Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، انتشارات سوره مهر، بزرگترین ناشر حوزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس است. این انتشاراتی به تازگی سه کتاب با موضوعات مختلف از جمله دفاع مقدس، مدافعان حرم و خاطرات یک نجات یافته از فرقه بهاییت را منتشر کرده است. در اینجا به این کتاب‌ها اشاره می‌کنیم:

بیشتر بخوانید

«چراغستان خاموش و مسجد بی‌محراب»؛ خاطره‌ها و برداشت‌هایی از سفر حجاز

«ساعت ۵ بود»


کتاب «ساعت ۵ بود» خاطرات حسین سهمی از آزادگان و جانبازان استان سمنان را دربرمی‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کتاب به قلم حسینعلی احسانی در شش فصل تدوین و در انتشارات سوره مهر منتشر شده است.


برشی از کتاب

«سه نفر عراقی با سرعت به سمت ما می‌آمدند. خودم را کنار دژ رساندم که پوتینم را در آورم تا راحت‌تر شنا کنم. بین دژ و نی‌ها حدود ۵۰ متر بدون پوشش گیاهی بود و فقط جایی که می‌شد از دیدشان مخفی شد. با مهارتی که در شنا داشتم پنج دقیقه وقت کافی بود که خودم را به داخل نی‌ها برسانم. اما تا پریدم توی آب، از طرف دیگر هم دو نفر سر رسیدند. دیگر خیلی دیر شده بود. رفتم زیر آب تا شاید مرا نبینند.

نمی‌دانم چقدر زیر آب ماندم، اما در همان چند ثانیه رشته افکارم اول از همه رفت سراغ پدر، مادر و هشت برادر و خواهرم، به دوران کودکی‌ام در روستا و مدرسه که لحظه‌ای آرامش نداشتیم. از آب بالا آمدم که لوله‌ی اسلحه عراقی‌ها را روی سرم احساس کردم! دو نفر مسلح به من زل زده بودند و با عصبانیت از من خواستند که از آب بیرون بیایم»


کتاب «سال‌های عطا»


کتاب «سال‌های عطا» نوشته فیاض قادری مهرآباد در انتشارات سوره مهر منتشر شد. این کتاب سرگذشت زندگی عطاءالله قادری مهرآباد، یکی از بهایی‏ زادگان استان آذربایجان غربی را روایت می‌کند. او ضمن تعریف خاطراتش، به چگونگی بهایی شدن روستا‌های اطراف، خانواده و شمار بسیاری از مردم به وسیله مبلغان بهایی می‌‏پردازد.

ماجرای داستان از جایی آغاز می‌‏شود که فرقه بهاییت، با هدف رسوخ در لایه‌‏های درونی جامعه ایران، مبلغانی به دورافتاده‌‏ترین نقاط کشور می‌فرستد؛ تا از هر طریق بر شمار بهائیان بیفزاید. بهاییت که در زمان پهلوی اوضاع را مساعد دیده بود، به شکلی برنامه ‏ریزی ‏شده اعضا را پایبند می‌کند و با مشغول کردن آنان به فعالیت‌‏های ریز و درشت، سیطره بر جان و مال اعضا، تعیین تکلیف‏ در مسائل شخصی از قبیل ازدواج، درس، شغل، محل زندگی و...، آزادی فردی را به طور کامل نقض می‌‏کند؛ تا همه بهاییان طفیلی تشکیلات باقی بمانند.

قادری، به‌رغم سختی‌‏های فراوان، سال‌‏ها در شهر‌های مختلف به بهائیت خدمت کرد و تا سال‏ها پس از انقلاب همچنان بهائی بود و خدمات گسترده‌‏ای برای پیشبرد اهداف تشکیلات ارائه کرد او پس از مدتی از فرقه بهائیت خارج می‌شود و در کتاب «سال‌های عطا» خاطرات خود را نقل می‌کند

کتاب «رد پای مه»

کتاب «ردّپای مه» نوشته میرعمادالدین فیاضی، خاطرات شفاهی علی پرشکوهی از جنگ سوریه است که در انتشارات سوره مهر منتشر شد. او در سال‌های ۱۳۹۴ تا ۱۳۹۶ برای حضور در جنگ با دشمن تکفیری سه بار به سوریه اعزام می‌شود این کتاب این سه ماموریت را روایت می‌کند.

