Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-01@17:28:26 GMT

دانشکده خبر شیراز تعطیل شد

تاریخ انتشار: ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۴۵۴۷

دانشکده خبر شیراز تعطیل شد

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دانشکده خبر شیراز وابسته به سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی که جذب دانشجوی آن از مهر سال ۱۳۹۸ متوقف شده بود، در اجرای مصوبه شورای عالی اداری مبنی بر واگذاری یا انحلال مراکز آموزش عالی وابسته به دستگاه‌های اجرایی به صورت رسمی تعطیل شد.

دانشکده خبر شیراز پس از ۶ سال پیگیری مستمر، در چهارم بهمن ماه سال ۱۳۸۶ به صورت رسمی افتتاح شده بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جواد جعفری زوج از روزنامه‌نگاران استان فارس و دانش‌آموخته دانشکده خبر تهران، مؤسس و اولین مدیر دانشکده خبر شیراز بود که سال ۸۶ در مراسم افتتاحیه این دانشکده خبر شیراز گفت: ایده راه‌اندازی این دانشکده سال ۸۱ به ذهنم رسید و طرح را با محمدحسین زارع رئیس وقت خبرگزاری جمهوری اسلامی استان فارس مطرح کردم که او هم استقبال کرد.

او تصریح کرد: از سال ۸۱ تا ۸۶ مقدمات راه‌اندازی دانشکده طول کشید و در نهایت سال ۸۶ با حمایت همه جانبه مهندس محمدرضا رضازاده استاندار وقت استان تأسیس شد.

جعفری زوج گفت: از سال ۸۱ تا ۸۶ بیش از ۱۰۰ دوره آموزشی کوتاه‌مدت با حضور استادان روزنامه‌نگاری از تهران برگزار کردیم که در اصل هم نیازسنجی و اثبات ضرورت تأسیس دانشکده به شمار می‌رفت و هم از طریق آن ارتقای سطح علمی و مهارتی اصحاب رسانه استان دنبال می‌شد.

او افزود: به دنبال این بودیم که دانشکده خبر شیراز، مرکز آموزش رسانه‌های جنوب کشور و حوزه خلیج فارس شود.

پس از جعفری زوج، حمیدی و شاکر به ترتیب مدیریت دانشکده خبر شیراز را بر عهده داشتند.

این در حالی است که حبیب دانش منش رئیس دانشگاه جامع علمی کاربردی فارس پیرامون وضعیت دانشکده خبر شیراز گفت: به منظور واگذاری دانشگاه و دانشکده‌های متعلق به سازمان‌ها نهاد‌ها و دستگاه‌های دولتی دانشکده خبر شیراز نیز پس از طی مراحل واگذاری به بخش خصوصی مورد استقبال قرار نگرفت و در نهایت منحل شد.

او با اشاره به اینکه طی یک سال اخیر دست کم ۱۲ دانشگاه به این دلیل فعالیتی ندارند، افزود: به علت تمایل نداشتن خبرگزاری جمهوری اسلامی برای ادامه فعالیت این مرکز آموزشی، دانشجویان این دانشکده به مرکز علمی کاربردی جهاد دانشگاهی شیراز به عنوان مرکز معین منتقل شدند.

حبیب دانش منش گفت: دانشگاه فرهنگ و هنر شیراز نیز به دلیل یادشده از چرخه مراکز علمی کاربردی استان خارج شد و فعالیتی در امر آموزش عالی ندارد.

بیش از یک‌هزار نفر از دانشکده خبر شیراز در دوره فعالیت ۱۲ ساله آن، فارغ التحصیل شدند.

منبع: مهر

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تعطیلی دانشکده دانشکده خبر دانشکده خبر شیراز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۴۵۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زنگ سپاس معلم در مدارس فارس نواخته شد

فرشید قاسمی در آیین استانی نواخته شدن زنگ سپاس معلم در دبیرستان دخترانه فرشتگان ناحیه چهار شیراز، با تبریک هفته معلم، و عرض ارادت به معلمان، اظهار کرد: در راستای تجلیل از مقام شامخ معلم زنگ سپاس معلم را امروز به صدا در می‌آوریم.

او افزود: افرادی می‌توانند کار تعلیم و تربیت را بر عهده بگیرند که خود خوب تربیت شده باشند.

قاسمی تصریح کرد: قرار است کشور ما ایران قوی بشود، بنابراین برای داشتن ایران قوی نیازمند معلمان و دانش آموزان قوی داریم.

او ادامه داد: اگر قرار است تحولی در جامعه صورت گیرد این تغییر و توسعه تنها از سوی معلمان صورت می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس خاطرنشان کرد: امیدواریم در مسیر پر افتخار تعلیم و تربیت، بتوانیم تلاش خود را تا سپردن پرچم انقلاب به دست حضرت ولیعصر عجل الله تعالی فرجه الشریف ادامه دهیم.

 در این مراسم از جمعی از معلمان این اموزشگاه با اهدای لوح سپاس و شاخه گل، تجلیل شد. شیبانی؛ فرماندار شیراز، سرهنگ علی قاسمی؛ جانشین فرمانده سپاه ناحیه احمدبن موسی، سرهنگ مدبری؛ معاون اجتماعی سپاه فجر استان نیز در این مراسم حضور داشتند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • این پهپاد به کنترل ترافیک در شیراز کمک می کند ؛ روش شناسایی خودروهای متخلف | ویدئو
  • مربی تیم جوانان: فوتبال پایه برای نتیجه گرفتن نیست
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از بیماران مبتلا به به سلیاک
  • با کاندیداهای راه‌یافته به دور دوم انتخابات مجلس دو حوزه انتخابیه فارس آشنا شوید
  • زنگ سپاس معلم در مدارس فارس نواخته شد
  • انتصاب مدیرکل ورزش و جوانان استان فارس
  • یک کشته در برخورد دو کامیون در آزاد راه اصفهان- شیراز
  • عصر شعر شیراز در کتابخانه رئیسی اردکانی برگزار می‌شود
  • مسمومیت ۲۹ پزشک با مشروبات الکلی تقلبی در شیراز | یک پزشک زن فوت کرد و یک پزشک دیگر در کما
  • سفیراندونزی از غرفه استان فارس بازدید کرد