Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، جعفر حسینی با بیان اینکه مرحله استانی چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم از 26 شهریور ماه آغاز می شود، گفت: این مسابقات در بخش برادران 26 و 27 شهریورماه و در بخش خواهران 28 و 29 شهریور  در رشته های حفظ 5، 10، 20 و کل، قرائت، ترتیل، اذان(ویژه برادران) برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه چهل و سومین دوره مسابقات قرآن کریم خراسان رضوی در راستای اجرای پروتکل‌های بهداشتی و عدم شیوع ویروس کرونا به صورت مجازی و از طریق ارتباط زنده تصویری برگزار می‌شود، تصریح کرد: با این روش از اجتماع در محل برگزاری و محل اسکان جلوگیری می‌شود.

حسینی افزود: در محل برگزاری مسابقات نیز پروتکل‌های بهداشتی به صورت دقیق و کامل رعایت می‌شود.
رئیس مرکز امور قرآنی اداره کل اوقاف استان گفت: 8 شهر برای ارتباط زنده متسابقین با مرکز استان پیش بینی شده است و متسابقین شهرهای همجوار با عزیمت به این شهرها در این مرحله از مسابقات حضور می‌یابند.
حسینی با اشاره به اینکه شهرهای قوچان، مشهد، نیشابور، سبزوار، تربت حیدریه، کاشمر میزبان متسابقین خواهند بود، ادامه داد: 123 متسابق آقا و 94 متسابق بانو  به مرحله استانی این مسابقات راه یافتند و 13 داور در بخش خواهران و 12 داور در بخش آقایان به قضاوت در این مسابقات می‌پردازند.
وی تاکید کرد: به منظور فراهم ساختن ظرفیت بهره‌مندی همه علاقمندان به این تلاوت‌ها، پخش زنده تصویری از طریق شبکه‌های اجتماعی روبیکا، آپارات و اینستاگرام صورت می‌پذیرد. همچنین نکات ضعف و قوت هر تلاوت توسط استاد راهنما از طریق پخش زنده در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت.
وی افزود: نشانی پخش زنده تصویری به زودی از طربق سایت و پیام‌رسان‌های اداره کل اوقاف اطلاع رسانی می‌شود.
گفتنی است پیش از این مسابقات رشته‌های دعاخوانی، هم‌سرایی و همخوانی و تفسیر نیز با حضور متسابقین برگزار شد.

انتهای پیام/70039

منبع: فارس

کلیدواژه: خراسان رضوی قرآن اداره کل اوقاف داور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۷۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛ رییس اداره فرش اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بافندگان فرش دستباف در استان خراسان رضوی به صورت فصلی و به صورت آزاد فعالیت می‌کنند، به همین دلیل میزان تولید سالانه فرش تغییر می‌کند و سرانه تولید فرش دستباف ۶ مترمربع است.

شادی قاسمی افزود:  پارسال ۹۰ پروانه تولید فرش دستباف و ۳۱۰ مورد کارت شناسایی قالی باقی و دیگر حرفه‌های مرتبط با آن صادر و هزار و ۲۲۶ فقره کارت شناسایی تمدید شده است.

وی گفت: پارسال کارت قالی بافی به تعداد هزار و ۲۵۲ مورد برای شرکت‌های تعاونی تولید فرش دستباف در استان صادر شد و ۴۴۸ نفر در آزمون رتبه بندی در رشته فرش دستباف در هنرستان‌ها شرکت کردند که گواهی نامه آموزشی مهارتی برای ۲۹۶ نفر صادر شد.

رییس اداره فرش اداره صمت خراسان رضوی افزود: در دوره‌های آموزشی این اداره کل در سال گذشته برای فعالان فرش دستباف هفت هزار و ۴۰۰ نفر- ساعت آموزش ارایه شد.

قاسمی گفت: یکی از مشکلات بافندگان فرش دستباف در استان دشواری بهره مندی از بیمه تامین اجتماعی است، به طوریکه از ۳۵ هزار نفر جمعیت قطعی بافندگان فرش دستباف این استان، ۱۱ هزار نفر زیر پوشش بیمه هستند.

رییس اداره فرش اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: یکی از خواسته‌های بافندگان فرش دستباف خراسان رضوی افزایش تعداد بیمه شدگان این صنعت از سوی سازمان تامین اجتماعی است که امیدواریم این موضوع مورد پیگیری قرار گیرد.

دیگر خبرها

  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می‌شود / یاری: امیدوارم امسال کشتی طلای بیشتری در المپیک بگیرد
  • لیگ کشتی از شهریور آغاز می شود/ میزبانی اهواز از جام تختی خوب بود
  • کانون خدمت رضوی شهرستان تهران آغاز به کار کرد/بزرگترین پرچم رضوی در پایتخت به اهتزاز درمی‌آید
  • رشد صددرصدی صادرات فرش دستباف از خراسان رضوی
  • آغاز لایروبی ۲ کیلومتر از کانال درجه یک شبکه آبیاری و زهکشی سرخس
  • آغاز مسابقات کشوری کشتی با چوخه گرماب
  • رونمایی از پوستر برگزاری دومین رویداد اهدای جایزه ملی جوانی جمعیت
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش در گچساران
  • راه اندازی بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در شرق خراسان رضوی
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد