Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@22:43:33 GMT

تولید خودرو در شیراز مرداد امسال ۹۵ درصد افزایش یافت

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۰۸۰۱

تولید خودرو در شیراز مرداد امسال ۹۵ درصد افزایش یافت

علی کریمی، دوشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: همچنین طی مدت مذکور شاهد عرضه ۲ هزار و ۱۷۱ دستگاه خودروی تولیدی در سایت ایران خودرو فارس به بازار مصرف بوده‌ایم که این تعداد نیز در مقایسه با مردادماه پارسال افزایش حدود ۲۶ درصدی را نشان می‌دهد.

از دوره افت تولید خودرو ناشی از تحریم عبور کردیم
او ادامه داد: این آمار بیانگر این مطلب است که در مقطع کنونی توانسته‌ایم با همت قطعه سازان و بومی‌سازی قطعات از دوره افت ناشی از تحریم در تولید خودرو عبور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

هدفگذاری تولید در سال ۹۹
وی، با اشاره به تولید ۱۶ هزار و ۷۵۶ دستگاه خودرو پژو پارس سال در سایت ایران خودرو فارس و عرضه آن به بازار طی سال ۹۸ اظهار داشت: برنامه تولید سایت ایران خودرو فارس در سال جاری نیز تولید ۲۰ هزار دستگاه خودرو پارس سال است که با توجه به تولید روزانه ۸۵ دستگاه، امکان تحقق و دستیابی به هدف مذکور فراهم است.
مدیر عامل ایران خودرو فارس گفت: این شرکت به عنوان یکی از سایت‌های تابعه گروه صنعتی ایران خودرو در سال ۸۹ و در جهت سیاست تمرکززدایی در شیراز فعالیت خود را آغاز کرد و که با توجه به موقعیت استقرار در جنوب کشور و همجواری با هفت استان،  این سایت می‌تواند نقش مهمی در افزایش سهم تولید و فروش بازار خودرو  داشته باشد.
کریمی اضافه کرد: بی‌تردید ایجاد صنایع مادر و پیشران از جمله صنعت خودروسازی با مشارکت بخش خصوصی و سرمایه‌گذاری در قطعه‌سازی، از جمله راهکارهای ایجاد توسعه صنعتی در استان خواهد بود.
وی، با اشاره به اشتغال ۲۰۰ نفر در شرکت ایران خودرو فارس اظهار داشت: این مجموعه در ابتدا، فعالیت خود را با تولید روزانه پنج دستگاه خودرو آغاز کرد که امروز و به پشتوانه اراده، پشتکار و کوشش مدیران و کارکنان آن، به حدود ۸۰ دستگاه خودرو در روز رسیده است.

بهره‌گیری از ظرفیت ریلی برای حمل خودرو
کریمی افزود: با توجه به اینکه بر اساس برنامه ششم توسعه، سهم حمل و نقل ریلی باید به ۳۰ درصد برسد، لذا سایت ایران خودرو فارس برای توزیع محصولات تولیدی خود از شبکه حمل و ‌نقل جاده‌ای و ریلی استفاده می‌کند که در حال حاضر میزان استفاده از شبکه ریلی به طور متوسط و به شکل هفتگی ۱۰۰ خودرو است.
مدیر عامل ایران خودرو فارس تصریح کرد: امروز با وجود محدودیت‌ها و کمبودها توانسته‌ایم در این مجموعه با افزایش بهره‌وری و کیفیت در خطوط تولید، در جهت تحقق شعار جهش تولید گام برداریم چرا که معتقدیم صنعت خودرو علاوه بر جلوگیری از خروج ارز، سبب ایجاد اشتغال و رونق کسب و کار می‌شود.
کریمی، ظرفیت سنجی و تعریف طرح‌ها، ارائه برنامه‌های افزایش تولید، ظرفیت سازی تولیدی و استاندارد سازی و بهبود بالانس فرآیندهای تولیدی را از جمله برنامه‌های سایت ایران خودرو فارس در سال جهش تولید برشمرد.
او ادامه داد: شرکت ایران خودرو فارس به منظور تعامل با مشتریان و ذینفعان و جلب رضایتمندی آنها، از طریق تعریف پروژه‌های کیفی و ارزیابی مستمر آنها توانسته اهداف کیفی در کاهش مراجعه مشتریان به نمایندگی‌ها و کسب اهداف سه ستاره کیفی محصول در شاخص شرکت بازرسی مهندسی ایران را کسب کند.

