Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@02:48:38 GMT

برداشت بیش از ۴۵۰ تن زیتون از مرودشت

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۱۹۰۹

برداشت بیش از ۴۵۰ تن زیتون از مرودشت

رحیمی گفت: فصل برداشت زیتون مرودشت از آغاز شهریور شروع شده و تا نیمه آذر ادامه خواهد یافت و امسال بیش از ۴۵۰ تن زیتون از این شهرستان برداشت خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از شیراز،  «عزیز رحیمی»، امروز (دوشنبه 23 شهریور) از اغاز برداشت زیتون از باغ های مرودشت خبر داد و به خبرنگاران گفت: فصل برداشت زیتون مرودشت از آغاز شهریور شروع شده و تا نیمه آذر ادامه خواهد یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت افزود: امسال پیش بینی برداشت بیش از 450 تن زیتون از این شهرستان می شود که ۳۰ تا ۴۰ درصد زیتون تولیدی به صورت روغنی و مابقی به صورت کنسروی برداشت خواهد شد.

وی اضافه کرد: با وجود بالا بودن میزان زیتون تولیدی در مرودشت، عدم وجود صنایع تبدیلی و روغن گیری برای باغداران مکل ایجاد می کند.

رحیمی اعلام کرد: به طور متوسط از هر هکتار، سه تن زیتون در شهرستان برداشت می شود که این میزان با انجام عملیات هرس، پیوند و تغذیه در اراضی مرودشت از سال 97 محقق شده است.

وی با اشاره به پرداخت یارانه نهال به متقاضیان احداث باغ زیتون در مرودشت بیان کرد: این اقام با هدف حمایت از باغداران و افزایش تولید زیتون به انجام می رسد.

رحیمی ادامه داد: بخشی از زیتون تولیدی مرودشت به صورت محلی،   فرآوری می شود و مقداری نیز به کارخانه های روغن گیری شهرستان های  کوار و شیراز ارسال می شود.

وی تاکید کرد: استفاده از رقم مناسب زیتون برای کشت در افزایش تولید این محصول نقش مهمی دارد و ارقام شنگه، تخم کبکی، زرد زیتون، دزفولی، کنسواریا و فیشومی از مهمترین ارقام زیتون موجود در مرودشت به شمار می رود.

پایان پیام/664

منبع: شبستان

کلیدواژه: مرودشت زیتون برداشت زیتون جهاد کشاورزی فارس شیراز تن زیتون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۱۹۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز سیستان و بلوچستان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان بمپور گفت: کار برداشت گندم از دهه سوم فروردین ماه در شهرستان بمپور آغاز و تا اواسط خرداد ادامه خواهد یافت.
وی افزود: مهمترین ارقام کشت شده در منطقه مهرگان، سیروان، سارنگ و نارین است.
هودیانی گفت: بیش از ۳۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم آبی از سطح ۳۵۰۰ هکتار اراضی کشاورزی بخش‌های مرکزی و کلاتان برعهده خواهند داشت.
وی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود امسال بیش از ۱۱ هزار تن محصول گندم برداشت شود، افزود: امسال با هدف حمایت از کشاورزان صددرصد اراضی گندم در بمپور بصورت قراردادی کشت شده و بیش از هزار نفر در کار کاشت، داشت و برداشت گندم در بمپور مشغول به کار هستند.
بمپور از شمال به بخش بزمان شهرستان ایرانشهر، از مشرق به شهرستان سرباز و از جنوب به شهرستان نیک‌شهر و از مغرب به شهرستان دلگان محدود می‌شود.

دیگر خبرها

  • برداشت کلزا در بهبهان
  • آغاز برداشت گندم از زمین‌های زراعی شهرستان بمپور
  • کاشت ۸۰ هکتار باغ زیتون در لرستان
  • همایش دریافت کد شناسه محصولات کشاورزی در مرودشت
  • زنده‌گیری دو قلاده گربه جنگلی در مرودشت
  • برداشت ۱۶ هزار تن سیر در طارم
  • ۱۶ هزار تن سیر در طارم برداشت می‌شود
  • بهترین نوع زیتون از نظر طب سنتی | طبع زیتون گرم است یا سرد ؟ ؛ هر آنچه درباره زیتون باید بدانید
  • کاشت ۸۰هکتار باغ زیتون در لرستان
  • کشت کلزا در مهاباد ۵ برابر افزایش یافت