Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس کتابخانه و اسناد مجلس گفت: کتابخانه مجلس باید بتواند طوری پیش برود که در دسترس عموم و کشور‌های دیگر قرار بگیرد. باید تمام کتب دیجیتال‌سازی شود که تا پایان سال انجام می‌شود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، نشست خبری حجت‌الاسلام‌والمسلمین غلامرضا قاسمیان ریاست کتابخانه، موزه و مرکزاسناد مجلس‌شورای اسلامی با حضور خبرنگاران صبح امروز دوشنبه ۲۴ شهریور در محل سالن ایرانشناسی کتابخانه مجلس برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حجت الاسلام قاسمیان ضمن قدردانی از روسای گذشته کتابخانه مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در کتابخانه مجلس دو سند پیش رو هست که یکی از آن اساسنامه کتابخانه مجلس است و دیگری برنامه‌های مجلس یازدهم که باید در جهت پیشرفت مجلس استفاده شود.

وی ادامه داد: مجلس یازدهم ۴شعار اصلی دارد که عبارت اند از مردمی سازی، هوشمندسازی، شفاف سازی و کارآمدسازی است که باید تمام ارگان‌های مجلس با این ویژگی‌ها همگن شوند.

رئیس کتابخانه ملی مجلس با اشاره به مدت تصدی خود در این مجلس بیان داشت: از سال ۸۰ انبار داری در کتابخانه صورت نگرفته بود که در این مدت کوتاه یک سنجش آماری صورت گرفت و تمام کتاب‌های کتابخانه رفع خوانی شده است.

قاسمیان تصریح کرد: کتابخانه مجلس باید بتواند طوری پیش برود که در دسترس عموم و کشور‌های دیگر قرار بگیرد باید تمام کتب کتابخانه دیجیتال سازی شود که این اقدام تا پایان سال انجام می‌شود.

وی افزود: ۵ درصد اسناد دیجتال سازی شده است، اما هنوز کتب خطی دیجیتال سازی نشده است که این اتفاق تا پایان سال اتفاق خواهد افتاد و شعار و رویکرد جدید کتابخانه ملی مجلس بستن مخازن است.

رئیس کتابخانه مجلس بیان داشت: اقدام دیگر کتابخانه مجلس این است که موزه مجلس را به صورت ۳ بعدی در اختیار عموم قرار بگیرد که تا پایان سال این اتفاق صورت می‌گیرد تا عموم بتوانند راحت‌تر از موزه بازدیدی مجازی داشته باشند.

قاسمیان ادامه داد: نکته بعدی که باید در رویکرد جدید به آن نگاه شود بخش اسناد مجلس است که متاسفانه آرشیوسازی‌های درستی تا کنون صورت نگرفته و حتی برگ شماری نشده است.

وی گفت: متاسفانه اسناد انقلاب اسلامی و سازمان ملل برگ شماری و طبقه بندی نشده است و حتی اسناد شورای ملی و سنا که حدود ۵ هزار کارتن است هنوز بازشماری و طبقه بندی نشده است.

رئیس کتابخانه ملی مجلس با بیان اینکه تلاش و رویکرد جدید بستن مخازن کتابخانه است، گفت: تمام تلاش را خواهیم کرد که تمام کتب خطی و اسناد رسمی به صورت دیجیتال در دسترس عموم قرار گیرد و از حالت سنتی به حالت مدرن پیش برویم.

قاسمیان در پایان بیان داشت: قصد کتابخانه مجلس در حوزه دیجتال سازی شفاف سازی کتابخانه و اسناد مجلس است تا این اقدام باعث شود نظارت مردمی بیشتر شود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: کتابخانه مجلس حجت الاسلام قاسمیان مجلس شورای اسلامی مرکز اسناد مجلس کتابخانه مجلس رئیس کتابخانه دیجیتال سازی تا پایان سال رویکرد جدید اسناد مجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۸۷۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مراحل رای دادن در انتخابات الکترونیکی چگونه است؟

دومین مرحله از انتخابات مجلس دوازدهم در ۸ حوزه به صورت الکترونیکی برگزار خواهد شد.

به گزارش ایسنا، مراحل رای دادن در انتخابات الکترونیکی به این شرح است:
فرد با یکی از اصل مدارک کارت ملی، شناسنامه، گواهینامه، گذرنامه یا کارت پایان خدمت وارد شعبه می‌شود.

۱ - در ابتدا احراز هویت به صورت الکترونیکی انجام شده و اگر فرد واجد شرایط رای دادن باشد، به او کارت تعرفه داده می‌شود.

۲- رای دهنده، کارت تعرفه را بر روی مکانی که روی صندوق الکترونیکی است، قرار می‌دهد.

۳- وقتی صندوق اجازه رای دادن را داد، لیست اسامی و کد و تصاویر داوطلبان در اختیار فرد رای دهنده قرار می‌گیرد.

۴- فرد کد داوطلبان را در محل مشخص شده به صورت دستی وارد کرده و رای خود را می‌دهد.

۵- بعد از اینکه فرد رای خود را داد، کارت تعرفه را برمی گرداند و مدرک شناسایی خود را پس می‌گیرد.

۶- در این انتخابات دیگر تعرفه رای کاغذی وجود ندارد و تعرفه‌ای هم داخل صندوق انداخته نمی‌شود.

بر اساس اعلام سخنگوی ستاد انتخابات کشور امروز؛ یکشنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ در استان تهران صندوق های الکترونیکی زیر بار می‌رود و شبیه‌سازی انتخابات الکترونیک اجرا خواهد شد.

دومین دوره از انتخابات مجلس دوازدهم جمعه ۲۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار خواهد شد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • کشف بزرگترین مزرعه استخراج رمز ارز در فاروج
  • کشف بزرگترین مزرعه رمز ارز در خراسان شمالی
  • ۶۰ نقطه حادثه خیز در سواحل رشت شناسایی شد
  • ۷ مرحله رأی دادن در انتخابات الکترونیکی اعلام شد +جزئیات
  • جلسات سری ارتش آلمان به صورت آنلاین در دسترس عموم قرار گرفت
  • مراحل رای دادن در انتخابات الکترونیکی چگونه است؟
  • نشست «سندپژوهی و سندشناسی» در کتابخانه ملی برگزار می‌شود
  • جوکار: طبق قانون شفافیت قوای سه گانه آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد
  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود
  • جوکار: طبق قانون " شفافیت قوای سه گانه " آراء نمایندگان باید در دسترس عموم قرار گیرد + فیلم