Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-07@06:19:23 GMT

قادر آشنا: سختی‌ها نباید موجب توقف خدمت‌رسانی شود

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۲۵۲۹

قادر آشنا: سختی‌ها نباید موجب توقف خدمت‌رسانی شود

آیین تکریم سعید اسدی مدیر سابق تئاترشهر و معارفه ابراهیم گله‌دارزاده سرپرست جدید این مجموعه روز دوشنبه (۲۴ شهریور) با حضور قادرآشنا مدیر کل هنرهای نمایشی و تعدادی از مدیران بخش‌های مختلف اداره کل هنرهای نمایشی در تالار مشاهیر مجموعه تئاترشهر برگزار شد.

سختی‌ها و شیرینی‌های مدیریت مهمترین مجموعه تئاتری کشور

سعید اسدی در این مراسم گفت: باعث افتخارم بود که در این مدت مدیر مجموعه‌ای باشم که هدفش تعالی فرهنگ و هنر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 از وقتی که حسب ضرورت‌هایی، مدیریت مجموعه تئاترشهر را پذیرفتم می دانستم کار در این مجموعه بسیار سخت است. به ابراهیم گله‌دارزاده بابت حضورش در مجموعه تئاترشهر تبریک می گویم.

وی ضمن قدرانی از شهرام کرمی مدیر پیشین و قادرآشنا مدیر فعلی اداره کل هنرهای نمایشی در همراهی با مدیریت مجموعه تئاترشهر توضیح داد: از بدو حضورم در مجموعه تئاترشهر با بحران‌های زیادی مواجه شدیم که تعدادی از آنها گریبان من را هم گرفت. اما می دانستم مدیریت در این مجموعه متناسب با شرایط اجتماعی و فرهنگی کشور کار ساده ای نباشد. 

اسدی یادآور شد: در همین شرایط اصلاحاتی انجام شد که از آن جمله می توان به بهبود و ارتقای سیستم ماشینری تالار اصلی و ترمیم و رفع اشکالات عمرانی مجموعه اشاره کرد. در حالیکه درباره نحوه خدمت رسانی به هنرمندان و تماشاگران عزیز تئاتر نیز اقداماتی صورت گرفته که در آینده ای نزدیک ثمره های آن را خواهید دید.

تئاترشهر باید به بزرگترین کمپانی تئاتر دولتی کشور بدل شود

ما در این مدت نهایت تلاش خود را انجام دادیم تا نسل‌های متفاوتی از هنرمندان تئاتر در تالارهای مختلف این مجموعه آثارشان را به صحنه ببرند. به هر ترتیب شرایط تولید تئاتر در ایران شرایط خاصی است و با در نظر گرفتن این شرایط خاص، در قالب یک چشم انداز، سندی را آماده کردیم که آن را تحویل مدیریت اداره کل هنرهای نمایشی می‌دهم؛ زیرا معتقدم تئاتر شهر باید به بزرگترین کمپانی دولتی تئاتر ایران تبدیل و از «سالن داری» به «تولید» نزدیک شود.

وی افزود: شاید این سند چشم انداز به همت دوستان اداره کل هنرهای نمایشی این امکان را به تئاتر شهر بدهد تا مجموعه به عنوان محور تولید تئاتر حرفه ای ایران قد علم کند. اگر تئاتر دولتی بر مبنای یک ایده درست و برنامه ریزی شده حرکت کند، تئاتر خصوصی هم به وجود می آید.

تئاترشهر، ‌قلب هنر نمایش ایران است

ابراهیم گله‌دارزاده نیز در این مراسم ضمن گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس و تقدیر از اعتماد آقایان حسینی معاون امور هنری و آشنا مدیر کل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سپردن این مهم به وی گفت: قطعا ساختمان مجموعه تئاترشهر برای همه اهالی تئاتر ساختمانی تمثیلی است. مدتی پیش که اصلا بحثی درباره حضورم در مجموعه تئاترشهر نبود، به عده ای از دوستان می‌گفتم اگر قرار باشد در روزهای کرونایی همه بخش های تئاتر ایران تعطیل شود، حداقل مجموعه تئاتر شهر را تعطیل نکنند. زیرا بر این باور بوده و هستم این مجموعه در مرکز شهر، قلب تئاتر ایران است که اگر زنده باشد و نفس اهالی تئاتر در آن بدمد احساس خوبی به همه تئاتر ایران منتقل می شود.

وی با اشاره به برخی ویژگی های تئاتر شهر گفت: مجموعه تئاتر شهر دارای مرکز اسناد ارزشمندی است که باید کتابخانه و مرکز اسناد آن تبدیل به یک مرکز فرهنگی ارزشمند در کشور شود.  اینجا متعلق به همه مردم ایران است که دوست دارند در آن شاهد اجرای آثاری از هنرمندان نسل جوان تا بزرگان عرصه تئاتر باشند. 

