Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-01@14:56:08 GMT

آغاز معاملات ثانویه اوراق مرابحه عام دولت

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۸۹۸۰۳

آغاز معاملات ثانویه اوراق مرابحه عام دولت

ایران اکونومیست- مدیر عملیات بازار فرابورس جزییات آغاز معاملات ثانویه اوراق مرابحه عام دولت را اعلام کرد.

 بر اساس اطلاعیه صادر شده از سوی فرابورس در خصوص معاملات اوراق مرابحه عام دولت در نمادهای شرایط خاص ۰۲۰۵ در نماد معاملاتی (اراد۴۳۱)، اوراق مرابحه عام دولت، شرایط خاص ۰۰۰۸ در نماد معاملاتی (اراد۴۷۱)، اوراق مرابحه عام دولت، شرایط خاص ۰۰۰۹ در نماد معاملاتی (اراد۴۸۱) و اوراق مرابحه عام دولت، شرایط خاص ۰۳۰۲ در نماد معاملاتی (اراد۵۰۱) پس از پذیره‌نویسی به منظور آغاز معاملات ثانویه، امروز دوشنبه ۲۴ شهریور ماه ۹۹ بدون محدودیت دامنه نوسان قیمت در بازار ابزارهای نوین مالی فرابورس گشایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین اوراق مذکور در نماد معاملاتی (اراد۴۳۱) ۳۶ ماهه با نرخ ۱۷ درصد، در نماد معاملاتی (اراد۴۷۱) ۱۴ ماهه با نرخ ۱۵ درصد، در نماد معاملاتی (اراد۴۸۱) ۱۵ ماهه با نرخ ۱۵ درصد و در نماد معاملاتی (اراد۵۰۱) ۴۴ ماهه با نرخ ۱۸ درصد سالانه تا سررسید است.

افزون بر این محدودیت حجمی (حداکثر تعداد اوراق بهادار در هر سفارش) به میزان ۲۵.۰۰۰ ورقه و فاقد بازارگردان است. از سویی دیگر، تسویه حساب و پایاپای این اوراق به صورت T+۱ و سایر اطلاعات این اوراق در اطلاعیه‌ ۱۲ شهریور ماه ۹۹ این شرکت در سایت رسمی فرابورس در دسترس است.

 

 ایبِنا

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: اوراق مرابحه عام دولت نماد معاملاتی ماهه با نرخ شرایط خاص

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۸۹۸۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند

فرارو، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز بازار سرمایه با کاهش ۱۲ هزار و ۲۲۶ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۸ هزار و ۸۴۵ واحدی قرار گرفت و برای سومین روز متوالی در هفته جاری، نزولی شد.

به گزارش فرارو، در پایان معاملات امروز بازار سرمایه، شاخص کل هم‌وزن بورس، نیز با کاهش ۶ هزار و ۱۸ واحدی در ارتفاع ۷۵۰ هزار و ۸۰۴ واحدی قرار گرفت.

در جریان معاملات بازار سهام، ارزش بازار بورس تهران به ۷۸ همت و ۳۹۰ میلیارد تومان رسید و تعداد ۲۹۵ هزار و ۴۷۰ معامله مورد دادوستد قرار گرفت و ارزش معاملات امروز نیز به ۳۶ همت و ۱۸ میلیارد تومان رسید.

گفتنی است، نماد‌های فولاد، فملی، شپنا، شبندر، وبملت و فارس بیشترین تاثیر بر ریزش و نماد وامید بیشترین تاثیر بر رشد شاخص کل بورس تهران، داشتند.

شاخص کل فرابورس ایران نیز با ریزش ۱۸۹ واحدی در ارتفاع ۲۵ هزار و ۹۹ واحدی قرار گرفت و ارزش بازار اول و دوم فرابورس ایران به ۱۳ همت و ۸۵۸ میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس ایران به ۳ همت و ۳۰۹ میلیارد تومان رسید و تعداد ۱۵۸ هزار و ۵۱۷ معامله مورد دادوستد قرار گرفت.

لازم به ذکر است، نماد‌های فجهان، خاور، مادیرا، بپاس، دماوند، هرمز و سپیدار بیشترین تاثیر بر ریزش شاخص کل فرابورس ایران، داشتند.

دیگر خبرها

  • افت ۳ هزار و ۹۰۲ واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس +نقشه
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس در روز پایانی هفته
  • نزول بورس برای چهارمین روز متوالی؛ شاخص هم‌وزن قد کشید
  • گزارش روزانه بورس ۱۲ اردیبهشت/ افت ۴ هزار واحدی شاخص
  • بورس همچنان ریزشی؛ سهامداران نگران شدند
  • درآمد ترید در فارکس چقدر است؟
  • مشکلات اقتصاد ایران راه‌حل سیاسی دارد؟
  • نماد سپرده‌گذاری مرکزی در بازار توافقی فرابورس معامله می‌شود
  • افت ۴ هزار واحدی شاخص بورس