Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، نخستین نشست شورای همفکری "تهران ۱۴۰۰"، به میزبانی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در سالن جلسات این معاونت برگزار شد.

در ابتدای این نشست محمدرضا جوادی یگانه معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران و رئیس ستاد رویداد "تهران ۱۴۰۰"، ضمن خیرمقدم به اساتید حوزه اجتماعی و جامعه شناسی که شورای سیاست‌گذاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی را نیز تشکیل می‌دهند، پروژه‌ "تهران ۱۴۰۰" را طرحی حائز اهمیت برای شورای اسلامی شهر تهران و مدیریت شهری، به جهت پایان قرن و سال پایانی این دوره از شورای اسلامی شهر تهران و ورود به قرن جدید دانست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد رویداد تهران ۱۴۰۰، ۱۴مهرماه سال جاری، همزمان با هفته تهران را آغاز بخشی از اقدامات و برنامه‌های رویداد تهران ۱۴۰۰ دانست و افزود: در این رویداد سه موضوع متفاوت از جمله طراحی برندینگ و هویت بصری تهران، تعریف پروژه‌های متعدد و طراحی رویداد‌های ویژه‌ی تهران در حال طراحی و پیگیری می‌باشد که توضیحات بیشتر آن در ادامه توسط دبیر ستاد رویداد "تهران ۱۴۰۰" ارائه خواهد شد.

در ادامه سیدمحی‌الدین فاضلیان دبیر ستاد رویداد "تهران ۱۴۰۰" در خصوص جزئیات سه موضوع مطرح شده‌ رویداد تهران۱۴۰۰ توضیحاتی را به سمع و نظر حاضرین در جلسه رساند.

فاضلیان مهم‌ترین هدف پروژه‌ "تهران ۱۴۰۰" را نقش‌آفرینی و استفاده از ظرفیت همه‌ شهروندان تهرانی از اقشار مختلف، با تأکید بر افراد کم‌برخوردار در این پروژه دانست و مشارکت شهروندان در همه‌ سنین براساس پروژه‌های تعریف شده را خواستار شد.

دبیر ستاد رویداد "تهران ۱۴۰۰"، در ادامه‌ی توضیحات خود با توجه به درگیری ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته و ادامه‌ی آن تا کنون و تاثیر این ویروس بر طرح‌ها و برنامه‌های این رویداد، از طراحی ۲۵ گروه پروژه در این رویداد خبر داد و افزود: این ۲۵ گروه پروژه با موضوعات متعددی همچون عمرانی و ساخت و ساز، چیدمان‌های محیطی، زنان و شهر، حکم‌روایی شهری، شهر روان، پروژه‌های نشاط و شادی و در حال طراحی و برنامه‌ریزی است و به طور کلی مجموعه‌ی متنوعی از اقدامات مدیریت شهری را دربر دارد که از جمله‌ این گروه پروژه‌ها می‌توان به طرح احیا و بازسازی ساختمان‌های قدیمی تهران مانند ساختمان بلدیه و...، برگزاری فراخوان و مسابقات طراحی فضا‌های شهری و عمرانی و پروژه‌های مکان‌رویداد همچون پروژه‌ی شهدای ترور، لوکیشن‌های انقلاب‌اسلامی، لوکیشن‌های سینمایی و... اشاره کرد.

در ادامه این نشست پس از پایان ارائه طرح "تهران ۱۴۰۰"هر یک از اساتید نظرات انتقادات و پیشنهادات خود را در این زمینه بیان کردند.

در این نشست سیدضیاء هاشمی عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تهران، حمیدرضا جلایی‌پور عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تهران، مهندس محمدحسین خوشنویس عضو دفتر پژوهش‌های فرهنگی، وحید شالچی عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی، سیدمهدی اعتمادی‌فر عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تهران، تقی آزاد ارمکی عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تهران،غلامرصا ظریفیان عضو هیئت علمی گروه تاریخ دانشگاه تهران،سمیه توحیدلو عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی پژوهشگاه علوم انسانی مطالعات فرهنگی و حسین ایمانی جاجرمی عضو هیئت علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تهران حضور داشتند.

براساس این گزارش این نشست‌ها با حضور گروه‌های مختلف نخبگان، متخصصان و صاحبنظران حوزه‌های مختلف پیرامون رویداد "تهران ۱۴۰۰" با هدف درگیر کردن تمامی گروه‌های مرجع و پس از آن آشنایی و کنش‌گری همه‌ شهروندان تهرانی با این رویداد ادامه خواهد داشت.

بیشتر بخوانید

الزام شهرداری تهران به تهیه و ارائه لایحه رویداد تهران 1400

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: شهرداری تهران تهران1400 امور اجتماعی و فرهنگی رویداد تهران ستاد رویداد تهران ۱۴۰۰ ی تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۳۳۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟

به گزارش پارس نیوز، براساس اطلاعات میدانی برای خرید یک واحد ۸۰ متری در خیابان بهداشت، حداقل باید ۱.۷ میلیارد تومان تومان هزینه کرد.

مهر در گزارشی نوشت، تا پایان سال (۱۴۰۲)، با شروع سال جدید یکی از مشکلات و کابوس‌های مستأجران افزایش نرخ اجاره‌بها است که در مقابل موجب فاصله گرفتن نرخ‌های پیشنهادی اجاره بها با قدرت پرداختی مردم، به مشکل جدی این روزهای مستأجران تبدیل شده است.

بازار ساخت مسکن روند مثبتی نداشته و سیاست‌های انقباضی دولت، علاوه بر ایجاد آرامش موقتی در این صنعت، عملاً مشکلات قبلی را تشدید کرد. البته با بازار مسکن با تأثیرپذیری از سال گذشته امسال را هم در رکود گذراند. کارشناسان حوزه مسکن معتقدند، دیگر توانی نزد مردم برای خرید خانه باقی نمانده است.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۸۰ متری در منطقه ۱۸ محله بهداشت تهران با عمر ۳ سال ساخت، نیازمند حداقل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۸ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

منبع : خبر آنلاین

محله و خیابان (منطقه ۱۸) عمر ساختمان متراژ قیمت کل (تومان)
ابراهیم‌آباد ۱۳۹۰ ۹۷ ۳,۹۹۸,۰۰۰,۰۰۰
بهداشت ۱۴۰۰ ۸۰ ۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تولید دارو ۱۴۰۰ ۷۵ ۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
خلیج‌فارس ۱۴۰۰ ۸۸ ۴,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سعید آباد ۱۴۰۲ ۹۰ ۲,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاد آباد ۱۴۰۰ ۷۷ ۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک امام خمینی (ره) ۱۳۹۲ ۷۳ ۴,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک فردوس ۱۳۹۶ ۸۶ ۴,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک مسلمین ۱۳۷۵ ۷۵ ۲,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک ولیعصر ۱۴۰۱ ۶۰ ۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کوی هفدهم شهریور ۱۴۰۰ ۸۵ ۴,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
یافت‌آباد جنوبی ۱۴۰۳ ۸۰ ۴,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰

دیگر خبرها

  • «ایران‌ اکسپو» ۵ کنسرت تهران را لغو کرد
  • گردهمایی موسسات مردمی گلستان در زمینه خانواده، جمعیت و هویت زن امروز در گرگان
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • با کمتر از ۲ میلیارد تومان کجای تهران خانه بخریم ؟
  • برگزاری دومین رویداد جوانی در استان همدان
  • تمهیدات لازم برای کنکور امن اندیشیده شد
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • برگزاری پنج کنسرت در نشست ماهانه هنرمندان موسیقی
  • قیمت خرید مسکن در منطقه ۱۸ تهران +جدول