Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نوربخش حاتمی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تا پنجم شهریور امسال تامین ارز کود‌های وارداتی شامل کود‌های فسفاته و پتاسه که حدود ۳۰ درصد سبد کود کشاورزان استان را شامل می‌شوند از محل ارز‌های ترجیحی انجام می‌شد.

او افزود: از آن زمان به بعد منبع تأمین ارز این کود‌ها به ارز نیمایی تغییر پیدا کرد بنابراین افزایش سه تا چهار برابری قیمت این دسته از کود‌ها بودیم و این تصمیم مختص کل کشور است و تنها برای استان کرمانشاه نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حاتمی گفت: وزارت جهاد کشاورزی پیگیر است که از طریق افزایش قیمت خرید تضمینی محصولات کشاورزی از طریق شورای اقتصاد بتواند این افزایش هزینه را جبران کند که امیدواریم این اتفاق رخ دهد.

او با بیان اینکه یکی از مهمترین چالش‌های پیش روی استان و کشور تأمین به موقع و قیمت نهاده‌های کشاورزی و دامی است عنوان کرد: استان کرمانشاه با توجه به حوادث زلزله و سیل چند سال اخیر خسارت زیادی را در بخش کشاورزی متحمل شده است و به دلیل محدودیت‌ها امکان حمایت به میزان کافی وجود نداشت.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: تصور بخش زیادی از بهره‌برداران این است که متولی کامل تأمین و قیمت‌گذاری نهاده‌ها جهاد کشاورزی است، اما اینگونه نیست و حوزه اختیارات ما محدود است.

حاتمی گفت: بهره‌برداران در چند سال گذشته به دلیل حوادثی همچون زلزله و سیل در بخش‌های مختلف خسارات زیادی را متحمل شدند که بخشی جبران شد، اما هنوز ۵۰ درصد اعتبارات کمک‌های بلاعوض سیل تخصیص پیدا نکرده است.

او اعلام به موقع و قیمت مناسب خرید تضمینی محصولات را از دیگر دغدغه‌های کشاورزان عنوان کرد و گفت: با قیمت‌های اعلام شده برای کود، سموم و سایر نهاده‌ها بهره‌برداران در شرایط سختی محصول را تولید می‌کنند و چنانچه قیمت‌ها تغییر محسوسی نداشته باشد میزان محصولات تولیدی کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/ز

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی جهاد کشاورزی کشاورزان استان کرمانشاه جهاد کشاورزی نهاده ها کود ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۴۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم

رئیس موسسه تحقیقات پنبه کشور در این همایش با اشاره به رکورد شکنی برداشت بیش از ۷ تن پنبه در هر هکتار گفت: سال‌های گذشته ۲ رقم پنبه داشتیم، اما اکنون ۱۴ رقم تجاری داریم که ارقام زودرس هستند و صرفه جویی در مصرف آب از جمله مزیت آنهاست.

قربانی افزود: کشورمان به سالانه حدود ۵۰۰ هزار تن وش پنبه برای صنایع مختلف نیاز دارد.

برزعلی رئیس سازمان جهاد کشاورزی گلستان هم در این همایش از برنامه ریزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در استان خبر داد.

در این همایش از جدیدترین دستگاه کارنده پنبه که با توان تولیدکنندگان داخلی ساخته شده است رونمایی شد.

سالانه حدود ۲۰ هزار هکتار از مزارع گلستان زیر کشت پنبه می‌رود که یک پنجم تولید کشور از این سطح برداشت می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • صدور اطلاعیه‌ای نسبت به بارش‌های سنگین به کشاورزان و دامداران
  • کشت قراردادی پنبه در یک هزار هکتار از مزارع سیستان وبلوچستان اجرا می‌شود
  • برنامه ریزی جهاد کشاورزی برای افزایش ۳۰ درصدی کشت پنبه در گلستان + فیلم
  • علت افزایش قیمت برنج ایرانی مشخص شد
  • افزایش ۱۰۰ درصدی کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • تولید بیش از ۱۹ هزار تن دانه‌های روغنی از مزارع کلزا شهرستان دهلران
  • خسارت جبران‌ناپذیره بهره‌برداران به دلیل کشت غیراصولی پسته
  • تولید مازاد بر نیاز مرغ در استان قزوین
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند