Web Analytics Made Easy - Statcounter

تولیدکنندگان شانه تخم‌مرغ می‌گویند: شهرداری بیرجند که برای جلوگیری از زباله‌گردی اقدام می‌کند، با خودروهای حمل ضایعات کارتنی که از سوپرمارکت‌ها خریداری می‌کنند نیز برخورد کرده است. این در صورتی است که این خودروها با زباله‌گردها متفاوت هستند.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خاورستان، با شیوع ویروس کرونا، حساب و کتاب همه امور به هم ریخت، از آمد و شدها و دید و بازدیدها تا نظام اداری و آموزشی و مشاغل، حتی مشاغل آزاد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از تدابیر مهمی که برای جلوگیری از شیوع گسترده کرونا اندیشیده شد؛ برخورد با زباله گردی و جلوگیری از انجام این معضل اجتماعی که حالا تقریبا به عنوان یک شغل هم شناخته می شود، بود. شهرداری نیز مکلف شده بود تا این موضوع را پیگیری و اجرا کند. اما در این بین، متاسفانه مشکلاتی برای تولیدکنندگان صنعتی در بخش کارتن به وجود آمد. به طوری که شهرداری با خودروهای حمل ضایعات کارتنی که از سوپرمارکت‌ها خریداری و برای استفاده در چرخه تولید به کارخانه‌های تولید شانه تخم‌مرغ منتقل می‌شوند، برخورد و از ادامه کار آن‌ها جلوگیری کرده است.

در شهرک صنعتی بیرجند، دو کارخانه تولید شانه تخم‌مرغ فعال است که این اقدام شهرداری را دردسرساز و تهدیدی برای تولید می‌دانند.

ایجاد مانع در مسیر تولید توسط شهرداری

کرمانی مدیرعامل شرکت توس شانه در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار می‌کند: برای تأمین مواد اولیه کارخانه که همان ضایعات کارتنی است، کارتن های خالی مغازه ها و سوپرمارکت ها را جمع آوری می کنیم و در نهایت این کارتن ها به شانه تخم مرغ تبدیل می شود. در همین راستا و حدود یک ماه قبل که کارگران کارخانه برای خرید کارتن خالی مغازه ها اقدام کرده بودند، مأموران شهرداری جلوی خودروهای حمل کارتن را گرفته و با ارائه نامه ای از سوی دادستانی مدعی شدند که مأمورند تا از جمع‌آوری زباله‌های شهر توسط افراد جلوگیری کنند. در حالی که راننده شرکت اصرار کرده که زباله‌گرد نیست و کارتن‌های مغازه را برای کارخانه خریداری کرده است، اما متاسفانه ماموران شهرداری علاوه بر جریمه، 3 تا 4 تن بار خریداری شده شرکت را مصادره و در انبار شهرداری تخلیه کردند.

وی با اشاره به اینکه پس از پیگیری هایی که انجام شد، نظر دادستانی بر این بود که به منظور مبارزه با شیوع بیماری کرونا؛ برای جلوگیری از زباله گردی و برخورد با افرادی که در سطل های آشغال دنبال مواد بازیافتی هستند؛ حکم داده است و خرید و جمع آوری کارتن های سوپرمارکتی شامل این حکم نمی شود، بیان می کند: اما زمانی که با ارائه مستندات و جواز برای پس گرفتن محموله کارتن به شهرداری مراجعه کردیم، مسئولان شهرداری مدعی شدند که باید بار خودمان را دوباره از شهرداری بخریم، در حالی که این موضوع مصداق بارز راهزنی است.

مدیرعامل شرکت توس شانه می گوید: تاکنون این موضوع را از طریق دادستانی، استانداری، صنعت و معدن، اتاق بازرگانی، شرکت شهرک های صنعتی و ... پیگیری کردیم، اما متاسفانه هنوز به جایی نرسیده است و شهرداری بار کارخانه را پس نداده است. متاسفانه شهرداری به بهانه مبارزه با کرونا، کارتن های خریداری شده را مصادره کرده و دوباره همان بار را با قیمت بالاتر و توسط واسطه به خودمان می فروشد.

توان رقابت نداشته باشیم تعطیل می‌کنیم

کرمانی با اشاره به این‌که هم‌اکنون روزانه در بیرجند حدود 40 تن کارتن ضایعات تولید می شود، در حالی که مصرف دو کارخانه فعال و مصرف کننده این مواد، حدود 18 تن است و 22 تن دیگر باقی می ماند، تاکید می کند: اما اگر از خرید و ورود این ضایعات به کارخانه های ما جلوگیری شود، مجبوریم مواد اولیه خود را با قیمت بالاتر از شهرهای دیگر مثل زاهدان، مشهد، کرمان و ... تهیه کنیم. البته ما تا زمانی می توانیم به کارمان ادامه دهیم که توان رقابت داشته باشیم. اما اگر قرار باشد مواد اولیه را با هزینه بالاتر تهیه و محصول نهایی را هم با قیمت گران‌تر بفروشیم، قطعا توان رقابت نخواهیم داشت و مجبور به ضرر و سپس تعطیلی خواهیم بود.

او ادامه می دهد: از طرف دیگر شهرداری به تمام سوپرمارکت ها نامه زده که باید ضایعات و پسماند شهر را به شهرداری بفروشند، اما این سوال پیش می آید که اگر این کارتن ها پسماند است؛ پس چرا شهرداری آن را می خرد؟ اگر هم یک کالای تجاری و دارای ارزش است؛ پس هر کسی اختیار دارد تا آن را هر طور که دوست دارد به فروش برساند و دستور اجباری شهرداری از لحاظ اخلاقی قابل قبول نیست. اکنون 25 نفر کارگر در کارخانه مشغول به کار هستند که در صورت عدم تامین مواد اولیه و ادامه این شرایط، مجبور به تعطیلی کارخانه خواهیم شد، در واقع تا زمانی تولید خواهیم داشت که مواد اولیه داشته باشیم.

مسئولان کمک نمی‌کنند، پشت پا هم نزنند

کرمانی تصریح می کند: وجود چنین رفتارها و برخوردهایی حاکی از این است که تمام شعارهای حمایت از تولید دروغی بیش نیست و گویا مسئولان آمدند تا تولید را تعطیل کنند. متاسفانه مسئولان هیچ توجهی به سیاست ها ندارند و شعارهای حمایتی رونق و جهش تولید هم در حد همان شعار باقی مانده است. به همین دلیل خواسته ما از مسئولان این است اگر قصد کمک ندارند، لااقل پشت پا هم نزنند.

او با اظهار تاسف می گوید: تاکنون بارها مسئولان متعددی برای بازدید از کارخانه مراجعه کرده اند، اما از ترس در کارخانه را برایشان باز نکرده ایم، چرا که اگر ببینند چرخ کارخانه می چرخد، چوب لای چرخ آن می گذارند.

شهرداری و تعهدات بی‌عمل

بذرکاران مدیرعامل کارخانه آذین شانه نیز در گفت‌وگو با خاورستان، از پیگیری این مشکل از سازمان صمت، استانداری، شورای شهر و همچنین مدیریت خدمات شهری شهرداری می گوید که متاسفانه نتیجه ای نداشته است.

وی می افزاید: در این خصوص شهرداری شرط کرده که تولیدکنندگان برای خرید ضایعات کارتن، باید مجوزی را از شهرداری بگیرند. این در حالی است که در ابتدای راه اندازی کارخانه، تمام مجوزهای لازم از سازمان صمت دریافت شده و طی سه سالی که کارخانه کار می کرده با چنین مشکلی مواجه نبوده ایم. اگر دریافت مجوز از شهرداری هم شرط است، پس چرا در ابتدای راه‌اندازی درخواست نشد؟

بذرکاران بیان می‌کند: همچنین شهرداری خواسته تا بار و ضایعات مورد نیاز خود را از او خریداری کنیم که ما هم موافقت کرده و درخواست روزانه 10 تن بار کردیم، اما باز هم شهرداری مطرح کرد که تعهدی برای تامین بار کارخانه ما ندارد.

مدیرعامل کارخانه آذین شانه با اشاره به اینکه با پیگیری این موضوع از معاونت سیاسی و اجتماعی فرمانداری، جلساتی برگزار و مقرر شد تا شهرداری فروش ضایعات کاغذ و کارتن را با اولویت کارخانه های مورد نظر انجام دهد، اما متاسفانه باز هم شهرداری به تعهدات خود عمل نکرد، ادامه می دهد: در ادامه همین روند، مسئولان شرکت شهرک های صنعتی نیز جلساتی را با معاونت دادستانی ترتیب دادند که متاسفانه نمایندگان شهرداری، جلسه را بدون نتیجه ترک کردند. طبق روال همچنان ماشین های خرید و حمل ضایعات کارخانه توقیف می شد تا اینکه در جلسه دیگری با حضور معاون دادستان، مقرر شد تا شهرداری ضایعات را به کارخانه های ما بفروشد، اما متاسفانه اصلا قرارداد مزایده به ما ارائه نمی شود و ضایعات به افراد دیگری تحویل و دوباره با قیمت بالاتر به ما فروخته می شود.

بذرکاران می گوید: از طرف دیگر شهرداری نامه ای را به عنوان قرارداد خرید ضایعات به سوپرمارکت ها ارائه کرده که در این نامه، طرف خریدار، شهردار بیرجند است. صرف نظر از جنبه اقتصادی، این اقدام توهین به شهر و مردم است و از نظر شئونات اجتماعی پذیرفته نیست. مگر عایدی شهرداری از جمع آوری ضایعات چقدر است؟

وی ادامه می دهد: شنیده ها حاکی از این است که شهرداری با یک شرکت مشهدی قرارداد بسته تا به صورت پیمانکاری، تمام ضایعات شهر را جمع آوری کند. در این خصوص این شرکت برای حدود 100 تا 120 خودروی جمع آوری مجوز دریافت کرده است، این در حالی است که برای تامین مواد اولیه کارخانه ما، برای 10 خودرو اجازه دریافت مجوز داده شده است.

هفت‌خوان رستم برای دریافت مجوز جمع‌آوری ضایعات

وی با بیان اینکه به ما اعلام شد تا برای دریافت مجوز خرید و حمل ضایعات، 10 خودرو به شهرداری معرفی کنیم، می گوید: در این خصوص از افراد معرفی شده ارائه کارت هوشمند، سلامت، مدرک تحصیلی، عدم اعتیاد، پرداخت دو میلیون تومان هزینه برچسب مخصوص  و ... خواسته شده است، در حالی که بیشتر افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند، این شرایط را ندارند و به همین دلیل افرادی که قبلا با ما همکاری می کردند، حالا قید همکاری با ما را زده و نسبت به دریافت این مجوز اقدام نکرده اند.

مدیرعامل کارخانه آذین شانه اظهار می کند: همچنین نظر مسئولان شهرداری بر این است که در 4 نقطه شهر کارگاه و دفتر خرید ضایعات تأسیس کنیم، اما زمانی که شرکت طرف قرارداد او با حداقل 100 خودرو، ضایعات را با قیمت گران‌تر جمع‌آوری کند، دیگر چه کسی ضایعات را به دفتر تحویل می‌دهد؟ از طرف دیگر ایجاد هر کارگاه حدود 15 میلیون تومان برای تامین اجاره، کارگر، خودرو و ... هزینه دنبال دارد و باید حداقل 100 میلیون تومان در این خصوص سرمایه گذاری کرد.

تعطیلی در انتظار تولید

بذرکاران اظهار می کند: با وجود این شرایط، متاسفانه اکنون یا بار ضایعات نیست یا اگر وجود داشته باشد، گران است و از کیلویی یک هزار و 600 تومان در ابتدای سال، به حدود سه هزار تومان رسیده است. این موضوع قطعا قیمت محصول نهایی را افزایش می دهد، در حالی که با وجود مشکلاتی در صنعت مرغ تخم گذار، نمی توانیم محصول تولیدی را گران تر بفروشیم. در واقع زمانی که مواد اولیه با قیمت گزاف تهیه شود و قیمت نهایی افزایشی نداشته باشد، قطعا قادر به ادامه کار نخواهیم بود.

وی ادامه می دهد: از روزی که چنین مشکلی برای کارخانه ایجاد شده، تعداد کارگران از 30 به 12 نفر کاهش یافته است. تعدادی از کارگران به مرخصی اجباری و بدون حقوق رفته و بلاتکلیف مانده اند. در همین خصوص 6 نفر از مجموعه جدا شده و بقیه تا آخر ماه فرصت داده اند تا تکلیفشان مشخص شود. اما اگر قرار باشد همین روال ادامه داشته باشد، مجبوریم از ماه آینده کارخانه را تعطیل کنیم.

خرید و فروش ضایعات به روش قاچاق!

مدیرعامل کارخانه آذین شانه با حسرت می گوید: کارخانه ای که هیچ مشکلی در تامین مواد اولیه و فروش محصول نداشت، اکنون باید مواد اولیه اش را از زیرزمین ها و آن هم به قیمت گزاف خریداری کند، همانطور که کالای قاچاق خرید و فروش می شود! اما چون این شرایط توجیه اقتصادی ندارد، ناچار خواهم شد کارخانه ای را که با خون دل راه اندازی کردم تا چند نفر دیگر هم نان بخورند، تعطیل کنم.

بذرکاران با بیان اینکه شهرداری به جای مبارزه با زباله گردی، کار تولید را هم مختل کرده است، می گوید: از ابتدای فروردین ماه با خاموش کردن یک خط تولید، میزان تولید کارخانه از 3 میلیون شانه به 800 هزار شانه و میزان فروش روزانه از 80 تا 100 هزار تن اکنون به 35 هزار تن رسیده است.

در سال جهش تولید به خاک سیاه نشستم

وی می گوید: جهت عمل به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص رونق و جهش تولید، خط تولید دیگری را به کارخانه اضافه کردم، اما متاسفانه مسئولان اصلا به تولید و رونق آن بها نمی دهند. به طوری که اکنون بنده با 6 میلیارد تومان سرمایه گذاری، به خاک سیاه نشسته و خودم را به کارگران بدهکار کردم.

جمع‌آوری‌کنندگان پسماند باید شناخته شده باشند

محمدعلی جاوید شهردار بیرجند نیز در گفت‌وگو با خاورستان، اظهار می‌کند: در اوایل شیوع بیماری کرونا با توجه به خطری که در زمینه زباله‌گردی و انبارهای ضایعاتی، وجود داشت، شهرداری از روی ناچار و نه برای کسب درآمد، تصمیم گرفت به این موضوع ورود پیدا کرده و ساماندهی را انجام دهد. در این خصوص انبارهای جمع‌آوری ضایعات که شرایط مناسبی نداشت، تعطیل شد.

وی می افزاید: پس از بهتر شدن شرایط، دیگر شهرداری ارتباطی با این موضوع نداشت، اما برای انجام بهتر کار جمع آوری پسماند، به افرادی که ضایعات را از سطح شهر جمع آوری می کنند، اعلام کردیم که برای دریافت مجوز جمع آوری، به سازمان پسماند شهرداری مراجعه کنند. در این خصوص تفاوتی بین زباله گرد و سایر افراد وجود ندارد و هر کسی که بخواهد از سطح شهر پسماند جمع آوری کند، باید این مجوز را بگیرد. پس از دریافت مجوز هیچ محدودیتی برای این افراد قائل نمی شویم.

شهردار بیرجند ادامه می دهد: باید مشخصات افرادی که اقدام به جمع آوری پسماند می کنند؛ مشخص باشد و همچنین خودروی حمل دارای برچسب مخصوص بوده و محل تخلیه و انبار مشخص باشد که در محیط های خدماتی و مسکونی نباشد.

وی در خصوص اعتراض به شرایط سخت دریافت مجوز می گوید: از جزئیات کار اطلاعی ندارم، اما افرادی که می خواهند در این عرصه فعالیت کنند، باید مشخصاتشان معلوم باشد چراکه گزارشات متعددی از پلیس و دستگاه قضایی در خصوص مسائل سرقت از منازل مردم و مصالح ساختمانی وجود دارد به همین دلیل این افراد باید ساماندهی شوند و ضروری است که کارت شناسایی، سلامت و ... داشته باشند، مگر می شود تمام رانندگان کارت سلامت نداشته باشند یا معتاد باشند.

جاوید با بیان اینکه نباید شرایط به نحوی باشد که هر کسی که بخواهد، اقدام به جمع آوری پسماند از منازل مردم، کارگاه های ساختمانی و سطح شهر کند، می افزاید: ما هم باید پاسخگو باشیم، همانطور که افرادی برای جمع آوری پسماند از سطل های زباله اقدام می کنند و شهرداری مورد سوال واقع می شود که چرا اقدامی نمی کند. متولی پسماند شهرداری است و ما هم می گوییم هر کسی که می خواهد پسماند را جمع آوری کند، مجوز بگیرد تا معلوم باشد که چه کسی است و قرار است کجا تخلیه کند.

