Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-05-01@15:06:38 GMT

کلانشهر رشت تنها ۳ دوربین ثبت تخلف دارد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۶۷۷۲

کلانشهر رشت تنها ۳ دوربین ثبت تخلف دارد

گروه استان‌ها- رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه کلانشهر رشت تنها ۳ دوربین ثبت تخلف دارد گفت: قدمت چراغ‌های راهنمایی رشت به دهه ۶۰ برمی‌گردد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، سرهنگ امیر طالبی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گیلان از شرایط جغرافیایی خاصی برخوردار است اظهار داشت: شهرهای گیلان به ویژه کلانشهر رشت در بخش نصب دوربین‌های نظارتی و هوشمند ثبت تخلف درون شهری با استان‌های همجوار خود فاصله بسیار زیادی دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان روند افزایشی تصادفات درون شهری استان در چهار سال قبل از سال 98 را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: بر اساس آمارهای پلیس در سال 98 با 125 کشته در معابر شهری گیلان این وضعیت امسال با 10 درصد کاهش تصادفات درون شهری اندکی در استان کنترل شد.

طالبی شیوع کرونا و کاهش مسافرت و ترددها در جاده‌های استان گیلان در اسفندماه 98 را در مقایسه با مدت مشابه سنوات قبل یکی از علل کاهش تصادفات درون شهری خواند و تصریح کرد: در اردیبهشت و خردادماه امسال ما ترددهای کمتری داشتیم اما باید به این نکته توجه کنیم که اگر ترددها کم شده سرعت‌ها بالا رفته است.

204 دوربین ثبت تخلف در 145 نقطه تبریز فعالیت می کنندتنها 8 محور جنوب استان کرمان به دوربین ثبت تخلفات مجهز استتمامی محورهای شریانی مازندران دارای دوربین ثبت تخلف می‌شود

وی بالا رفتن سرعت‌ها و افزایش شدت تصادفات را دو مقوله مرتبط به هم تلقی کرد و با بیان اینکه این مطلب باعث شده در کشور شاهد روند افزایشی در تصادفات باشیم افزود: در شش ماهه نخست امسال توانستیم با کمک رانندگان قانونمند با 18 درصد کاهش تصادفات درون شهری در استان گیلان روبه‌رو باشیم.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان با تأکید بر اینکه در شش ماهه نخست سال 98 حدود 79 نفر در معابر درون شهری استان کشته شدند گفت: این وضعیت هم‌اینک 18 درصد کاهش داشته و تاکنون مدیریت شده اما در نیمه دوم امسال وضعیت متفاوت‌تری داریم و امیدواریم مردم به قوانین بیشتر توجه کنند.

طالبی استفاده از شیوه‌های جدید و مدرن توسط پلیس راهور استان گیلان برای کیفیت‌بخشی به عملکردها را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: پلیس در 10 سال گذشته خود را به بهترین تجهیزات دنیا مجهز کرده و همه اطلاعات هویتی رانندگان را شامل جریمه‌ها، گواهینامه، بیمه و حتی سوءپیشینه رانندگان کنترل می‌کند.

وی گیلان را استانی که همه هفته مقصد سفر مردم از سایر نقاط کشور است خواند و با اشاره به اینکه در بخش IT و هوشمندسازی بستر ترافیک شهر رشت موفق عمل نشده است اظهار داشت: برابر ماده 3 رسیدگی به تخلفات شرایط ایجاد بستر هوشمند برای خودروها و برای شهر هوشمند در داخل شهرها به عهده شهرداری‌ها است.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه در سطح شهر رشت تنها 3 دوربین ثبت تخلف وجود دارد این وضعیت کلانشهر رشت را با استان‌های مجاور مقایسه کرد و گفت: در معابر درون شهری استان مجاور ما مازندران و شهر ساری 380 دوربین ثبت تخلف هوشمند وجود دارد و شهر قزوین هم با 120دوربین کنترل می‌شود.