عیار مدیران در دوران سخت نمایان می‌شود

قادر آشنا نیز در بخش پایانی این مراسم ضمن تاکید بر ماندگاری فعالیت‌های فرهنگی هنری در تاریخ توضیح داد: به طورحتم دکتر اسدی یکی از هنرمندان ماندگار تئاتر کشورمان است که در سال‌های اخیر خدمات ارزشمندی را در تمام عرصه‌های مدیریت تئاتر انجام داده است.  گرچه دوست داشتم که سعید اسدی تا پایان این دوره همراه ما باشد ولی توفیق نشد.

وی افزود:  تعصب و همیت او به آب و خاک کشورش بزرگترین خصیصه ای است که می توانم درباره سعید اسدی بگویم. او در کنار همه این موارد همیشه استاد خوبی بوده که هرجا از سعید اسدی نام می بریم از او به نیکی یاد می شود. اینها را گفتم چون خیلی ها تلاش می کنند تا همواره اسمشان ساری و جاری در زبان ها باشد و در نهایت هم موفق نمی شوند. 

مدیرکل هنرهای نمایشی درباره حضور ابراهیم گله‌دارزاده در سمت مدیریت جدید مجموعه تئاترشهر نیز توضیح داد: طی ماه های گذشته به دلیل ماجرای شیوع ویروس کرونا همه دستگاه‌های دولتی  با مشکلات مالی متعددی روبه رو هستند. بنابراین همین که آقای گله‌دارزاده پذیرفت با این شرایط در سمت مدیریت مجموعه تئاترشهر فعالیت کند جای قدردانی دارد. از نظر من در این شرایط است که اتفاقا می توانیم آبدیده شویم و در کنار هم برای رونق تئاتر ایران تلاش کنیم.

وی ادامه داد: بحران کرونا در تمام جهان وجود دارد. پس باید بکوشیم با درایت و همت شرایط را مدیریت کرده و کارها را به نتیجه برسانیم. شرایطی که مجموعه تئاترشهر نیز از این قاعده مستثنا نیست و این همت را د ر ابراهیم گله‌دارزاده سراغ دارم.

نیروهای توانمند تئاتر را جایی دیگر نمی‌توان جست

آشنا خاطرنشان کرد:‌ همیشه به همکارانم گفته‌ام در مجموعه ای که به عنوان مدیر در آنجا حضور پیدا می کنید، ایمان داشته باشید و بدون تغییرات با همان ظرفیت موثری که در آن مجموعه وجود دارد کارها را پیش ببرید مگر اینکه اتفاق نادری در این زمینه بیفتد. همگی ما امروز در شرایط سختی هستیم ولی چون باور دارم انسان عقل و آگاهی دارد راه بن‌بست وجود ندارد. وقتی از سختی حرف می زنیم نباید سختی موجب توقف در کارهایمان شود. اتفاقا در این شرایط سخت است که می توان کارهای بزرگ انجام داد و از آنها بهره برداری کرد.

در همین چارچوب حوزه تئاتر دارای نیروهای توانمندی است که واقعا نظیر آن را در مجموع‌ های دیگر نمی‌توان یافت.  قاطعانه می‌گویم جمعی که امروز همراه تئاتر است انسان هایی متخصص با همت بلندی هستند که به نحو احسن می توانیم از حضورشان استفاده کرده و در جهت تعالی تئاتر حتی در شرایط این ماه ها گام برداریم.

در پایان مراسم نیز پس قرائت و اهدای حکم سرپرستی ابراهیم گله‌دارزاده،  لوح قدردانی از سوی مدیرکل هنرهای نمایشی و یک هدیه از سوی کارکنان مجموعه تئاتر شهر به سعید اسدی اهدا شد.

حجت الاسلام محمدمهدی بهداروند مشاور مدیر کل هنرهای نمایشی، سیدحید فخرموسوی مدیر شورای نظارت و ارزشیابی اداره کل هنرهای نمایش، پیمان شریعتی معاون اداره کل هنرهای نمایشی، جلال تجنگی معاون هماهنگی و برنامه‌ریزی اداره کل هنرهای نمایشی، سیدمجید پرویز مشاور مدیر کل هنرهای نمایشی، رضا بصیرت مدیرعامل انجمن هنرهای نمایشی، پریسا مقتدی مدیر تماشاخانه سنگلج، اتابک نادری کارشناس ارشد اداره کل هنرهای نمایشی، مهرداد کوروش‌نیا مدیر تئاتر محراب، مژگان وکیلی مدیر امور بین‌الملل اداره کل هنرهای نمایشی، مهدی حاجیان مدیر دبیرخانه جشنواره‌ها اداره کل هنرهای نمایشی، لیلا مینایی  مدیر امور اداری اداره کل هنرهای نمایشی و حسن جودکی معاون اجرایی تئاتر شهر، جمعی از مدیران حوزه هنرهای نمایشی حاضر در این مراسم بودند.

برچسب‌ها سعید اسدی تئاتر شهر نمایش قادر آشنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سعید اسدی تئاتر شهر نمایش قادر آشنا سعید اسدی تئاتر شهر نمایش قادر آشنا اخبار کنکور اداره کل هنرهای نمایشی ابراهیم گله دارزاده مجموعه تئاترشهر هنرهای نمایشی مجموعه تئاتر تئاتر ایران تئاتر شهر سعید اسدی مدیر کل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۲۵۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲ دهه خدمت در منطقه محروم / روایت معلم غلامانی از زندگی معلمی

معلم غلامانی که دو دهه را در مناطق محروم خدمت کرده است، از سختی‌های شغل‌اش می‌گوید و اینکه چگونه وقت گذراندن با نوجوانان روزهای خدمت را برای او شیرین کرده است تا آنجا که «غلامان» را خانه خود می‌داند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی، «معلمی شغل انبیا است»؛ جمله‌ای که زیاد شنیده‌ایم و با آن آشنا هستیم، اما آنچنان از سختی و شیرینی‌های این شغل باخبر نیستیم. هفته معلم که یادآور شهادت بزرگ معلم انقلاب اسلامی ایران، شهید مرتضی مطهری است، فرصت مناسبی را به وجود می‌آورد تا دقایقی را با معلمان سپری کنیم تا شاید با گوشه‌ای از زندگی آن‌ها آشنا شویم.

به سراغ یک خانم معلم می‌رویم؛ یکی از فرهنگیان دغدغه‌مند خراسان‌شمالی که ۱۸ سال است با وجود آنکه می‌تواند در بهترین نقاط به کار بپردازد، اما در منطقه محروم غلامان مانده و صفا و صمیمیت خدمت در میان بچه‌های منطقه را با آسایش داشتن در مناطق و شهرهای مرفه عوض نکرده است.

وی عشق به دانش‌آموزان و مظلومیت آن‌ها در کمبود امکانت را عامل ماندگاری خود در این منطقه می‌داند و می‌گوید بیشتر معلم‌ها از همان لحظه‌ای که به اینجا می‌آیند برای گرفتن انتقالی و رفتن به نقاط بهتر لحظه‌شماری می‌کنند، اما ماندن در این محل برای او لذت دیگری دارد.

حلما امیری با ۱۸ سال سابقه خدمت در منطقه غلامان از تلخ و شیرین‌های شغلش و خاطراتش با دانش‌آموزان می‌گوید؛ او روزهای سختی را در سال‌های ابتدایی خدمتش گذرانده است؛ از جاده‌های پر از خطر منطقه تا دوری از خانواده، دوستان و کمبود انواع امکانات اولیه در منطقه خدمت، اما هیچکدام نتوانسته است از عشقش به معلمی بکاهد.

وی معلمی را عاشقانه دوست دارد و مهم‌ترین وظیفه‌اش را انسان‌سازی می‌داند؛ خانم امیری لذت می‌برد که یک معلم است و می‌تواند به دانش‌آموزان خدمت کند؛ خانواده‌اش نیز به معلم بودنش افتخار می‌کنند و تلاش کرده‌اند در سختی‌ها همراهش باشند.

حلما امیری کارشناس ارشد زبان و ادبیات فارسی در حال حاضر به عنوان مدیر مدرسه در شهر محروم غلامان خدمت می‌کند. وی مهم‌ترین رسالت یک معلم را خدمت به دانش‌آموزان و انسان‌سازی می‌داند، چراکه امروزه دانش‌آموزان نیاز فراوانی به رهنمودهای یک معلم دلسوز دارند.

این معلم می‌گوید اینجا منطقه محرومی است که بسیاری از معلمان به محض تمام شدن ابلاغ خدمت به دنبال رفتن از اینجا هستند، اما من نمی‌توانم دانش‌آموزان و مردمی که با آن‌ها اُنس گرفته‌ام را رها کنم چراکه آن‌ها را مثل خانواده خودم می‌دانم و همچون یک خانواده صمیمی برای دیدن موفقیت تک تک دانش‌آموزانم لحظه شماری می‌کنم.

او از سختی‌های کار کردن در این منطقه حکایت‌ها دارد، آنچه خودش طی این سال‌ها با پوست و خون درک کرده است؛ «شهر غلامان فاصله زیادی با مرکز استان دارد و جاده‌های خطرناک‌، رفت‌وآمد را برای معلمان سخت می‌کند، علاوه بر اینها وجود قومیت‌های مختلف در این منطقه باعث می‌شود که بیشتر اوقات دانش‌آموزان دوزبانه را در مدرسه داشته باشیم که مشکلات خاص خودش را دارد.»