تمهیدات برای توسعه سایت خودروسازی در شیراز
مدیرعامل شرکت ایران خودرو فارس گفت: با توجه به راهبرد تنوع بخشی به محصولات و گسترش دایره انتخاب مشتریان توسط گروه صنعتی ایران خودرو، تمهیداتی در جهت ایجاد توسعه سایت نیز اندیشیده شده  که به محض تامین اعتبار این پروژه عملیاتی خواهد شد.

برچسب‌ها ایران خودرو جهش تولید خودرو شیراز فارس پروندهٔ خبری بازار خودرو | پیش فروش خودرو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ایران خودرو جهش تولید خودرو شیراز فارس ایران خودرو جهش تولید خودرو شیراز فارس اخبار کنکور سایت ایران خودرو فارس دستگاه خودرو تولید خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۰۸۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت

وزیر نفت با بیان اینکه امسال ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار با هدف جهش تولید به بهره‌برداری می‌رسد، گفت: ۵۰ پروژه جدید نیز به ارزش ۲۵ میلیارد دلار امسال آغاز می‌شود.

به گزارش خبرنگار شانا، جواد اوجی صبح امروز (سه‌شنبه، ۱۱ اردیبهشت‌) در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعات طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی با هلدینگ‌ها، شرکت‌های پتروشیمی و شرکت‌های اکتشاف و تولید ایرانی با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلاری، با بیان اینکه امروز ریل‌گذاری برای حضور شرکت‌های پتروشیمی و هلدینگ‌های بزرگ کشور در چهار حوزه ذخیره‌سازی گاز، تولید بنزین در واحدهای متانولی، توسعه میدان‌های گازی و جمع‌آوری گازهای همراه نفت انجام شده است، گفت: شرکت‌های پتروشیمی در دو سال اخیر نشان دادند که می‌توانند به‌خوبی پروژه‌های بزرگ نفت و گاز در بخش بالادستی را با کمک شرکت‌های ای‌اندپی مدیریت کنند.

وی با یادآوری اینکه در دولت‌های قبل در مقابل حضور بخش خصوصی در بخش سرمایه‌گذاری بخش‌های بالادستی مقاومت زیادی می‌شد، افزود: امروز شاهد شکسته‌شدن این سد هستیم.

وزیر نفت گفت: امسال ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار با هدف جهش تولید به بهره‌برداری خواهد رسید، همچنین ۵۰ پروژه جدید نیز به ارزش ۲۵ میلیارد دلار در سال جاری آغاز می‌شود.

اوجی با بیان اینکه امسال تولید نفت ایران جهش خواهد داشت و در تولید گاز هم با افزایش روبه‌رو خواهیم بود، تصریح کرد: ۶ میلیون تن به ظرفیت تولید سالانه محصولات پتروشیمی و روزانه ۵۰ هزار بشکه به ظرفیت پالایش نفت کشور افزوده می‌شود.

این خبر در حال تکمیل است ...

دیگر خبرها

  • انواع دستگاه بسته بندی و ماشین آلات بسته بندی صنعتی
  • رشد ۱۰۴ درصدی تولیدات پتروشیمی شیراز
  • بهره‌برداری از ۷۹ پروژه نیمه‌تمام به ارزش ۱۶ میلیارد دلار در ۱۴۰۳/ تولید نفت و گاز ایران امسال جهش خواهد داشت
  • افزایش ۱۰۴درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • بازدید رئیسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • بازدید رییسی از کارخانه ایران خودرو دیزل
  • (تصاویر) این ۲ خودروی جدید امسال وارد بازار ایران می‌شوند
  • افزایش ۱۰۴ درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • تولید متانول سبلان ۶۹ درصد افزایش یافت
  • هم زمان با حضور شرکت جک در نمایشگاه خودرو پکن: 2 خودرو جدید کرمان موتور که امسال وارد بازار ایران می شوند مشخص شدند (+عکس ،اسامی و مشخصات)