طالبی مرکز استان‌های یزد و اصفهان را جزو شهرهایی که دارای بیش از 300 دوربین نظارت تصویری ثبت تخلفات رانندگی هستند اعلام کرد و ابراز داشت: ما منکر زحماتی که حوزه ترافیک شهرداری رشت انجام می‌دهند نیستیم و اقداماتی هم در حال انجام است اما هنوز با آن نقاط مورد انتظار فاصله بسیار زیادی داریم.

وی با بیان اینکه قدمت چراغ‌های راهنمایی شهر رشت به دهه 60 می‌رسد و هنوز پلیس با حضور فیزیکی خود در سطح معابر شهر رشت ترافیک را مدیریت می‌کند عنوان کرد: بدون شک رویکرد کلانشهرها و شهرهایی که مدرنیته هستند اینطور نیست که ما با حضور فیزیکی بتوانیم ترافیک شهر را مدیریت کنیم.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان نبود پل‌های عابر مکانیزه در گیلان و شهر رشت را نیز مورد توجه قرار داد و با تأکید بر اینکه بیش از 70 درصد تصادفات درون شهری استان مربوط به عابران و موتورسواران است گفت: 114 پل عابر پیاده در گیلان وجود دارد که فقط یکی از آن‌ها در میدان جانبازان رشت مکانیزه است.

طالبی قصد و نیت پلیس را از حضور در معابر شهری اعمال قانون و جریمه کردن ندانست و با بیان اینکه این حضور به منظور پیشگیری از تصادفات رانندگی است عنوان کرد: حتی کمین‌های جاده‌ای و شهری را هم برای همکاران پلیس راه ممنوع کرده‌اند در حالی‌ ‌که در سال‌های گذشته در این مورد به گونه‌ای دیگر عمل می‌شد.

وی با بیان اینکه سه دوربین ثبت تخلفات شهر رشت در چهار راه میکائیل و در میدان مصلی مستقر شده‌اند و مابقی دوربین‌های شهر نظارتی محسوب می‌شوند افزود: شهرداری رشت در حال رایزنی با یک شرکت فیبر نوری است و قول داده‌اند حداکثر در مدت 20 روز و یا یک ماه آینده تعداد دوربین‌های ثبت تخلف به 100 دوربین افزایش یابد.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه طبق آمار نرخ تورم در کشور پلیس پیشنهاداتی را در مورد افزایش نرخ جرایم ارائه می‌دهد خاطرنشان کرد: آخرین تغییراتی که در مورد اعمال قانون و نرخ جرایم رانندگی انجام شده مربوط به سال 95 است و پلیس هم بر اساس همان دستورالعمل‌ها جرایم را اعمال می‌کند.

انتهای پیام/614/ح

منبع: تسنیم

کلیدواژه: تصادفات درون شهری دوربین ثبت تخلف درون شهری استان کلانشهر رشت استان ها شهر رشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۶۷۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب دوربین‌های هوشمند پلیس در ورزشگاه‌ها برای تامین امنیت

فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ با تاکید بر اینکه به‌روزرسانی سیستم‌های نظارتی و زیرساخت‌های موجود در استادیوم‌های ورزشی یک امر مهم و حیاتی در برقراری و تامین امنیت در ورزشگاه های کشور است، گفت: نصب دوربین‌های هوشمند توسط پلیس در ورزشگاه‌ها کمک شایانی در رسیدن به این هدف مهم می‌کند.

به گزارش ایسنا، سردار احمد نورعلی در دیدار با محسن مزجی، رئیس حراست کل وزارت ورزش و جوانان با تقدیر از همکاری نزدیک کارکنان این وزارت با کارکنان تیپ ویژه تهران در برقراری نظم و امنیت مسابقات ورزشی در استان تهران اظهارکرد: همکاری و همیاری سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف در طول برگزاری مسابقات ورزشی در طول سال باعث ایجاد محیطی امن و عاری از هرگونه تنش بر روی سکوها برای شهروندان عزیز تهرانی شده و پلیس نیز تمام توان و همکاری خود را برای دستیابی به این امر مهم انجام می‌دهد.

وی با بیان اینکه برقرای امنیت و آرامش بر روی سکوهای ورزشگاه‌ها یک کار بسیار تخصصی است افزود: امروزه با پیشرفت علم و فناوری، پلیس نیز در مسیر هوشمندسازی قرار گرفته و در اکثر نقاط نظارت‌های خود را هوشمندانه و سیستمی کرده است که این خود باعث سهولت در رفت و آمد و رضایت کامل شهروندان شده است و از طرفی نیز کیفیت کار پلیس را نیز ارتقاء بخشیده است.

فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ ادامه داد: به روزرسانی سیستم‌های نظارتی و زیرساخت‌های موجود در استادیوم‌های ورزشی یک امر مهم و حیاتی در برقراری و تامین امنیت در ورزشگاه‌های کشور بوده و نصب دوربین‌های هوشمند توسط پلیس در ورزشگاه‌ها  کمک شایانی در رسیدن به این هدف مهم می‌کند.

نورعلی صبر و بردباری نیروهای پلیس و دستگاه های اجرایی و نظارتی را در برقراری امنیت در ورزشگاه ها بسیار مهم دانست و تصریح کرد: ورزشگاه بزرگ آزادی با شرایط خاص خود و مسابقات پر تماشاگر خود در طول سال نیازمند حضور پررنگ کارکنان تیپ ویژه تهران بزرگ بوده و در همین راستا کارکنان این فرماندهی از ساعات اولیه قبل از شروع مسابقات در ورزشگاه آزادی حضور یافته و برقراری امنیت را به دست می‌گیرند.

مزجی، مدیرکل وزارت ورزش و جوانان استان تهران ضمن تقدیر از حضور فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ در این وزارتخانه؛ گفت: امنیت، الفبای برگزاری مسابقات ورزشی در جهان است و امروز شاهد برگزاری مسابقات مختلف در استادیوم های ورزشی سراسر کشور هستیم و امنیت این ورزشگاه ها را مدیون حضور پررنگ و همیشگی کارکنان فرماندهی یگان های ویژه انتظامی کشور هستیم.

وی در ادامه این دیدار از حضور همیشگی و به موقع کلیه کارکنان فرماندهی یگان های ویژه انتظامی کشور در برقراری امنیت ورزشگاه های کشور تشکر کرده و گفت: تعاملات خوبی بین فرماندهی تیپ ویژه تهران بزرگ و وزارت ورزش وجود دارد که نتیجه این قبیل ارتباطات نزدیک، منجر به برگزاری هرچه بهتر مسابقات و برقرای امنیت و در نهایت رضایت تماشاگران شده است.

فرمانده تیپ ویژه تهران بزرگ در پایان خاطرنشان کرد: قهرمانان واقعی در همه عرصه ها شهدای عزیزمان هستند و امروز هر چه داریم از برکت خون پاک این عزیزان بوده و باید نام و یاد شهدا را به عنوان یک فعالیت فرهنگی به جوانان بیاموزیم زیرا این جوانان، اگر در مسیر درست و فرهنگ سازی دینی قرار بگیرند رهروان حقیقی همان شهدا هستند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید/ اعمال قانون با دوربین‌های نظارت تصویری
  • هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می‌آید
  • رئیس پلیس راهور تهران بزرگ: هوش مصنوعی به کمک ثبت تخلفات رانندگی می آید
  • تحقق ۱۳۱ درصدی صدور سند مالکیت شهری و روستایی در گیلان
  • ورود موتورسیکلت‌های دوربین‌دار راهور در معابر
  • رونمایی از خودروهای ثبت تخلف ویژه ناوگان بار درون شهری در اصفهان
  • برخورد با تخلف ساکن رانندگان هوشمند می‌شود
  • موتورسیکلت های دوربین دار راهور وارد معابر می شود!
  • نصب دوربین‌های هوشمند پلیس در ورزشگاه‌ها برای تامین امنیت