Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-30@22:53:32 GMT

واکنش ها به اقدامات امارات در جزیره سقطری یمن

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۰۳۶۱

به گزارش جام نیوز به نقل ازالعالم، مختار الرحبی مشاور وزیر اطلاع رسانی دولت منصور هادی روز دوشنبه در صفحه توئیتر خود نوشت: آنچه امارات در جزیره سُقطری انجام می‌دهد از جمله تصرف مناطق وسیعی از این سرزمین و ساخت پایگاه‌های نظامی با همکاری رژیم صهیونیستی، این کشور را به یک اشغالگر تبدیل می‌کند.

وی افزود: آنچه امارات در جزیره سُقطری انجام می‌دهد، این کشور را به یک اشغالگر تبدیل می‌کند و تا زمانی که آخرین سرباز اشغالگر از یمن خارج نشود، چیزی جز مقاومت و جنگ وجود ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

همچنین وزیر شیلات دولت فراری یمن ، امارات را به وارد کردن نیروهای خارجی و تجهیزات پیشرفته ارتباطی به جزیره سُقطری بدون دریافت روادید متهم کرد.

فهد کفاین در صفحه توئیتر خود نوشت: امارات در ماه آگوست گذشته خارجی‌ها از ملیت‌های مختلف را بدون انجام مراحل معمول و دریافت روادید رسمی مطابق با نظام و قانون وارد مجمع الجزایر کرد.

وی افزود: آخرین نمونه آن ورود کشتی‌های اماراتی حامل تجهیزات پیشرفته ارتباطی به سقطری و انتقال کشتی دیگری به جزیره بوده است.

وزیر شیلات یمن لغو روادید و مراحلی را که برای دریافت آن در فرودگاه ها باید طی شود ، امری نگران کننده و غیر قابل قبول دانست.

مناطق جنوبی یمن از جمله استان ابین و جزیره "سقطری" به تازگی شاهد درگیری‌های مسلحانه میان نیروهای «منصور هادی» رییس جمهوری مستعفی این کشور (مورد حمایت عربستان) و شبه‌نظامیان شورای انتقالی جنوب (مورد حمایت امارات) بوده ‌است. درگیری‌هایی که با کنترل این مناطق از سوی شورای انتقالی همراه بود.

جزایر سُقُطری یا سُقُطرا، مجمع‌ الجزایری متعلق به یمن است که در غرب اقیانوس هند، میان دو قاره آسیا و آفریقا و در دهانه "خلیج عدن" قرار دارد و برای کشتیرانی از موقعیت استراتژیک برخوردار است.

امارات به دلیل اهمیت جغرافیای استراتژیک جزیره سقطری در اقیانوس هند از زمان آغاز تجاوز به یمن برای ایجاد پایگاه نظامی و تشکیل شبه‌نظامیان برای بر هم زدن امنیت و ثبات این جزیره تلاش می‌کند.

به گزارش ایرنا، پیش‌تر روزنامه عبری زبان اسرائیل هیوم فاش کرد که امارات متحده عربی و رژیم صهیونیستی در جزیره سقطری واقع در جنوب یمن پایگاه‌های جاسوسی احداث می‌کنند.

روزنامه اسرائیل هیوم در ادامه نوشت که هدف از احداث این پایگاه جاسوسی، اشراف اطلاعاتی بر منطقه باب المندب و جنوب یمن تا خلیج عدن و شاخ آفریقاست.

جزایر سقطری، مجمع الجزایر کوچکی در اقیانوس هند واقع در ۳۵۰ کیلومتری جنوب یمن است. جمعیت این جزایر ۵۰ هزار نفر است. نیروهای امارات متحده عربی ماه می ۲۰۱۸ جزیره سقطری را اشغال کردند.

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: سقطری صنعا یمن جزیره سقطری جزیره س

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۰۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بارش وحشتناک تگرگ در امارات (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: بارش تگرگ‌های وحشتناک در آرکانزاس آمریکا (فیلم) باریدن تگرگ به اندازه یک سیب در شهر فجیره امارات (فیلم) طوفان و تگرگ شدید در جنوب چین؛ ۵ کشته و ۳۳ زخمی (فیلم)

دیگر خبرها

  • تهدید حیات جزیره سرخ‌گون هرمز با شیشه و پلاستیک
  • تشدید اختلاف میان انگلیس و امارات بر سر سودان
  • فوران دوباره کوه «روآنگ» در اندونزی
  • نبرد دیپلماتیک میان سودان و امارات
  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • بارش وحشتناک تگرگ در امارات (فیلم)
  • (ویدئو) بارش تگرگ در امارات
  • انفجار مهمات در پایگاه نظامی کامبوج/ ۲۰ سرباز کشته شدند
  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ده‌ها موشک به پایگاه میرون
  • بیانیه جدید حزب الله درباره شلیک ۳۰موشک به پایگاه میرون صهیونیستی