Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسین محمدرضایی در گفت و گو با خبرنگار مهر با اشاره به کشت غالب منطقه (ذرت علوفه‌ای) توسط کشاورزان شرق اصفهان اظهار داشت: در شرایط حاضر در استان اصفهان با کمبود نهاده‌های دامی مواجه هستیم؛ امروزه با توجه به خشکسالی‌های پی در پی و کمبود شدید آب کشت گیاهان علوفه‌ای به ویژه ذرت علوفه‌ای ضروری است.

وی افزود: کشت ذرت علوفه‌ای و ذرت دانه‌ای می‌تواند در تأمین نهاده‌های دامی مؤثر باشد و به نیاز مرغداری‌ها و دامداری‌ها در صنعت غذایی، شیمیایی و دارویی پاسخ دهد و از واردات ذرت علوفه‌ای (چاپر ذرت) از استان‌های دیگر با هزینه حمل بالا و فشاری مالی به دامداران جلوگیری کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان با ابراز گله مندی از مسئولان شرکت آب منطقه‌ای و مسولان استان اصفهان در عدم پایبندی به تعهدات خود در جلسه شورای تأمین استان گفت: در این جلسه مقرر شد، در سد آبشار ۱۸ متر مکعب بر ثانیه آب تحویل کشاورزان شرق اصفهان داده شود و از برداشت‌های غیر مجاز و غیر متعارف جلوگیری و سنگ بندهای غرب اصفهان برداشته شود ولی متأسفانه هیچ اقدامی انجام نشد.

کاهش حجم خروجی سد زاینده رود و ادامه برداشت‌های غیرمجاز

وی ادامه داد: قرار بود حجم خروجی آب سد زاینده رود کاهش پیدا کند و به نسبت از تمام مصرف کنندگان آب کم شود، آب سد کاهش یافت اما آب هیچکدام مصرف کنندگان کاهش نیافت، بجز کشاورزان شهرستان اصفهان، قرار نبود آب به اشتراکی‌های برخوار داده شود ولی با علم بر اینکه آب برای حق آبه داران شهرستان اصفهان کم خواهد آمد تا به حال سه مرحله آب به آنها تخصیص داده شده است.

وی با اشاره به اینکه در طول تابستان هیچ گاه تعهد شرکت آب منطقه‌ای در تأمین آب کشاورزان شرق اصفهان مرتفع نشد، افزود: در بهترین حالت ۱۶ و در بدترین حالت ۷.۵ مترمکعب و به طور میانگین حدود ۱۲ متر مکعب بر ثانیه آب در بند آبشار در کانالهای کشاورزی شرق اصفهان رهاسازی شد که اکنون در شهریور ماه با افت شدید آب مواجه هستیم.

نابودی محصولات کشاورزی در نیمی از اراضی شرق اصفهان

محمدرضایی به نابودی محصولات کشاورزی در نیمی از اراضی شرق اصفهان گریزی زد و هشدار داد: با رسیدن مخزن سد زاینده رود به ۲۰۰ میلیون متر مکعب، چنانچه دریچه‌های سد زاینده رود بسته شود تمام محصولاتی که در سه ماه گذشته کاشته شده و هزینه‌های زیادی برای این محصول شده است از بین خواهد رفت و در صورت بسته شدن آب قبل از تکمیل کشت تابستانه، عواقب آن به عهدی مسئولان خواهد بود.

وی اشاره‌ای هم به تجمع امروز صبح کشاورزان در مقابل شرکت آب منطقه‌ای استان اصفهان داشت و گفت: اگر محصول ذرت علوفه‌ای که هنوز به ثمر نرسیده و تا نیمه مهر نیاز به آب دارد به ثمر نرسد علاوه بر ضرر اقتصادی هنگفت به کشاورزان بر عدم مسئولیت پذیری مقامات استانی اشاره دارد.

