Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-08@03:33:34 GMT

کاشت دندان فوری مناسب همه نیست

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۷۷۰۸

کاشت دندان فوری مناسب همه نیست

ایران اکونومیست-یک متخصص ایمپلنت، گفت: برخلاف تبلیغات فضای مجازی، ایمپلنت فوری مناسب همه نیست و افرادی که دچار عفونت لثه و یا تحلیل رفتن استخوان هستند نباید از این شیوه استفاده کنند.

سلمان ابوالفضلی جراح دندانپزشک و متخصص ایمپلنت، اظهار داشت: این روزها تبلیغات گسترده ای در خصوص کاشت دندان فوری در شبکه های مجازی می شود و افراد را بدون در نظر گرفتن سلامت دهان و لثه، تشویق به این شیوه درمانی می کنند، درحالی که کاشت دندان فوری شرایط خاصی دارد که پیش از آن باید مورد توجه قرار گیرد چرا که در غیر این صورت ضریب افتادن ایمپلنت بالا می رود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: کاشت دندان در یک جلسه موضوع جذابی برای همه افرادی است که از نداشتن دندان رنج می برند و مایلند روند درمان سریع و کم دردی داشته باشند، به همین خاطر اغلب بیماران همواره تاکید دارند تا از ایمپلنت فوری برای کاشت دندان استفاده کنند ولی تمایل بیمار تنها دلیل انجام این فرایند نیست بلکه داوطلب باید شرایط این نوع درمان را نیز داشته باشد.

ابوالفضلی با بیان اینکه بررسی تراکم و ابعاد استخوان فک از مهم ترین عوامل اجرای ایمپلنت فوری است، افزود: ابعاد استخوان فک در ناحیه کاشت ایمپلنت باید به حدی باشد که پایه تیتانیومی بتواند در آن استقرار پیدا کند این درحالی است که اگر کافی نباشد پیش از کاشت دندان فوری باید عمل پیوند استخوان انجام شود.

این جراح لثه ادامه داد: ایمپلنت فوری به افرادی که دچار دندان قروچه، ساییدن دندان و یا سیگاری هستند توصیه نمی شود.

این متخصص جراحی لثه و ایمپلنت، با اشاره به اینکه ایمپلنت در فک بالا از حساسیت بیشتری نسبت به فکر پایین برخوردار است، افزود: درمان، تجارت نیست و نباید بدون بررسی و تنها به دلیل سرعت در کاشت دندان روند درمانی را ناقص و با ریسک انجام داد به طور کلی استخوان فک بالا نسبت به فک پایین تراکم کمتری دارد، احتمال سوراخ شدن سینوس از یک سو و احتمال استخوان های متخلخل در این ناحیه باعث می شود تا پیش از درمان میزان تراکم استخوان مورد بررسی قرار گیرد البته تمام اینها احتمالات کلی است و نسبت به شرایط اصلی بیمار تغییر می کند. به همین علت انجام ارزیابی های رادیولوژی و کلینیکی مختلف پیش از اقدام به کاشت ایمپلنت فوری بسیار مهم است.

وی تاکید کرد: افرادی که از تراکم استخوانی یا ابعاد مناسبی نیز برخوردار نیستند، می توانند اقدام به کاشت دندان کنند ولی باید به طور همزمان پیوند استخوان نیز انجام دهند. در واقع پیوند استخوان زمانی انجام می گیرد که حجم استخوان فک برای کاشت ایمپلنت کافی نباشد در چنین شرایطی عمل پیوند استخوان با هدف پایداری مکانیکی اولیه پایه انجام نمی‌شود و فقط به منظور افزایش ارتفاع استخوان حمایت کننده انجام می گیرد.

این متخصص ایمپلنت ابراز داشت: هرچند کاشت فوری در زمان بسیار کوتاهی طی یک روز انجام می گیرد اما شرایط جسمی بیمار به منظور انجام موفقیت ‌آمیز ایمپلنت یک روزه از اهمیت بالایی برخوردار است و نباید به تبلیغات هیجان انگیز و اغراق شده فضای مجازی توجه چندانی کرد.

