Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@08:08:31 GMT

نخستین نشست شورای همفکری «تهران ۱۴۰۰» برگزار شد

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۴۶۶۳

نخستین نشست شورای همفکری «تهران ۱۴۰۰» برگزار شد

به گزارش ایرنا از  اعلام روز دوشنبه شهرداری تهران، معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار  و رئیس ستاد رویداد «تهران ۱۴۰۰» در این نشست، «تهران ۱۴۰۰» را طرحی حائز اهمیت برای شورای اسلامی شهر تهران و مدیریت شهری، به جهت پایان قرن و سال پایانی این دوره از شورای اسلامی شهر تهران و ورود به قرن جدید دانست.

«محمدرضا جوادی یگانه»، ۱۴مهرماه امسال، همزمان با هفته تهران را آغاز بخشی از اقدامات و برنامه‌های رویداد تهران ۱۴۰۰ عنوان کرد و گفت: در این رویداد سه موضوع متفاوت از جمله طراحی برندینگ و هویت بصری تهران، تعریف پروژه‌های متعدد و طراحی رویدادهای ویژه‌ تهران در حال طراحی و پیگیری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در ادامه دبیر ستاد رویداد «تهران ۱۴۰۰» نقش‌آفرینی و استفاده از ظرفیت همه‌ شهروندان تهرانی از اقشار مختلف را مهمترین هدف این رویداد بیان کرد و مشارکت شهروندان در همه‌ سنین براساس پروژه‌های تعریف شده را خواستار شد.

«سیدمحی‌الدین فاضلیان»، با توجه به درگیری ویروس کرونا از اسفندماه سال گذشته و ادامه‌ آن تاکنون و تاثیر این ویروس بر طرح‌ها و برنامه‌های این رویداد، از طراحی ۲۵ گروه پروژه در این رویداد خبر داد و افزود: این پروژه‌ها با موضوعات متعددی همچون عمرانی و ساخت و ساز، چیدمان‌های محیطی، زنان و شهر، حکم‌روایی شهری، شهر روان، پروژه‌های نشاط و شادی و.... در حال طراحی و برنامه‌ریزی است.

وی اظهارداشت: این ۲۵ پروژه، مجموعه‌ متنوعی از اقدامات مدیریت شهری را دربردارد که از جمله‌ این گروه پروژه‌ها می‌توان به طرح احیا و بازسازی ساختمان‌های قدیمی تهران مانند ساختمان بلدیه و... ، برگزاری فراخوان و مسابقات طراحی فضاهای شهری و عمرانی و پروژه‌های مکان‌رویداد همچون پروژه‌ شهدای ترور، لوکیشن‌های انقلاب‌اسلامی، لوکیشن‌های سینمایی و... اشاره کرد.

در ادامه این نشست اساتید حوزه اجتماعی و جامعه‌شناسی که اعضای شورای سیاست‌گذاری معاونت امور اجتماعی و فرهنگی را نیز تشکیل می‌دهند، نظرات، انتقادات و پیشنهادات خود را در این زمینه بیان کردند.

در این نشست «سیدضیاء هاشمی» عضو هیات علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تهران، «حمیدرضا جلایی‌پور» عضو هیات علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تهران، «محمدحسین خوشنویس» عضو دفتر پژوهش‌های فرهنگی، «وحید شالچی» عضو هیات علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه علامه طباطبایی، «سیدمهدی اعتمادی‌فر» عضو هیات علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تهران، «تقی آزادارمکی» عضو هیات علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تهران، «غلامرصا ظریفیان» عضو هیات علمی گروه تاریخ دانشگاه تهران، «سمیه توحیدلو» عضو هیات علمی گروه جامعه‌شناسی پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی و «حسین ایمانی‌جاجرمی» عضو هیات علمی گروه جامعه‌شناسی دانشگاه تهران حضور داشتند.

براساس این گزارش، این نشست‌ها با حضور گروه‌های مختلف نخبگان، متخصصان و صاحبنظران پیرامون رویداد «تهران ۱۴۰۰» با هدف درگیرکردن تمامی گروه‌های مرجع و پس از آن آشنایی و کنش‌گری همه‌ شهروندان تهرانی با این رویداد ادامه خواهد داشت. 

