Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-06@20:27:39 GMT

اعمال فشار ماکرون برای تشکیل دولت جدید لبنان

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۶۲۰۴

اعمال فشار ماکرون برای تشکیل دولت جدید لبنان

دفتر رئیس جمهوری فرانسه اعلام کرد، وی سیاستمداران لبنان را تحت فشار گذاشته تا به وعده های خود راجع به تشکیل دولت جدید در هفته جاری عمل کنند و کشور را از این بحران بی سابقه نجات دهند.

به گزارش ایسنا، به نقل از عربی ۲۱، کاخ الیزه فرانسه اعلام کرد، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری این کشور با تمامی سیاستمداران لبنان همچنان در تماس است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یک منبع لبنانی گفت، احتمال می رود مصطفی ادیب، نخست وزیر مکلف طرح تشکیل دولت را امروز (دوشنبه) به میشل عون، رئیس جمهوری لبنان تحویل دهد.

ماکرون اخیرا نیز برای رفع مانع پیش روی تعیین وزیر دارایی با نبیه بری، رئیس پارلمان لبنان تماس گرفت. بری نیز ضمن اشاره به نبود رایزنی ها، اعلام کرد، جنبش امل با روش فعلی تشکیل دولت مخالف است.

رئیس پارلمان لبنان در ادامه گفت، نمی خواهد در دولت جدید مشارکت داشته باشد و برای برقراری ثبات در کشور همکاری خواهد کرد.

رهبری لبنان در سفر ماکرون به بیروت در اول سپتامبر به وی وعده داد که ظرف دو هفته یک دولت متخصص مستقل از احزاب تشکیل دهد تا بحران اقتصادی کشور را که با انفجار بندر بیروت در چهارم اوت وخیم تر شده، خاتمه دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تشکیل دولت لبنان امانوئل ماکرون تشکیل دولت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۶۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وزیر کشور: ری، دماوند و فیروزکوه به استان‌های تهران شرقی و غربی ملحق نخواهند شد

احمد وحیدی وزیر کشور در رابطه با تقسیمات استان تهران اظهار کرد: تشکیل استان‌های جدید در غرب و شرق تهران به عنوان یک برنامه کلی در دست بررسی است و پس از طی مراحل در دولت، باید توسط مجلس به تصویب برسد.

وی ادامه داد: الحاق برخی شهرستان‌ها به استان‌های تهران شرقی و تهران غربی مشخص شده است، اما برخی شهرستان‌ها هنوز قطعی نشده و در دست بررسی است.

وزیر کشور در پاسخ به این سوال که آیا بخش‌هایی از شهرستان ری به استان‌های شرقی و غربی ملحق خواهد شد یا نه؟ گفت: چنین چیزی صحت ندارد.

وحیدی در خصوص تعیین تکلیف شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه نیز تصریح کرد: بر اساس طرح‌های کنونی، دماوند و فیروزکوه از استان تهران جدا نخواهند شد.

موضوع تقسیم استان تهران به سه استان، مدتی است که مطرح شده که پس از تصویب این طرح توسط دولت و مجلس، در کنار استان تهران فعلی، استان تهران شرقی و استان تهران غربی جدید تشکیل خواهد شد.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان سیاسی دولت

دیگر خبرها

  • موافقت رئیس جمهور با پیشنهاد استاندار کرمانشاه برای تشکیل کارگروه اشتغالزایی
  • وزیر کشور: ری، دماوند و فیروزکوه به استان‌های تهران شرقی و غربی ملحق نخواهند شد
  • رئیس‌جمهور چین وارد فرانسه شد+ فیلم
  • ترامپ دولت بایدن را به «گشتاپو» تشبیه کرد
  • ترکیه: از تمام ابزار‌ها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • ترکیه: از تمام ابزارها برای اعمال فشار به اسراییل استفاده می‌کنیم
  • ایتالیا: نیرو‌های ما هرگز در اوکراین مستقر نخواهند شد
  • لایحه حفاظت از داده‌های شخصی در کمیسیون حقوقی دولت، تصویب شد
  • رفتار زائران ایرانی در حج باید الگو باشد
  • زائران حج، سفیران جمهوری اسلامی هستند