۵۰سال، ۳۸.۵درصد افراد ۳۰ تا ۴۹ سال و ۲۵.۱درصد جوانان ۱۸ تا ۲۹ سال گفته‌اند پس‌اندازی ندارند.

۵۷.۷درصد افراد با تحصیلات کم‌تر از دیپلم؛ ۳۴.۶درصد با تحصیلات دیپلم؛ ۲۵.۸درصد از گروه تحصیلی کاردانی و کارشناسی و ۲۶.۵درصد افراد با تحصیلات کارشناسی ارشد و دکترا گفته‌اند پس‌اندازی ندارند.

به‌جز کسانی که گفته‌اند پس‌اندازی ندارند، ۱۷درصد گفته‌اند در بازار زمین و مسکن و ۱۶.۵درصد در زمینه اشتغال‌؛ ۹.۲درصد در بورس، ۸.۱ درصد در بانک ۵.۸ درصد در طلا و سکه و ۱.۶درصد در ارز سرمایه‌گذاری می‌کنند.

بنابر این نظرسنجی، از خرداد ۱۳۹۸ تا مرداد ۱۳۹۹، تمایل به پس‌انداز در بانک از ۲۴.۸درصد به ۸.۱درصد رسیده اما سرمایه‌گذاری در بورس رشد داشته و از ۱.۵درصد به ۹.۲درصد رسیده.

مردان بیش‌از زنان و جوانان بیش‌از گروه‌های سنی دیگر تمایل دارند در بورس سرمایه‌ بگذارند- و هرچه بر سطح تحصیلات افراد افزوده شده، میل به سرمایه‌گذاری در بورس بیش‌تر شده.

همچنین در این نظر سنجی آمده: زنان بیش‌از مردان در طلا و سکه و نیز بانک سرمایه‌گذاری می‌کنند.

در این نظرسنجی تلفنی، از ۲۹تیر تا پنج‌ مرداد امسال، ۱۵۹۰‌تن از شهروندان بالای ۱۸سال کل کشور شرگت داشته‌اند. ایسپا، وابسته به جهاددانشگاهی است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: نظرسنجی پس انداز سرمایه گذاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۳۸۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح مالیات بر سوداگری شامل حداکثر یک درصد از افراد جامعه است

به گزارش خبرنگار مهر، محمدباقر قالیباف در نطق پیش از دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بررسی ایرادات شورای نگهبان به طرح مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی در مجلس گفت: این طرح معاملات عادی و روزانه مردم را شامل نمی‌شود و حداکثر شامل یک درصد از افراد جامعه می‌شود.

در حال تکمیل

کد خبر 6090519 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • چشم انداز سرمایه گذاری در بورس مثبت است
  • نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های بایدن در قبال جنگ غزه
  • نام مبارزان و مجاهدان شهید بوشهری در جهان طنین‌انداز است
  • رای‌دهندگان آمریکایی به ترامپ نگاه مثبت‌تری دارند
  • چشم‌انداز روشن توسعه همکاری ایران و آفریقا طی ۲ دهه آینده
  • راه‌اندازی مرکز نوآوری ملی و تخصصی حوزه فناوری‌های شناختی در شمال کشور
  • طرح مالیات بر سوداگری شامل حداکثر یک درصد از افراد جامعه است
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • موافقت اکثر صهیونیست‌ها با استعفای فرماندهی ارتش رژیم صهیونیستی
  • راه‌اندازی فاز دوم کارخانه فولاد بافت مصداق«جهش تولید با مشارکت مردم» است