این معلم غلامانی از کمبود امکانات و فضاهای آموزشی می‌گوید که سختی‌های تدریس را دوچندان می‌کند؛ «من همین جا از همه همکارانم که سختی‌های خدمت در این منطقه را به جان می‌خرند و با عشق و علاقه زندگی خود را وقف دانش‌آموزان کرده‌اند تشکر می‌کنم.

حلما یکی از مهم‌ترین عوامل ماندگاری در منطقه غلامان را نگاه و لطف ویژه اهالی نسبت به معلمان و قشر فرهنگی می‌داند که باعث مضاعف شدن انگیزه معلمان در خدمت‌رسانی می‌شود، این شغل را با بینش و آگاهی انتخاب کردم و همواره به آن عشق می‌ورزم.

وی اذعان می‌کند که حضور در میان دانش‌آموزان و کمک به آن‌ها برای هر معلم بسیار لذت بخش است؛ برای من که مدیر دبیرستان هستم، دیدن موفقیت‌های علمی و پرورشی دانش‌آموزان در حیطه‌های مختلف شیرین‌ترین تجربه خدمتم را رقم می‌زند. سال گذشته یکی از دانش‌آموزانم که پدرش را در سن جوانی از دست داده بود و سودای رشته پزشکی را داشت، توانست در این رشته و در دانشگاه کرمان قبول شود و این خاطره‌ای شیرین برایم رقم زد که تا سال‌ها در ذهن من باقی خواهد ماند.

معلم غلامانی دیدن اشک دانش‌آموزان را بدترین خاطره‌اش عنوان می‌کند و ادامه می‌دهد: یک روز به یاد دارم که پدر یکی از دانش‌آموزان که از انجمن اولیا و مربیان مدرسه نیز بود به رحمت خدا رفت و دانش‌آموزم از این اتفاق خبر نداشت، من و همکارانم نمی‌دانستیم چطور باید این خبر را به او بدهیم تا اینکه عموی دانش‌آموز به مدرسه آمد تا او را با خود ببرد و خبر مرگ پدر را به او بدهد؛ این تلخ‌ترین لحظه‌ای بود که من در کل دوران خدمتم حس کردم و هرگز از یادم نمی‌رود.

وی از اوقاتی می‌گوید که ناامید شده است؛ «آنجایی که تمام تلاشم را می‌کنم، اما دیگران این تلاش را نمی‌بینند و فکر می‌کنند اگر به نتیجه نرسیدند به خاطر کم‌کاری من است من انگیزه‌ام را از دست می‌دهم اما وقتی من خدا را ضامن و شاهد کار خود قرار می‌دهم دوباره سعی می‌کنم با قدرت به وظیفه و رسالت خودم عمل کنم.»

حلما سر و کار داشتن با نوجوانان و در جمع آن‌ها بودن را بهترین مزیتی می‌داند که در شغل معلمی می‌توان داشت. وی ادامه می‌دهد: معلمان با دانش‌آموزانی سروکار دارند که دوران حساس زندگی خود را می‌گذرانند و بازیگوشی‌های مختص به این سن از سوی دانش‌آموزان لحظات تدریس را دشوارتر می‌کند.

از نظر این معلم غلامانی معلمی را باید با عشق و علاقه انتخاب کرد، نه به عنوان یک شغل پر درآمد چراکه هیچ‌گونه امتیازی نسبت به دیگر ارگان‌ها ندارد.

حلما یکی از مهم‌ترین مطالبات معلمان را ایجاد همسان‌سازی حقوق و برخوردار کردن معلمان از بسته‌های حمایتی و مزایایی که کارکنان سایر دستگاه‌ها دارند، عنوان می‌کند.

کد خبر 748209

دیگر خبرها

  • منتخبان نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان تجلیل می‌شوند
  • کاظم نظری از اداره کل هنرهای نمایشی به دانشگاه رفت
  • نوزدهمین جشنواره ملی هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری در رشت آغازشد
  • دومین دوره انتخابات موسسه هنرهای نمایشی استان برگزار شد
  • تحولات اوکراین| کمک نظامی آمریکا قادر به توقف روسیه نیست
  • ۲ دهه خدمت در منطقه محروم / روایت معلم غلامانی از زندگی معلمی
  • گروه‌محوری در دستور کار جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دارد
  • مرحله استانی نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی در ساری برگزار می‌شود
  • آغاز به کار نوزدهمین جشنواره هنرهای نمایشی کودکان و نوجوانان
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر