Web Analytics Made Easy - Statcounter

عملکرد بانک توسعه تعاون در عرصه خدمات‌رسانی به مشتریان بخش تعاون و بخش خصوصی بیش از ظرفیت یک بانک توسعه‌ای و تخصصی دولتی است.

به گزارش ایران اکونومیست-سعید معادی معاونت امور استان‌ها و بازاریابی بانک توسعه تعاون که صبح امروز در قالب سفر یک‌روزه به‌اتفاق احمد محمدی مدیر امور شعب و استان‌ها و محمد اسماعیل امیری رئیس اداره کل بازاریابی به استان سمنان سفرکرده بود

در جمع روسای شعب این استان با اعلام مطلب فوق اظهار داشت: کمبود سرمایه بانک توسعه تعاون طی مدت فعالیت قریب به یازده سال همواره یکی از چالش‌های جدی و مهم در پیش روی این بانک بوده است ولیکن این موضوع مانع از رشد کمی و کیفی عملکرد بانک در شاخص‌های مختلف نشده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در همین رابطه افزود: رشد قابل‌قبول منابع و مصارف بانک و افزایش توان تسهیلات دهی بانک در قالب پرداخت تسهیلات خرد و مرابحه عمومی تا تسهیلات اعتباری به شرکت‌های متوسط و بزرگ و عاملیت طرح‌های ملی بیانگر این موضوع است.

معادی تلاش مستمر و هدفمند همکاران در سطح استان‌ها و شعب را قابل‌قبول و استمرار این مهم را با رویکرد و کارکرد ارتقاء کمی و کیفی خدمات و محصولات بانک یک ضرورت دانست

وی رضایتمندی مشتریان و جامعه هدف را یک اصل انکارناپذیر در هر کسب‌وکار قلمداد کرد و دراین‌باره گفت: اقدامات و خدماتی که مبتنی بر انتظار مشتریان و کیفیت تنظیم و ارائه نگردد و رضایتمندی را با خود به دنبال نداشته باشد فاقد ارزش و رعایت اصل مشتری مداری است.

معاونت استان‌ها و بازاریابی بانک توسعه تعاون با تأکید بر اینکه مشتریان و مردم در مواجهه با خدمات و اقدامات هر کسب‌وکار بر اساس ادراک و تحلیل هوشمندانه واکنش‌های مختلف از خود بروز می‌دهند اظهار داشت: کنش و رفتار کارکنان هر واحد اجرایی و خدمات‌رسانی در بانک باید به‌گونه‌ای عمل کند که بواسطه رفتار و خدمات کیفی آنان زمینه اعتماد بین بانک و مشتریان شکل‌گرفته ‌ و تقویت این اعتماد منجر به ادامه و استمرار این ارتباط گردد.

وی توسعه ذهنی و عینی کارکنان و تلاش در آموزش‌های کاربردی، مهارت‌آموزی و بهبود و به‌کارگیری اخلاق و رفتار عمومی و حرفه‌ای را لازمه و مقدمه یک سازمان پویا در جهت کیفی سازی خدمات و مشتری مداری دانست و دراین‌باره گفت: انتظار می‌رود کارکنان این را باور داشته باشند که موفقیت یک سازمان و رشد و اعتلا آن درگرو سرمایه انسانی کارآمد و مؤثر می‌باشد.

وی عملکرد بانک توسعه تعاون استان سمنان را مثبت دانست و دراین‌باره گفت: بازدید از ۷ طرح اقتصادی مربوط به مجموعه کارخانجات هاردستون و انبار تولید لوازم‌خانگی، بازدید از مجموعه تولید شکلات پارمیدا، بازدید از مجموعه کارخانجات شرکت هدیش سبز پارسه تولیدکننده لوازم‌خانگی و تلویزیون، بازدید از شرکت تولیدی‌ام دی اف ژیوار، بازدید از مجموعه عقاب افشان تولیدکننده اتوبوس و اسکانیا، بازدید از مجموعه کلزان تولیدکننده کلر و مواد ضدعفونی

کننده و بازدید از شرکت پارمیدار تولیدکننده نوار دور درب و پنجره به‌عنوان نمونه‌های اقتصادی فعال استان، نویدبخش شرایط خوب و فعال بودن این بنگاه‌های اقتصادی و اثربخش می‌باشند که تسهیلات اعتباری بانک را از محل عاملیت طرح‌های ملی و منابع داخلی دریافت کرده‌اند مضاف بر اینکه در بازدید از این مجموعه فعالان اقتصادی مشخص گردید که بانک در هدایت صحیح منابع و پرداخت تسهیلات اعتباری هدفمند بااعتبار سنجی و نیازسنجی دقیق و لحاظ نمودن اهلیت مشتریان و مدیریت بر ریسک بوده است.

گفتنی است در این سفر علیرضا اکبری و معاونین این استان ضمن همراهی در بازدید از طرح‌های اقتصادی از تعدادی از شعب این استان ازجمله شعبه گرمسار و شعبه مرکزی و شعبه ولی‌عصر سمنان بازدید به عمل آوردند.