ابوالفضلی خاطرنشان کرد: در روش های کاشت ایمپلنت سنتی دوره بهبود پس از کاشت پایه و پیش از نصب تاج دندان زمان بر است و ممکن است این فرایند ۳ ماه تا یکسال به طول بیانجامد در صورتی که فرایند ایمپلنت یک روزه روشی کاملا خاص و کاربردی است که با استفاده از آن جای خالی دندان در یک روز توسط پایه ایمپلنت و تاج دندانی پر می شود، البته به شرط سالم بودن فک، سلامت دهان و بهداشت فردی.

مهر

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: پیوند استخوان کاشت ایمپلنت ایمپلنت فوری استخوان فک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۷۷۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید

به گزارش خبرآنلاین، چهار مورد از مکمل‌هایی که نیاز است بعد از ۴۰ سالگی در رژیم غذایی خود بگنجانید، عبارتند از:

۱) امگا ۳

DHA و EPA اسیدهای چرب امگا ۳ هستند که عمدتاً در منابع دریایی مانند ماهی‌های چرب یافت می‌شوند. این مواد مغذی برای حفظ تری گلیسیرید و فشار خون در محدوده نرمال ضروری هستند. مکمل امگا ۳ به ارتقای عملکرد مغز و تقویت بینایی نیز کمک می‌کنند.

۲) ویتامین D

سلامت استخوان برای زنان در سنین نزدیک به ۴۰ و بعد از آن مهم است. ویتامین D یک ماده مغذی ضروری برای تراکم استخوان است. دریافت این ویتامین از طریق رژیم غذایی یا قرار گرفتن در معرض نور خورشید میسّر است. هم‌چنین می‌توان از مکمل‌های دارویی ویتامین D نیز استفاده کرد. ویتامین D، خطر بیماری‌های قلبی عروقی، بخصوص در زنان میانسال، را کاهش می‌دهد.

۳) آهن

کمبود آهن با کم‌خونی یا بدون کم‌خونی برای زنان در دوره پیش از یائسگی رایج است و اغلب نادیده گرفته می‌شود. حتی اگر علائمی از کم‌خونی و فقر آهن ندارید، بد نیست سطح آهن خود را بررسی کنید تا مطمئن شوید که سطح آهن و فریتین (شکل ذخیره‌سازی آهن) در بدنتان پایین نیست.

۴) کلاژن

تحقیقات نشان می‌دهد مکمل کلاژن به حفظ سلامت پوست و کاهش علائم پیری پوست، بخصوص در سنین میانسالی، کمک می‌کند. هم‌چنین مصرف کلاژن، ماده آلی موجود در استخوان را افزایش می‌دهد و در سلامت استخوان نقش چشمگیری دارد.

بیشتر بخوانید:

کدام ویتامین‌ها باعث کاهش وزن می‌شوند؟

منبع: eatthis

۴۷۲۳۲

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1903259

دیگر خبرها

  • حقایق مهم در مورد مصرف ویتامینها و مکمل ها که نمی دانید
  • شهرداری قزوین اقدام عملی برای مناسب‌سازی شهر انجام نداد
  • از ایمپلنت دندان چه می‌دانید؟ افرادی که دندان کشیده شده دارند بخوانند!
  • مصرف این چهار مکمل را بعد از ۴۰ سالگی جدی بگیرید
  • انجام نخستین عمل جراحی نخاع در خرمشهر
  • مصرف این خوراکی‌ها برای تقویت استخوان واجب است
  • خانه خود را در بهار سبز کنید
  • این مواد خوراکی استخوان‌های بدن را تقویت می‌کنند
  • مسیر افزایش طول عمر دندان هموار شد/ تبدیل دندان پوسیده به دندان سالم
  • این ویتامین را بخورید و این ورزش را انجام دهید؛ پوکی استخوان نمی‌گیرید