شهرداری پسماندی جمع‌آوری نمی‌کند

شهردار بیرجند تأکید می‌کند: شهرداری کاری به جمع آوری پسماندها ندارد و اصلا نامه ای برای جمع آوری و خرید از سوپرمارکت ها نداده است. همچنین با هیچ شرکت پیمانکاری قرارداد نبستیم و به هیچ شرکت مشهدی و غیرمشهدی هم کار نداریم. تنها حرف ما هم این است که به دلیل مسائل سلامت، امنیت، سرقت و ...  هر کسی که بخواهد پسماند شهر را چه از منازل مردم و چه سوپرمارکت ها جمع آوری کند باید از شهرداری مجوز بگیرد. خرید به قیمت ارزان یا گران و اینکه از چه کسی می خرد و به چه کسی می فروشد، هیچ ارتباطی به شهرداری ندارد.

وی در خصوص توقیف و مصادره بار ضایعات می گوید: افراد مدعی در این خصوص تنها سخن گفته اند، اما باید این موضوع را به اثبات هم برسانند. شهرداری پسماندها را نمی گیرد و در مقطع کرونا هم ناچار شد. در واقع شهرداری خودش پسماندی را جمع آوری نمی کند و اگر هم کارخانه بازیافت راه اندازی و بازیافت انجام شود، آن وقت هم باید بازیافتی ها را با آگهی مزایده به فروش برسانیم اما فعلا که کارخانه راه نیفتاده و شهرداری هم پسماندی جمع آوری نمی کند.

قربانی تولید به دلیل نحوه جمع‌آوری ضایعات

بنابراین گزارش؛ این روزها همه ما از حال و روز واحدهای تولیدی و صنعتی و مشکلات متعدد آنها در زمینه عدم تامین مواد اولیه یا خرید و بروزرسانی ماشین آلات به دلیل تحریم ها، عدم وجود بازار فروش، مشکلات متعدد مالی، کارگری و ... باخبریم. به طوری که خبر تعطیلی و توقف تولید در هر کدام از این واحدها دیگر دور از انتظار و عجیب و غریب نیست. اما واحدهای تولیدی مثل این دو کارخانه شانه تخم مرغ که در این گزارش مطرح شدند هم وجود دارد که تقریبا هیچ مشکلی در این زمینه ها ندارند. در حالی که این واحدهای تولیدی تازه نفس هستند و کارخانه توس شانه حدود 1.5 سال از فعالیت آن می گذرد و کارخانه آذین شانه هم واحد تعطیل شده ای بوده است که حدود سه سال از احیای مجدد آن می گذرد، اما اکنون تنها مشکل این کارخانه ها، سنگ هایی است که متاسفانه از سوی مسئولان به سمت آنها پرتاب می شود؛ آن هم برای بی ارزش ترین کالا، برای ضایعاتی که ممکن است هر خانواده ای آن را یا در سطل های زباله رها کند یا برای بازیافت بفروشد. اما اکنون این کالای بی ارزش، برای این کارخانه ها؛ حکم مواد اولیه و عامل اصلی تنفسشان را پیدا کرده است. دریافت مجوز و شناسایی افراد برای جلوگیری از مسائل بعدی، منطقی است. اما می توان لااقل برای اینکه تولید مورد تهدید قرار نگیرد و جفایی در حقش نشود، شرایط را کمی آسان‌تر در نظر گرفت.

با توجه به سیاست های تعیین شده از سوی مقام معظم رهبری و تاکیدات ایشان در خصوص حمایت، رونق و جهش تولید، قطعا روا نیست که واحدهای تولیدی برای دریافت مجوز آن هم برای جمع آوری ضایعات، با مشکل روبرو و هر روز پله ای به تعطیلی نزدیک‌تر شوند. آیا دریافت یک مجوز که تاکنون اصلا نیازی به آن نبوده است، مهم‌تر است یا جلوگیری از تعطیلی تولید، شکست سرمایه‌ها و بیکاری کارگران و به فنا رفتن زندگی‌شان؟ کاش با دید بازتری به اهمیت تولید و چگونگی جمع‌آوری پسماند شهری نگریسته شود.