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: بانک توسعه تعاون بازدید از مجموعه عملکرد بانک استان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۷۲۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد نوآوری در سازمان‌ها

به گزارش گروه پژوهش خبرگزاری علم و فناوری آنا، داروسازی یکی از پویاترین رشته‌های علمی و دانش محوراست که نقش بسزایی در ارتقای شاخص سلامت افراد دارد و از نوآوری به‌عنوان عصاره‌ حیات این صنعت می‌توان نام برد.

لیلا اسلامی اشلقی (کارشناس ارشد مدیریت اجرایی) به همراه عباس خمسه (استادیار گروه مدیریت صنعتی) در مقاله‌ای با عنوان «تاثیر مدیریت دانش بر عملکرد نوآوری در صنایع دارویی» به این موضوع اشاره می‌کنند که مدیریت دانش با استفاده از فرایند یادگیری به توسعه و تکامل توانمندی‌های پویا می‌پردازد و خود نیز از توانمندی‌های پویا تاثیر پذیرفته و تقویت می‌شود و ماهیت انعطاف پذیری خود را حفظ می‌کند.

* ارتباط مدیریت دانش با پویایی سازمان

این نویسندگان در این پژوهش می‌نویسند: مدیریت دانش و توانمندی‌های پویا با یکدیگر تعامل و هم‌پوشانی دارند که عمدتا بر خلق دانش و اهداف بلند مدت شرکت متمرکز بوده و با پیکره‌بندی مجدد قابلیت‌ها و یکپارچه‌سازی آنها و ارایه راه حل‌های خاص و انعطاف‌پذیر، سازمان را قادر می‌سازد، خود را با محیط خارجی وفق داده و به مزیت رقابتی پایدار و عملکرد برتر دست یابد.

اسلامی و خمسه در ادامه به این مهم اشاره می‌کنند که فرایند‌های مدیریت دانش محرک توسعه، تکامل و استفاده از این قابلیت‌ها می‌باشند، اگر چه مباحث مختلف در مورد مزایای استفاده از مدیریت دانش وجود دارد و رابطه‌ی آن با نوآوری به شکل گسترده مورد تأیید واقع شده‌است، اما تعدادی از مطالعات ادعا می‌کنند که صرف هزینه‌های سیستم‌های مدیریت دانش، ممکن است بازده مطلوب را به ارمغان نیاورد.

* سازمان‌های پیشرو و ومدیریت دانش

دانش به یک منبع اقتصادی،حیاتی و مزیت رقابتی سازمان تبدیل شده‌است که خلق دانش، انتقال و تسهیم آن به راحتی صورت نمی‌پذیرد و به این دلیل دانش در قیاس با سایر منابع رقابتی سازمان از جایگاهی استراتژیک برخورداراست

این پژوهشگران می‌نویسند: چون سرمایه‌گذاری بر روی مدیریت دانش جهت ایجاد مزیت رقابتی نیاز به یک چارچوب تصمیم‌گیری روشن دارد، سازمان‌های پیشرو به سرمایه‌گذاری‌های سنگین بر فعالیت‌های بخش تحقیق و توسعه روی آورده‌اند.

این نویسندگان در این مقاله می‌گویند: اگرچه فعالیت‌های تحقیق و توسعه اثر مثبت بر روی ارزش افزوده‌ی صنایع دارد، اما هنوز زمینه‌ی بررسی بیشتر بر روی کشور‌های در حال توسعه وجود دارد.

در این پژوهش آمده است که پیتر دراکر (Peter Drucker) در کتاب خود با عنوان «مدیریت در زمان وقوع تحولی شگرف» در خصوص اهمیت دانش و نقش آن در عملکرد سازمان بیان نموده‌است که دانش یک منبع اقتصادی حیاتی و به تنها مزیت رقابتی بنگاه تبدیل شده‌است که خلق دانش، انتقال و تسهیم آن به راحتی صورت نمی‌پذیرد و به این دلیل دانش در قیاس با سایر منابع رقابتی سازمان از جایگاهی استراتژیک برخورداراست.

* تعریف مدیریت دانش در سازمان‌ها

در ادامه این پژوهش آمده است که مدیریت دانش، یعنی هویت دادن به فرایند‌های سازمانی که در جست و جوی ترکیب موثری از ظرفیت تکنولوژی اطلاعات در پردازش داده‌ها و اطلاعات از یک سو و ظرفیت خلاقیت و نوآوری افراد از طرف دیگر است.

این پژوهشگران در ادامه توضیح می‌دهند که کسب و شناسایی، انتشار، به کارگیری و ذخیره دانش به عنوان فرایند‌های مرکزی مدیریت دانش، تعیین شده‌اند و اکتساب دانش فرایندی اجتماعی است که میان افراد در داخل و خارج سازمان رخ می‌دهد، به‌طور مثال رقبا و مشتریان، تامین کنندگان خارجی دانش می‌باشند و دانش داخلی با استفاده از تجربه‌ی درون سازمان خلق می‌گردد مانند: فعالیت‌های تحقیق و توسعه؛ و از طریق تعامل با محیط بیرونی، نقش مهمی در فرایند نوآوری ایفا می‌کند.