عضو هیئت مدیره نظام صنفی کشاورزی شهرستان اصفهان بر نقش صنف کشاورزی و شورای میراب‌ها و حافظان زاینده رود هم اشاره‌ای کرد و افزود: در این مدت با توجه به حداقل آبی که به بند آبشار می‌رسید اگر مدیریت و تلاش صنف کشاورزی و شورای میراب‌ها و حافظان زاینده رود و همکاری و همراهی کشاورزان نبود، آب تنها یکی از چهار کانال منشعب از سد آبشار و سد رودشتین را می‌توانست مشروب کند که مدیریت این میزان آب، حیرت مسئولان شرکت آب منطقه‌ای و مسئولان استان را به همراه داشته است.

کد خبر 5023507

منبع: مهر

کلیدواژه: کشاورزان زاینده رود صنف کشاورزان اصفهان کشاورزی حقابه ویروس کرونا شیراز بازگشایی مدارس بوشهر آمار کرونا محرم 99 شهرکرد گرگان انتخابات مجلس شورای اسلامی توهین به پیامبر کرمانشاه انتخابات مرحله دوم مجلس یازدهم شیوع کرونا مجلس شورای اسلامی شرکت آب منطقه ای شهرستان اصفهان سد زاینده رود ذرت علوفه ای شرق اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۸۹۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی

ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی مه‌ولات گفت: برای سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، ۱۷میلیارد تومان غرامت در بخش کشاورزی مه ولات پرداخت شده است.

هادی ساربان ۱۱ اردیبهشت در جلسه ستاد بیمه محصولات کشاورزی و دام این شهرستان به پرمخاطره بودن بخش کشاورزی و وقوع خشکسالی در سال‌های اخیر و همچنین اهمیت بیمه در بخش کشاورزی اشاره کرد.

وی گفت: در بیمه‌های کشاورزی ۶۵ درصد حق بیمه توسط دولت و کمتر از ۳۵ درصد توسط کشاورز پرداخت می‌شود که در سال گذشته طبق گزارش صندوق بیمه محصولات کشاورزی کل حق بیمه پرداختی توسط کشاورزان ۷.۹ میلیارد تومان بوده در حالی که ۱۷ میلیارد تومان به بیمه‌گذاران غرامت پرداخت شده است.

مدیر جهاد کشاورزی مه ولات خشکسالی و سرما را از مهمترین عوامل خسارت‌زای سال گذشته دانست و از کشاورزان خواست برای ضمانت، محصولات کشاورزی خود را بیمه کنند.

مدیرعامل صندوق بیمه محصولات کشاورزی در این جلسه اظهار کرد: این صندوق در سال گذشته ۱۵ محصول را تحت پوشش بیمه قرار داده که از این تعداد ۸ محصول در سال گذشته خسارت دیده و در این بین بیشترین غرامت پرداختی مربوط به محصول پسته به مبلغ ۱۲ میلیارد تومان است.

خزاعی در پایان از اقساطی شدن حق بیمه محصولات کشاورزی و تخفیفات ویژه حق بیمه در سال ۱۴۰۳ خبر داد و گفت: در سال زراعی جدید در شهرستان مه ولات تاکنون ۸۱۱ فقره بیمه‌نامه برای ۱۳ محصول صادر شده است که بیشترین تعداد مربوط به محصول پسته ۵۷۱ فقره و به مساحت ۲۴۰۵ هکتار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • پرداخت ۱۷ میلیارد تومان غرامت به کشاورزان مه‌ولاتی
  • کشاورزان هم پاداش می‌گیرند هم برق رایگان
  • انتقاد از رفیق بازی مدیران ورزشی در اصفهان/ وزیر ورزش به این بازی مار و پله خاتمه دهد
  • برای وضعیت زاینده‌رود و آلودگی هوای اصفهان غصه می‌خورم
  • خرید تضمینی گندم به بیش از ۶۰۰ هزارتن رسید
  • روز مزرعه دانه های روغنی در لرستان
  • توزیع ۱۱ هزار تن انواع کود بین کشاورزان
  • انتقال آب دریا به اصفهان روزهای خوشایندی برای زاینده‌رود رقم می‌زند
  • جنگ علوفه شروع شده است
  • کمبود برق مانع توسعه اقتصادی تیران شده است