انتهای پیام/

منبع: دانا

کلیدواژه: برای دریافت مجوز تامین مواد اولیه جمع آوری پسماند برای جلوگیری جمع آوری ضایعات واحدهای تولیدی شهردار بیرجند سوپرمارکت ها اما متاسفانه ضایعات کارتن ادامه می دهد شانه تخم مرغ جمع آوری جمع آوری پسماند شهر زباله گردی حمل ضایعات کارخانه ها راه اندازی جهش تولید کارتن ها چه کسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۹۲۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ سیدهادی موسوی در خصوص اجرای طرح ساماندهی آسیب‌های اجتماعی گفت: در راستای اجرای تدابیر سلسله مراتب فرماندهی در فراجا و شهردار تهران، این یگان حسب وظیفه ذاتی خود پشتیبانی انتظامی لازم از واحدهای اجرایی و عملیاتی شهرداری تهران را در سازمان مدیریت پسماند و سازمان خدمات اجتماعی در طرح جمع آوری متکدیان، افراد کارتن‌خواب، معتادان متجاهر، کودکان کار و زباله‌گردهای غیرمجاز از سطح مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران در دستور کار خود قرار داد.

فرمانده یگان حفاظت شهرداری تهران در تشریح جزئیات اقدامات این یگان در حوزه برخورد و ساماندهی پدیده کودکان کار بیان کرد: در راستای ساماندهی کودکان کار که افراد زیر ۱۸ سال در این گروه قرار می‌گیرند و بیشتر تکدی‌گری و دستفروشی می‌کنند یا شیشه خودروها را پاک و یا اسپند دود می‌کنند، هزار و ۱۹۶ نفر از سطح مناطق ۲۲ گانه شهرداری تهران جمع‌آوری شدند.

موسوی با تأکید بر اینکه در میان افراد جمع‌آوری شده ۹۸۴ نفر دارای تابعیت کشورهای افغانستان و پاکستان را دارند که شامل ۹۵۱ نفر دارای تابعیت افغانستان و ۳۳ نفر دارای تابعیت پاکستان است، ادامه داد: از میان کل افراد جمع‌آوری شده ۸۹۷ نفر پسر و ۲۹۹ دختر بودند.

وی در ادامه یادآور شد: از مجموع هزار و ۱۹۶ نفر جمع‌آوری شده که ۱۷۵ نفر زیر ۶ سال، ۶۶۲ نفر بین ۶ تا ۱۲ سال، ۲۸۰ نفر بین ۱۲ تا ۱۵ سال و ۷۹ نفر بین ۱۵ تا ۱۸ سال مشغول به فعالیت در سطح شهر بودند که این افراد توسط عوامل یگان حفاظت شهرداری تهران جمع‌آوری شدند.

بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهر، موسوی با بیان اینکه از تعداد افراد جمع‌آوری شده در پایتخت ۲۱۲ کودک نیز تابعیت ایرانی داشتند، گفت: در جریان عملیات ساماندهی آسیب‌های اجتماعی با محوریت ساماندهی کودکان کار، ۸۳ مورد پدیده مادر و کودک و ۷۵ مورد نیز پدیده پدر کودک مشاهده شد که این تعداد نیز با قرارگیری در گروه آسیب‌های اجتماعی بزرگسالان جمع‌آوری شدند.

کد خبر 6091926

دیگر خبرها

  • ساخت وسایل لوکس از پوست هزاران تمساح در کارخانه‌ (فیلم)
  • دیدار ۴۰ معلم از خراسان جنوبی با رهبر انقلاب
  • مبارزه با موش‌های پایتخت در آستانه فصل گرما زودتر آغاز شود
  • کسب رتبه نخست منطقه ۹ اصفهان در افزایش تناژ جمع‌آوری مواد بازیافتی
  • روسیه در آستانه ساخت اولین نیروگاه هسته‌ای ازبکستان
  • تولید ۱۳۶۲ مترمربع فرش توسط مددجویان امداد خراسان جنوبی
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم در ایران!
  • شایعه عجیب درباره کلاهبرداری داوود کیم خواننده مشهور کره‌ای در ایران
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • آخرین آمار جمع آوری متکدیان و معتادان در تهران