برشی از کتاب:

«فاصله حلب تا خانات را حدود یکساعت تا یک ساعت و نیم رفتیم. نزدیک حلب صدای درگیری‌ها را می‌شنیدیم. هواپیما‌های روسی مدام منطقه را بمباران می‌کنند. دشمن هم با خمپاره و عمل انتحاری جواب می‌دهد، مخصوصا تک تیرانداز‌های زیادی دارند که از آن‌ها برای زدن بچه‌ها استفاده می‌کنند. چون سیمکارت سوری دارم می‌بینم مدام تروریست‌ها پیام می‌دهند که در حال عملیات بزرگی هستیم و از مردم و نیرو‌های جیش سوری می‌خواهیم که صحنه را ترک کنند.

تبلیغات فراوانی می‌کنند، همین امر باعث شده تا مردم بی‌دفاع اطراف حلب وحشت زده شوند و از خانه‌هایشان فرار کنند. در پیام‌ها آمده بود که ما پنج هزار نیرو داریم و به زودی عملیات ما آغاز می‌شود و ضربة بزرگی به ایرانی‌ها خواهیم زد تا برای همیشه یادشان باشد»

انتهای پیام/

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تازه های نشر انتشارات سوره مهر ادبیات دفاع مقدس انتشارات سوره مهر سال ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۵۰۱۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد

به گزارش خبرنگار مهر، کاظم محرابی پیش ازظهر دوشنبه در حاشیه تقدیر از سومین جشنواره ملی «افتخار من» خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس ویژه فرزندان، نوادگان، همسران و بستگان، افزود: ۱۵۲ اثر به دبیرخانه استانی سومین جشنواره ملی «افتخار من» در مازندران ارسال شد، بیان کرد: در آئین اختتامیه این جشنواره در مازندران برگزار شد از ۲۰ برگزیده تقدیر به عمل آمد.

محرابی با بیان اینکه در بخش دل نوشته ۴۵ اثر، صوت ۲۱ اثر، عکس سه اثر، فیلم ۷۷ اثر، خاطره یک اثر، یادداشت ۵ اثر به دبیرخانه استانی واقع در اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران ارسال شد، اذعان داشت: سومین جشنواره ملی «افتخار من» در بخش‌های فیلم کوتاه، فایل صوتی، عکس، خاطره، دل نوشته و… با موضوع دفاع مقدس، محور مقاومت، فرهنگ ایثار و شهادت با محوریت خاطره گویی پیشکسوتان دفاع مقدس برای فرزندان و نوادگان برگزار شد.

محمدرضا میار عباسی نوه منصور میار عباسی نفر اول بخش فیلم کوتاه و یکی از چهار برگزیده این جشنواره نیز ضمن ابراز خرسندی از انتخاب اثر نوه‌اش در این جشنواره گفت: پدر محمدرضا» فراخوان جشنواره را از طریق فضای مجازی دریافت کرد و توانست با هنر خود فیلم کوتاهی با موضوع جشنواره تهیه و به دبیرخانه ارسال کند.

این نویسنده با بیان اینکه فیلم حاوی گفت و گوی دو طرفه بین من و نوه‌ام محمدرضا است، افزود: در شیوه خاطره گویی همه تلاشم این بود که بتوانم مفاهیم و آموزه‌های دفاع مقدس و رشادت فرزندان این ملت، ولایتمداری و مجاهدت‌شان را به او منتقل کنم.

منصور میار عباسی از رزمندگان دفاع مقدس اهل شهرستان چالوس صاحب دو اثر به نام‌های «عارفان امین» و «گل‌های بهشت» است که در حاشیه این مراسم ابن دو اثر را به کتابخانه تخصصی دفاع مقدس اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران اهدا کرد.

کد خبر 6091951

دیگر خبرها

  • ورود پیکر ۲ شهید تازه تفحص شده دفاع مقدس به اهواز
  • عکس/ استقبال از پیکر شهید دفاع مقدس در شیراز
  • رمان اجتماعی معمایی «آفرودیت» در نمایشگاه کتاب عرضه می‌شود
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش آموزان
  • روایت زندگی قهرمانان در دستان دانش اموزان
  • اهتمام نهاد کتابخانه های عمومی برای حمایت از آثار ادبیات پایداری
  • زنده‌ نگهداشتن خاطرات دفاع مقدس یک ضرورت است
  • برگزاری آیین نقد کتاب لبخند آفتابی
  • ۱۵۲ اثر به جشنواره « افتخار من» در مازندران ارسال شد
  • عرضه ۳ اثر از سوره مهر یزد در نمایشگاه کتاب