Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد عبادی‌زاده در ششمین نشست سید العابدین(ع) از سلسله نشست‌های کنگره بین‌المللی امام سجاد(ع) که در حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) برگزار شد، اظهار کرد: یکی از دلایلی که شهر قم را برای این نشست انتخاب کردیم بهره برداری از بارگاه حضرت معصومه(س) و همچنین تقدیر از مراجع عظام تقلید که پیام‌هایی را برای این کنگره ارسال کرده اند بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به شعار کنگر دهم «امام سجاد(ع) اسوه معنویت، عقلانیت و مقاومت»، بیان کرد: یکی از مهمترین خلأهای دنیای معاصر معنویت، عقلانیت و مقاومت است و این سه می‌تواند برای جامعه جهانی دستمایه‌ای باشد تا از زندگی امام سجاد(ع) بتوانند برای رفع مشکلات جامعه الگو بگیرند.

نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان با تأکید بر اینکه رابطه معنویت و عقلانیت و بازتعریفی که باید از معنویت داشته باشیم می‌تواند برای رفع خلأ معنویت مورد استفاده قرار گیرد، گفت: معنویت به معنی اهل معنا بودن است و بر اساس لغت‌نامه دهخدا، واژه معنوی به معنای حقیقی، باطنی و روحانی بودن است و هیچ منافاتی با عقلانیت ندارد ولی در نوع نگاه غرب معنویت در تقابل با عقلانیت است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از جوامع معنویت را به عنوان یک امر اخروی نگاه می‌کنند، افزود: معنویت فلسفه حیات و فلسفه بعثت است و عصاره معارف دینی در این واژه نورانی تبلور پیدا کرده درحالی که برخی تصور می‌کنند معنویت فقط مربوط به عمل به شریعت است و عمل به ظواهر شریعت برای این مفهوم کفایت می‌کند.

عبادی زاده افزود: با نگاه به سخن امام سجاد(ع) که‌می‌فرمایند ۳۰ هزار نفر پدرم را در کربلا محاصره کردند و از ریختن خون پدرم قصد تقرب به خدا را داشتند برداشت می‌شود که تنها باور به خدا نمی‌تواند انسان را معنوی کند زیرا لشکر عمر سعد تنها به ظاهر معنوی بودند و با زبان به خدا ایمان داشتند و در باطن به دنبال راحتی دنیای خود بودند.

وی با بیان اینکه معنویت به عنوان اصلی‌ترین عنصر دین داری محسوب می‌شود، گفت: در مکتب امام سجاد(ع) معنوی بودن منظومه‌ای است که هم در ابعاد معرفتی و هم در ابعاد اخلاقی و رفتاری انسان متبلور می‌شود.

امام جمعه بندرعباس با بیان اینکه اگر عقلانیت در کنار معنویت قرار نگیرد ما نمی‌توانیم تفسیر روشن و درستی از مسأله معنویت داشته باشیم، اظهار کرد: دعای ۵۱ صحیفه سجادیه گویای این است که نوع نگاه امام سجاد(ع) به مسأله معنویت، عقلانی است و ما باید این اندیشه را به عنوان یک اندیشه دینی به جهان عرضه کنیم.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳

منبع: فارس

کلیدواژه: استان هرمزگان مقاومت امام سجاد الگو امام سجاد ع

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۴۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا

دانشجویان دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره) قزوین در حمایت از خیزش دانشجویان بیدار دانشگاه‌های آمریکا و اروپا در جوار مزار شهدای گمنام دانشگاه تجمع کردند.

سردار محمدرضا آهنگر رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع) در این مراسم گفت: ریشه رژیم صهیونسیتی بر جنگ و جنایت و نسل کشی بنا شده است.

وی افزود: سردمداران اصلی رژیم صهیونسیتی از ثروتمندترین و بانفوذترین افرادی هستند که تمام قدرت و اقتصاد آمریکا در دست آنان است.

رئیس دانشگاه جامع امام حسین (ع)، ترور و آدم کشی را مهمترین خصوصیت آمریکا و رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: این افراد حتی به تعدادی از رییس جمهوران آمریکا نیز رحم نکردند.

سردار آهنگر ایستادگی جبهه مقاومت در برابر رژیم صهیونسیتی را دستاورد عظیمی برای این جبهه برشمرد و گفت: جبهه مقاومت تمام معادلات رژیم صهیونسیتی را بر هم زد و امروز اسرائیل از اقتدار و پیشرفت‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت شوکه شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • تجمع دانشجویان قزوینی در حمایت از خیزش دانشجویان در آمریکا
  • نقش زنان در معنابخشی به زندگی خانوادگی و اجتماعی
  • مظفری در جایگاه پنجم رقابت ماده ۸۰۰ متر قرار گرفت
  • رسالت معلم ،‌ارتقاء علمی و معنوی دانش آموزان است
  • رسالت معلمان ارتقای علمی و معنوی دانش آموزان است
  • ۲۰۰ عنوان برنامه عقیدتی سیاسی در استان تهران برگزار می‌شود
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • لزوم تقویت برنامه‌های فرهنگی و معنوی در بنیاد شهید استان ایلام
  • حج آغاز راهی طولانی برای گسترش معنویت در جامعه است
  • مأموریت ویژه جامعه قرآنی ارتقای ظرفیت‌های معنوی کشور است