 عملکرد نوآوری ترکیبی از موفقیت‌های کلی سازمان در نتیجه‌ تلاش‌های صورت گرفته در راستای ایجاد و بهبود و به کارگیری جنبه‌های مختلف نوآوری در سازمان است

به زعم این نویسندگان با توسعه‌ دانش درونی و تلفیق با دانش خارجی می‌توان از دانش جدید خلق شده به وسیله‌ی منابع موجود داخلی و خارجی استفاده نمود و یکپارچه‌سازی آن از طریق تعامل با محیط و سایر سازمان‌ها صورت می‌پذیرد، در نتیجه اگر دانش به شیوه‌هایی هدفمند مدیریت گردد منجر به عملکرد برتر می‌گردد.

* تعریف جامع از توانمندی‌های پویا 

از دیدگاه نویسندگان این پژوهش؛ توانمندی‌های پویا به معنای توانایی سازمان در یکپارچه‌سازی، ساختن و صورت‌بندی مجدد قابلیت‌های درونی و بیرونی برای مواجهه با تغییر سریع محیط اشاره نموده‌اند که توانمندی‌های پویا پایدارند و اگر به صورت گسسته با مجموعه‌ای از بحران‌ها سازگار شوند، توانمندی‌های پویا را به کار نگرفته‌اند.

در ادامه آمده است که این توانمندی‌ها تکاملی هستند و از طریق یادگیری سازمانی توسعه می‌یابند و توانمندی‌های پویا، فرایند‌های سازمانی هستند که موجب تغییر هدفمند منابع می‌شوند و به شرکت این امکان را میدهند که مجموعه‌ای از شیوه‌های خود را دوباره تنظیم کند تا آنها را با تغییرات محیطی سازگار کند.

در این مقاله توضیح می‌دهند که یافته‌های Jantunen و همکاران موید این موضوع است که هنگامی خروجی عملکرد مطلوب است که توانمندی‌های پویا با تغییرات سطح عملیاتی و تغییرات در مدیریت و شیوه‌ها با بازار هدف در تعامل باشد.

* تعریف عملکرد نوآوری در سازمان

به زعم این پژوهشگران عملکرد نوآوری ترکیبی از موفقیت‌های کلی سازمان در نتیجه‌ تلاش‌های صورت گرفته در راستای ایجاد و بهبود و به کارگیری جنبه‌های مختلف نوآوری در سازمان است، بدین ترتیب شاخص‌های غیر مالی عملکرد، تحت تأثیر مدیریت دانش قرار می‌گیرد و، اما باید گفت که درک و اجرای جنبه‌های غیرمالی عملکرد دشوار است و باید برای مدیران ارشد شفاف گردد که مدیریت دانش باعث ایجاد مشارکت در رسیدن به موفقیت کسب و کار می‌شود.

بر اساس یافته‌های این پژوهش، سرمایه‌گذاری بر روی تمامی ابعاد مدیریت دانش در بازه‌های زمانی کوتاه مدت و میان مدت برای تمامی شرکت‌ها مقدور نیست و لازم است تا تأثیرگذارترین و مهمترین ابعاد مدیریت دانش که منجر به عملکرد نوآوری می‌شوند، شناسایی و در جهت بهبود آنها برنامه‌ریزی شود.

در پایان این پژوهش به این مهم اشاره می‌شود که ارتقای عملکرد از طریق به کاربردن دانش و درک چرایی حاصل می‌گردد و بدین ترتیب دانش حاصل از گزارش‌ها را در زیرساخت‌ها باید یکپارچه‌سازی کنند تا منجر به اثر بخشی این فعالیت‌ها گردد و انتقال دانش به صنعت صورت پذیرد.

این پژوهشگران اینگونه جمع‌بندی می‌کنند که به منظور افزایش توانمندی‌های پویای مدیریت دانش توسط شرکت، به میزان موفقیت یادگیری از فناوری‌های خارجی در شرکت اهمیت داده شود و تعاملات خود را با شرکت‌های دارای برند و سابقه‌ی موفق در این زمینه افزایش دهند. بهبود عملکرد، توانمندی و استقلال فنی شرکت نسبت به رقبا رصد شود و زمینه‌ی ارتقای یادگیری در سازمان افزایش یابد.  

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • عملکرد بانک مسکن در طرح «نهضت ملی مسکن » قابل تحسین است
  • تأثیر مدیریت دانش بر عملکرد نوآوری در سازمان‌ها
  • ۱۶۰۰ روستای کردستان از ارتباط پایدار و با کیفیت برخوردار هستند
  • قدردانی استاندار همدان از عملکرد بانک مسکن در تامین مالی ساخت پروژه های نهضت ملی مسکن
  • راهنمای طراحی و چاپ حرفه ای کاتالوگ در چاپخانه تهران
  • افزایش سهم بازار هدف غایی صنعت بانکداری است
  • بانک کشاورزی چک الکترونیک سایر بانک‌ها را نقد می کند
  • تعاونی‌های تولید؛ مصداق مشارکت مردم در اقتصاد
  • ساعت اوج یعنی چه و چرا باید برق کمتری مصرف کنیم؟
  • عملکرد فصل معیشت و رفاه در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران