Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@01:01:45 GMT

توسعه بیماریابی لازمه کنترل کروناویروس در شرایط فعلی

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۶۸۴۱

توسعه بیماریابی لازمه کنترل کروناویروس در شرایط فعلی

ایسنا/سمنان رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از توسعه بیماریابی به‌عنوان یک‌راههکار مهم و موثر برای کنترل کروناویروس در شرایط فعلی در جمعیت تحت‌پوشش این دانشگاه نام برد.

دکتر رضا چمن در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: با شناسایی بیشتر مبتلایان می‌تواند مقابله موثرتری با این بیماری عالم‌گیر داشت.

وی در همین راستا از عموم جمعیت تحت‌پوشش این دانشگاه علوم پزشکی خواست: با مراجعه به مراکز 16 ساعته و اورژانس بیمارستان امام حسین(ع) شاهرود که به بیماران مشکوک به کرونا خدمات ارائه می‌دهد، آزمایش‌های لازم تشخیصی را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این متخصص اپیدمیولوژی از معاینه ، معالجه و تهیه نمونه برای آزمایش‌های تشخیصی از بیماران مشکوک در این مراکز خبر داد و تصریح کرد: انتظار می‌رود افراد دارای بیماری زمینه‌ای، سالمندان و آن دسته از شهروندانی که علائم بیماری‌های ویروسی و شبه کرونایی را دارند با حساسیت بیشتری به این توصیه توجه کرده و در صورت مشاهده این علائم در اولین فرصت به مراکز 16ساعته و یا بیمارستان شاهرود مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود از شناسایی ۲۵ مورد مثبت جدید بیماری کرونایی طی سه روز اخیر در جمعیت تحت‌پوشش این دانشگاه خبر داد و خاطرنشان کرد: از ابتدای شیوع این بیماری نوظهور تا کنون در مجموع آزمایش یک‌هزار و 601 نفر در دو شهرستان تحت پوشش دانشگاه مثبت قطعی بوده است.

دکتر چمن بر ضرورت توجه عموم شهروندان به توصیه‌های وزارت بهداشت تاکید و تصریح کرد: رعایت فاصله فیزیکی ، استفاده از ماسک و پرهیز جدی از حضور در اجتماعات و دورهمی‌ها و...همچنان مورد تاکید ویژه است و انتظار جدی داریم که عموم شهروندان با همکاری و همراهی با ایثارگران حوزه سلامت، به کنترل این بیماری عالم‌گیر و مقابله با آن کمک کنند.

به گزارش ایسنا- دو شهرستان شاهرود و میامی تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی شاهرود خدمات حوزه سلامت را دریافت می‌کنند.

استان سمنان دارای دو دانشگاه علوم پزشکی شاهرود و سمنان است و 6 شهرستان دیگر استان ذیل دانشگاه علوم پزشکی سمنان خدمات دریافت می‌کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی علوم پزشکی شاهرود استان سمنان شاهرود کروناویروس دانشگاه علوم پزشکی شاهرود تحت پوشش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۶۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما،  مدیر کل دفتر وزارتی وزارت بهداشت میگوید: در دوسال اخیر ۱۰ هزار تخت خوابگاهی دانشگاهی، به خوابگاه‌های مجردی دانشگاه‌ها افزوده شده و ظرفیت خوابگاه‌های متاهلی دانشگاه‌های علوم پزشکی هم در این مدت افزایش قابل توجه داشته است. 

آقای پورحسینی افزود: در افتتاح صورت گرفته ، یک واحد خوابگاه ۳۳ واحدی به خوابگاه‌های متاهلی دانشجویان علوم پزشکی اضافه شد. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • عملیات کنترل آفت در ۵۰۰ هکتار از تاغزارهای شاهرود آغاز شد
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • ثبت نشدن هیچ موردی از بیماری مالاریا در نواحی تابع دانشگاه علوم پزشکی سبزوار
  • بیش از ۶ هزار خدمت واکسیناسیون در مجتمع رسول دانشگاه علوم پزشکی ایران
  • دانشگاه علوم پزشکی سبزوار: بیماری مالاریا نداشته ایم
  • هیچ موردی از بیماری مالاریا در غرب خراسان ثبت نشده است
  • افتتاح خوابگاه برای زوج‌های علوم پزشکی
  • خوزستان عاری از بیماری مالاریا
  • الگوهای غذایی با پیش آگهی سرطان پستان چه ارتباطی دارد؟