Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-06@23:09:43 GMT

نصب پدافند ضدموشکی در پایگاه آمریکایی «حریر»

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۴۳۲۷

نصب پدافند ضدموشکی در پایگاه آمریکایی «حریر»

به گزارش تابناک به نقل از ایسنا، یک منبع امنیتی در اربیل امروز، یکشنبه، تحرکات نیروهای آمریکایی در پایگاه «حریر» در استان اربیل را فاش کرد.

این منبع در گفت‌وگویی با پایگاه خبری «بغداد الیوم» گفت: «یک شرکت خصوصی آمریکایی که در پایگاه مستقر در منطقه شقلاوه استان اربیل فعالیت گسترده داشت به دلیل شرایط انتشار ویروس کرونا، فعالیت خود را برای چند ماه متوقف کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

»

وی افزود: «این شرکت مجددا فعالیت خود را از سرگرفته و اقدام به نصب پدافند ضد موشکی، تقویت استحکامات نظامی و توسعه باند فرودگاه شقلاوه و اتصال آن به پایگاه حریر کرده است.»

براساس گزارش میدل ایست نیوز، منبع یاد شده ادامه داد: «هیچ یک از نیروهای آمریکایی از این پایگاه خارج نشده و گروهی از نیروهای امنیتی عراق و نیروهای پیشمرگ در حال آموزش مستمر هستند و انتظار می‌رود کار توسعه پایگاه در اوایل سال آینده میلادی به پایان برسد.»

پایگاه نظامی حریر در اقلیم کردستان یکی از بزرگترین پایگاه‌های آمریکا در عراق و خاورمیانه است و هزاران نفر از نیروهای آمریکایی و نیروهای ائتلاف بین‌المللی در آن مستقر هستند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دارا دوم کریم آتشی آیت الله صانعی طوبی کرمانی پرونده اکبر طبری توافق اسرائیل و بحرین پدافند ضد موشکی پدافند ضد موشکی استان اربیل دارا دوم کریم آتشی آیت الله صانعی طوبی کرمانی پرونده اکبر طبری توافق اسرائیل و بحرین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۴۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نبرد مسلحانه نیروهای مقاومت فلسطین با متجاوزان در «طولکرم»

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از شبکه المیادین، نظامیان صهیونیست به صورت گسترده به شهر طولکرم واقع در کرانه باختری حمله کرده و با بولدوزرهای خود خیابان‌های این شهر را تخریب کردند.

در جریان حمله عناصر متجاوز به شهر طولکرم برق این منطقه به صورت گسترده قطع شده بود.

نیروهای مقاومت فلسطین نیز در این میان برای مقابله با تجاوز نظامیان صهیونیست وارد صحنه نبرد شده و با بمب‌های دست ساز تجهیزات این عناصر را در اردوگاه نور شمس واقع در طولکرم هدف قرار دادند.

عناصر صهیونیست به مسجد الشهدا واقع در اردوگاه طولکرم نیز حمله کردند.

روز گذشته نیز گردان‌های قسام با صدور بیانیه‌ای اعلام کردند نظامیان اشغالگر صهیونیست را در پایگاه نظامی کرم ابو سالم و اطراف آن با موشک‌های کوتاه برد ۱۱۴ میلیمتری رجوم هدف قرار دادند.

گردان‌های قسام تاکید کردند که در عملیاتی مشترک با گروهان‌های قدس پایگاه صهیونیستی کرم ابو سالم را هدف حمله موشکی قرار دادند.

بنابر اذعان منابع عبری در این حمله دست کم سه نظامی صهیونیست کشته و ۱۰ نفر دیگر زخمی شدند.

پیشتر نیز منابع عبری اذعان کردند که این رخداد در جریان نبرد زمینی غزه، رخدادی غیر عادی بوده و در پی آن بالگردهای متعددی برای انتقال زخمی‌ها به پایگاه کرم ابوسالم اعزام شدند.

کد خبر 6097816

دیگر خبرها

  • پایگاه آمریکایی: خریداران پهپادها و تجهیزات ایرانی به صف شدند
  • اینجا تهران است بە وقت اقلیم کردستان / اهمیت سفر بارزانی بە ایران
  • اربیل: در روزهای سخت اولین تماس ما با جمهوری اسلامی ایران است
  • نبرد مسلحانه نیروهای مقاومت فلسطین با متجاوزان در «طولکرم»
  • حمله مقاومت اسلامی عراق به پایگاه هوایی رژیم صهیونیستی
  • اقدام نیروهای امنیتی یمنی علیه عملیات اطلاعاتی آمریکایی-صهیونیستی
  • 5 محور مهم سفر بارزانی به تهران چیست؟ | درخواست ویژه اربیل از تهران
  • روزنامه‌آمریکایی: ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد
  • واکنش وزیر دفاع انگلیس به تحریمش از سوی ایران/ مخالفت امارات با استفاده آمریکا از پایگاه های نظامی در این کشور/ حمله موشکی به پایگاه نظامیان آمریکایی در شرق سوریه/ رایزنی محرمانه دولت بایدن و عربستان درباره یک توافق
  • ابوظبی اجازه استفاده از خاک امارات برای حمله به عراق و یمن را نداد