به گزارش ایرنا، هفته دوم فروردین سال ۱۴۰۰ شمسی همراه متقارن با سه رویداد مهم تاریخی، اسلامی و ملی یعنی عید نوروز، نیمه شعبان و روز جمهوری اسلامی ایران است. همچنین تغییر قرن و سده هجری شمسی در سال ۱۴۰۰ رخ می‌دهد که فرصت مناسبی برای تدارک مجموعه‌ای از رویدادهای به هم پیوسته اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی است که ظرفیت‌ها و نقاط قوت تهران را به عنوان کلانشهری مطرح در منطقه و جهان نمایان کرده و برندی متناسب با ارزش‌های ویژه اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تهران را به واسطه مشارکت همه ذینفعان ارائه کند.

در این رابطه شهرداری تهران نیز همگام با سایر دستگاه‌های مرتبط و با توجه به مصوبه شورای اسلامی شهر تهران در خصوص «الزام شهرداری تهران به تهیه و ارائه لایحه رویداد تهران ۱۴۰۰» و برنامه پنج‌ساله دوم شهرداری تهران و در راستای احکام مندرج در سند چشم‌انداز جمهوری اسلامی ایران در افق ۱۴۰۴، اقدام به تهیه این لایحه کرده است.

برچسب‌ها شهرداری تهران شهر تهران محمدرضا جوادی یگانه معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: شهرداری تهران شهر تهران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران شهرداری تهران شهر تهران معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران اخبار کنکور شهرداری تهران تهران ۱۴۰۰ شهر تهران پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۴۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، محمد علی زلفی گل وزیر علوم درباره جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای گفت: یکی از مشکلات در دانشگاه فنی و حرفه‌ای این است که این دانشگاه در نهایت در مقطع کاردانی و کارشناسی دانشجو تربیت می‌کند و استخدام عضو هیأت علمی با مدرک دکتری در این دانشگاه معنا ندارد.

بیشتر بخوانید: رشد ۱۷ درصدی قراردادهای ارتباط با صنعت دانشگاه شاهد در ۲ سال

وی ادامه داد: البته اساتیدی را که در این دانشگاه داریم قدردانشان هستیم ولی نباید همان کاری که دانشگاه تهران انجام می‌دهد را دانشگاه فنی و حرفه‌ای هم همان را انجام دهد یا کاری که دانشگاه تهران انجام می‌دهد را دانشگاه‌های پیام نور و علمی کاربردی هم انجام بدهند.

وزیر علوم افزود: دانشگاه‌ها هرکدام ماهیت و وظیفه خاص خود را دارند ما نباید همه چی را باهم قاطی کنیم باید به ماهیت هر دانشگاه توجه کنیم برای همین در اولین جلسه هیأت امنای دانشگاه فنی و حرفه‌ای مصوب شد که دانشگاه فنی و حرفه‌ای از این پس تا سطح فوق لیسانس (مربی) استخدام کند.

وی با اشاره به مصوبه جدید درباره جذب هیأت علمی در دانشگاه فنی و حرفه‌ای تاکید کرد: دیگر قرار نیست عضو هیأت علمی با مدرک دکتری در این دانشگاه استخدام شود، چرا؟ چون وقتی عضو هیأت علمی با مدرک دکتری استخدام می‌شود در پی این است که دانشیار و استاد تمام شود و مجبور است در دانشگاه‌های دیگر وقت بگذارد تا ارتقا پیدا کند.

وی افزود: مربی که در دانشگاه فنی و حرفه‌ای استخدام می‌شود باید از مسیر خود ارتقا پیدا کرده و مدارج را طی کند، بنابراین انتظاری که از استاد فنی و حرفه‌ای داریم مرتبط با حرفه خودش است نه انتظاری که از استاد دانشگاه تهران داریم اینها را باید احصا کرده و به قانون توجه کنیم تا در بحث‌های دیگر اثر گذار باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228347 برچسب‌ها وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

دیگر خبرها

  • برگزاری رویداد «هم‌مسیر اوتیسم» در ۳ شهر ایران
  • نشست «سواد بصری در مد و لباس» برگزار می‌شود
  • گردهمایی موسسات مردمی گلستان در زمینه خانواده، جمعیت و هویت زن امروز در گرگان
  • نشست شورای امنیت سازمان ملل برای تحولات افغانستان
  • زمان‌برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره خبرگان رهبری
  • زمان برگزاری نخستین اجلاس ششمین دوره مجلس خبرگان
  • بررسی «ارزش‌آفرینی از دارایی‌های دیجیتال» در نخستین پنجشنبه فناور ۱۴۰۳
  • بیش از ۸۰۰۰ عضو هیات علمی خانم در دانشگاه‌ها فعالیت می‌کنند
  • لغو جذب هیات علمی با مدرک دکتری در دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای
  • بازخوانی تحلیلی زمینه‌های سیاسی اجتماعی در تدبرگرایی معاصر