Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش امروز (دوشنبه) خبرگزاری فرانسه، برخی از تظاهرکنندگان در میدان «بایزید» شهر استانبول پلاکاردهایی با مضمون هشدار به مجله شارلی ابدو و «امانوئل مکرون» رئیس جمهوری فرانسه در دست داشتند.

وزارت خارجه ترکیه تصمیم مجله فرانسوی  را به علت انتشار یک کاریکاتور دیگر که در آن به مذهب و ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) اهانت شده را محکوم کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مکرون در واکنش به انتشار این کاریکاتور موهن، از اقدام مجله فرانسوی با عنوان «آزادی کفرگویی» دفاع کرده است.

«نورالدین شیرین» سردبیر اتاق خبر شبکه تلویزیونی «قدس» ترکیه هشدار داد که مکرون بخاطر گستاخی در شرق مدیترانه و حمایت از اهانت به اسلام با بهانه آزادی بیان، تاوان سنگینی را خواهد داد.

چند روز پیش، بار دیگر مجله شارلی ابدو کاریکاتور توهین‌آمیز پنج سال پیش خود به ساحت مقدس پیامبر اسلام(ص) را که به کشته شدن شماری از کارکنانش ختم شده‌ بود، انتشار داد. در جریان حمله مسلحانه به دفتر شارلی ابدو که در سال ۲۰۱۵ اتفاق افتاد، در مجموع ۱۷ نفر از جمله ۱۲ عضو تحریریه این مجله و سه تن از مهاجمان کشته شدند. از طرفی انتشار مجدد کاریکاتور همزمان با محاکمه ۱۳ نفر از حمله‌کنندگان به دفتر این نشریه شده است.

اما اینکه با وجود خطراتی که متوجه شارلی ابدو است، چرا این نشریه همواره به چاپ و انتشار کاریکاتوری پیامبر اسلام(ص) مبادرت می‌ورزد، جای سوال است. شارلی ابدو در آبان سال ۱۳۹۰ هم شماره‌ای را به هجو در مورد قوانین شریعت اختصاص داد و کاریکاتوری از پیامبر اسلام(ص) را روی جلدش چاپ کرده بود که باعث اعتراض در بسیاری از کشورهای اسلامی شد.

  

منبع: Agence France-Presse برچسب‌ها فرانسه پیامبر اکرم استانبول شارلی ابدو ترکیه پروندهٔ خبری اهانت به ساحت پیامبر اعظم (ص)، بازی شارلی ابدو با انبار باروت

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرانسه پیامبر اکرم استانبول شارلی ابدو ترکیه فرانسه پیامبر اکرم استانبول شارلی ابدو ترکیه اخبار کنکور پیامبر اسلام ص شارلی ابدو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۸۱۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنعانی: صدای خرد شدن استخوان‌های صهیونیسم به گوش می‌رسد

سخنگوی وزارت امور خارجه در واکنش به تظاهرات‌ها در کشورهای مختلف جهان و دانشجویان آمریکایی علیه رژیم صهیونیستی نوشت: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری تسنیم، ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در واکنش به اعتراضات دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در آمریکا در حساب رسمی خود در برنامه ایکس نوشت: نَه به اشغالگری در فلسطین و نَه به نسل‌کُشی در نوار غزه و فریاد برای آزادی فلسطین، امروز یک‌ مطالبه جهانی است.

وی تصریح کرد: صدای خُرد شدن استخوان‌های صهیونیسم جهانی بیش از هر زمان دیگری به گوش می‌رسد.

سخنگوی وزارت امور خارجه افزود: با سرکوب خشونت‌آمیز تظاهرات اعتراضی دانشجویان در دانشگاه‌های آمریکا و اروپا، نمی‌توان از فروریختن ستون‌های تَرَک خورده اشغالگری در فلسطین جلوگیری کرد. 

کنعانی خاطر نشان کرد: هر کس در مقابل آن بماند، زیر آوار فروپاشی صهیونیسم خواهد ماند.

رسانه‌های آمریکایی گزارش دادند که بیش از 600 نفر در جریان اعتراض‌های حمایت از فلسطین در دست کم 15 دانشگاه سراسر آمریکا دستگیر شدند.

طبق تصویری که تارنمای اکسیوس از نقاط برگزاری اعتراض‌های دانشجویی حمایت از فلسطین منتشر کرده، این جنبش بیشتر از ساحل شرقی آمریکا متمرکز است.

همزمان با حضور دانشجویان معترض به سیاست‌های آمریکا در حمایت از جنایات اسرائیل در حوالی دانشگاه نورث‌ایسترن در بوستون، نیروهای سرکوبگر پلیس به تجمع آنها یورش بردند.

درحالیکه دانشجویان دستان خود را به دست یکدیگر حلقه زده بودند، پلیس حضور سنگینی را در صحنه اعتراض‌ها داشت و در نهایت بیش از 100 نفر از دانشجویان معترض را دستگیر کرد.

دو روز گذشته نیز بیش از 100 نفر در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در شهر لس آنجلس ایالت کالیفرنیا بازداشت شدند.

تظاهرات مردم کشورهای جهان علیه جنایات رژیم صهیونیستیتعطیلی کلاس‌های دانشگاه کلمبیا برای تظاهرات‌های ضداسرائیلی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بررسی آثار کلر ژوبرت نویسنده و تصویرگر مسلمان شده فرانسوی
  • اعتراض علیه سیاست‌های ضد اسلامی دولت آلمان در هامبورگ
  • کنعانی: صدای خرد شدن استخوان‌های صهیونیسم به گوش می‌رسد
  • لزوم بازشناسی بقیع به جهان اسلام
  • اعتراض یهودیان آمریکا علیه جنایات صهیونیست‌ها | ویدئو
  • اتفاقی که مورایس را به اسلام مشرف کرد
  •  بازتاب بین المللی تظاهرات دانشجویان آمریکا
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند + فیلم
  • دانشجویان فرانسوی هم به میدان آمدند
  • اعتراض دانشجویان فرانسوی به نسل کشی در غزه