Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-26@18:31:12 GMT

آزادسازی بردگان در مکتب تربیتی امام سجاد(ع)

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۴۳۴۲

آزادسازی بردگان در مکتب تربیتی امام سجاد(ع)

آیت الله حسینی با اشاره به مکتب تربیتی امام سجاد(ع)، گفت: حضرت در دوران خفقان حکومت بنی‌امیه با خریدن برده و آموزش آنها و آزاد کردنشان برای اسلام کادرسازی می‌کردند و پیام اسلام حقیقی را به مردم می‌رساندند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، آیت الله «سید مجتبی حسینی» نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق پیش از ظهر امروز (۲۴ شهریور) در وبینار تخصصی امام سجاد علیه السلام که در محل سالن جلسات شهید حاج قاسم سلیمانی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبی برگزار شد، اظهار کرد: امام سجاد علیه السلام اسوه «عقلانیت و معنویت و مقاومت» است و تا کسی معنویت و ایمان واقعی به خدا و ارزش های اسلامی و معاد نداشته باشد بر وفق عقلانیت کار نمی کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق با تاکید بر اینکه عقلانیت دو مفهموم دارد، تصریح کرد: یکی مفهوم عقلانیت را اهل دنیا مطرح می کنند یعنی محاسبه منافع مالی صرف؛ لذا اگر کسی ایثار  و مال خود را در راه خدا از دست بدهند او را سفهی می دانند و معتقدند ضرر کرده است اما برعکس کسانی که قضایای واقعی را می بیند یعنی اینکه برای ابدیت خلق شده اند، منفعت را آباد کردن ابدیت خود می دانند.

 

وی با تاکید بر اینکه انسان باایمان مسیر  و فعل او براساس عقلانیت خواهد بود، بیان کرد: استقامت این افراد بالاست و امام سجاد (ع) اسوه معنویت هستند و  چون وضو می گرفت و خود را برای نماز آماده می کرد، رنگ رخسارش دگرگون می شد و چون از علت آن می پرسیدند، پاسخ می داد: آیا می دانی که می خواهم به آستان چه بزرگی راه یابم و در برابر چه مقامی قرار بگیرم.

 

آیت الله حسینی ادامه داد: امام سجاد (ع) در جهت نشر معنویت، عقلانیت و مقاومت بسیار تلاش می کردند و یادگار‌های علمی امام علی بن الحسین(ع) در قالب ادعیه به ویژه در صحیفه سجادیه، نگارش رساله حقوق و ثبت و ضبط روایات اخلاقی در دسترس است.

 

حفظ اسلام با خرید و آزادی برده توسط امام سجاد(ع)

نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق با بیان اینکه تربیت شاگردان در مکتب شیعه از زمان امام سجاد(ع) آغاز شد، گفت: حضرت امام سجاد(ع) در دوران خفقان حکومت بنی‌امیه با خریدن برده و آموزش آنها و آزاد کردنشان برای اسلام کادرسازی می کردند و پیام قرآن کریم و اسلام حقیقی را به مردم می‌رساندند.

 

وی با اشاره به اینکه تربیت موالیان نیز از فعالیت های مهم دیگر امام چهارم (ع) بود، افزود: در میان موالیان(برده) محدثان زیادی شکل گرفتند و رشد معنوی فراوانی کردند.

 

آیت الله حسینی ادامه داد: امام سجاد(ع) ۳۵ سال در خفقان آورترین شرایط، امامت و زعامت جامعه مسلمین را تداوم بخشید و  اکنون اگر به کتب اهل سنت مراجعه شود بیشترین احادیث از امام سجاد نقل شده است.

 

نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق با تاکید بر  نقش و اقدامات امام سجاد(ع) برای احیای نهضت عاشورا، گفت: در سالهای اخیر معنی مقاومت در قیام امام حسین(ع) بیشتر مطرح و تخصصی می شود  و این برکت اقدامات امام سجاد(ع) است که در دوران امامت ۳۵ ساله خویش پرچم مقاومت، معنویت و عقلانیت را عَلَم کردند.

 

وی با اشاره به اینکه از جریان‌های خطرناک در زمان امام سجاد (ع)، رواج اعتقاد به «جبر» از طرف دستگاه حاکم بود، بیان کرد: امام سجاد (ع) در راستای هدف بزرگ الهی خود که هدایت و رهبری جامعه اسلامی است، با توجه به شرایط و اوضاع حاکم بر جامعه به مبارزه علیه این انحرافات پرداخت.

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق نماینده رهبر معظم انقلاب در عراق امام سجاد ع آیت الله

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۴۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

یادواره شهید دانشجو در خانوک

حجت‌الاسلام غفوری، امام جمعه خانوک در یادواره شهید دانشجو سید احمد حسینی که در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) روستای داربیدخون برگزار شد، گفت: باران رحمت الهی که این چند روز نازل شده است، کوه ها دشت ها و روح دل هایمان را طراوت بخشیده است.

وی افزود: به لطف الهی و به همین خون پاک شهیدان، امروزه شاهد نابودی اسرائیل و فروپاشی غرب هستیم.

 حجت‌الاسلام غفوری تصریح کرد: شهید سلیمانی‌ها به این مسیر پرتو می‌دهند و چنین مکتبی، شکست نمی‌خورد و این مکتب در همه جا پیروز است.

وی با اشاره به شهدای دفاع مقدس بیان داشت: در هر جایگاهی که باشیم، هیچ زمانی نباید رشادت‌ها و از خود گذشتگی‌های شهدای گرانقدر را فراموش کنیم؛ زیرا آرامش و آسایش امروز ما مرهون فداکاری و جانفشانی‌های آن عزیزان است و احترام به شهدا و امام شهدا وظیفه آحاد مختلف مردم است. 

در پایان مراسم گروه سرود دختران حاج قاسم سلیمانی اجرا کردند و از طرف مکتب شهید حاج قاسم سلیمانی از خانواده شهید حسینی تجلیل شد. 

شهید دانشجو، سید احمد حسینی در سال ۶ اردیبهشت ۱۳۶۵ در عملیات خیبر جزیره مجنون به شهادت نائل آمد.

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • یادواره شهید دانشجو در خانوک
  • اجتماع بزرگ صادقیون برگزار می‌شود
  • فرزاد حسنی «آقای خاص» را روایت می‌کند
  • سنندج مهد عقلانیت و آزاداندیشی است
  • نشستی دربارۀ ابن‌سینا و مکتب فلسفی اصفهان
  • فلسفه وجودی سپاه، فدایی شدن است
  • سرفصل خدمات انقلاب اسلامی به معنویت و انسانیت اختصاص یابد
  • تجلیل از مؤسسات خیریه، گروه‌های جهادی و مراکز نیکوکاری فارس
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند
  • عقلانیت، معنویت و عدالت، سه ضلع تفکر شیعی هستند که برخاسته از معارف اهل‌بیت(ع) است