Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمدرضا بحرانی، مسئول حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی استان از ساخت دو منزل مسکونی برای خانواده دارای ۸معلول در روستای سزنق طارم‌سفلی خبر داد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمحمدرضا بحرانی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی صبح قزوین، درخصوص پروژه ساخت خانه‌های محروم اظهار کرد: این پروژه جزو برنامه‌های ویژه گروه‌های جهادی ماست که در حوزه عمرانی در حال فعالیت هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی قزوین افزود: بنا به درخواست سازمان بهزیستی و باتوجه به شناسایی صورت گرفته از منطقه طارم؛ خانواده محرومی که دارای 8 معلول بودند متاسفانه به دلیل عدم اطلاع رسانی شبکه بهداشت و فرزندآوری بالا با  مشکل مسکن مواجه بودند.

وی ادامه داد: با توجه به ابلاغیه صادر شده برای بسیج سازندگی این پروژه به یکی گروه جهادی ما ارجاع شد.

بحرانی با بیان اینکه گروه جهادی بنیان مرصوص که شامل فارغ التحصیلان و دانشجویان ما در بسیج دانشجویی است، تصریح کرد: این پروژه به همت بسیج سازندگی و دانشجویی و قرارگاه پیشرفت و آبادانی در حال ساخت است که طی دو ماه آینده به بهره برداری خواهد رسید.

مسئول حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی قزوین با بیان اینکه بودجه این حرکت از سوی بنیاد مسکن، سازمان بهزیستی، بسیج سازندگی و خیرین تامین می‌شود، ادامه داد: در نظر داریم دو منزل را برای این خانواده بسازیم که این پروژه‌ها به صورت تجمیعی باهم در حال ساخت هستند و در نهایت به دو خانه تفکیک می‌شود.

 

وی بیان کرد: این خانواده‌ها شامل دو پدر و پسر هستند که متاسفانه علی رغم معلولیت و عدم اطلاع رسانی شبکه بهداشت فرزندآوری بالایی داشته‌اند؛ لذا این دو مسکن توسط گروه جهادی مرصوص در روستای سزنق طارم سفلی ساخته می‌شود.

بحرانی گفت: گروه‌های جهادی ما اکنون آمادگی خدمات رسانی در حوزه خانواده‌های محروم مانند ساخت و تعمیر منزل را دارند و همچنین در نظر داریم در آینده این گروه‌های جهادی را صرفا در حوزه ساخت و تعمیر منازل کمیته امداد و بهزیستی فعال کنیم.

وی اظهار کرد: این حرکت علاوه بر زود بازده بودن، عام المنفعه نیز است؛ همچنین جهت یک گروه جهادی در مناطق محروم ظاهر می‎شود و می‌تواند نسبت به ارائه خدمات به خانواده‌های محروم فعالیت داشته باشد که بعد معنوی بالایی دارد.

مسئول حرکت‌های جهادی بسیج سازندگی قزوین ابراز کرد: باتوجه به تاکیدات مقام معظم رهبری نسبت به بومی شدن و گفتمان بومی حرکت‌های جهادی و همچنین افزایش تعداد گروه‌ها؛ نیاز به یک سازمان‌دهی مدون و منظم بود لذا اطلس جهادی ذیل بسیج سازندگی و مرکز مطالعات حرکت‌های بسیج سازندگی در کل کشور ایجاد شد.

 

وی ابراز کرد: بر اساس برنامه ریزی‌های صورت گرفته بنا شد تا تمام گروه‌ها در اطلس جهادی اعم از بسیج و غیربسیج سازماندهی و پس از تایید، ثبت‌نام و شناسنامه دار شوند تا بتوانند علاوه بر استفاده از فضای حقوقی که برای آنها تعریف شده؛ همچنین شماره حسابی برای آنها به صورت حقوقی افتتاح شود تا بتوانند کارشان را پیش ببرند و پشتیبانی از این گروه‌ها نیز به صورت قانونی انجام شود.

این مقام مسئول ابراز کرد: آمادگی این را داریم که همه اقشار اعم از بسیج و غیربسیج را که در نظر دارند در حرکت‌های جهادی فعالیت داشته باشند را در اطلس جهادی ثبت و سازماندهی و در نهایت برای آنها مجوز فعالیت صادر کنیم.

بحرانی در پایان با بیان اینکه تاکنون 700 گروه جهادی از همه اقشار اعم از محلات مختلف، دانشجویی، طلاب و اساتید در استان ثبت شده است، گفت: در نظر داریم این آمار را افزایش دهیم تا بتوانیم گام مثبتی در حوزه گفتمان و حرکت‌های جهادی برداریم.

انتهای پیام/

 

منبع: دانا

کلیدواژه: گروه جهادی گروه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۵۶۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت رسانی

  غلامرضا ملایی اظهار کرد: بسیج سازندگی همواره برای رفع مشکلات مردم در زمینه‌های سازندگی، محرومیت زدایی، مسکن، فرهنگی و در همه بحران‌ها و شرایط در کنار مردم است.

وی ضمن گرامیداشت هفته عقیدتی سیاسی سپاه و بسیج و نیز هفته بزرگداشت بسیج سازندگی افزود: اهم برنامه‌های این هفته در دو سطح استانی و شهرستانی، برنامه‌ریزی شده است.

مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان، گفت: دیدار با امام جمعه، اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت رسانی و همچنین غبارروبی مزار شهدا، دیدار با خانواده معظم شهدای جهادگر، حضور جهادگران و بسیجیان در نماز جمعه و همچنین برپایی میز خدمت از ویژه برنامه‌های استانی در روزهای ۱۳ و ۱۴ اردیبهشت امسال بود.

وی ادامه داد: ۱۵ اردیبهشت نیز به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) در سطح استان موکب عزاداری نیز برپا می‌شود.

ملایی از سایر اقدامات این هفته به اهدای فرش سجاده‌ای به مساجد مناطق محروم منطقه سیستان در ۱۵ اردیبهشت ماه اشاره و خاطرنشان کرد: توزیع پانزده هزار بسته معیشتی و تهیه و توزیع ۲۰ سری اقلام و اثاث به منزل محرومان در ۱۶ اردیبهشت در سطح استانی انجام می‌شود.

مدیر سازمان بسیج سازندگی سپاه سلمان استان سیستان و بلوچستان، عیادت از بیماران خاص در ۱۶ اردیبهشت ماه را یکی از برنامه‌های ویژه شهرستان زاهدان اعلام کرد و افزود: اجرای طرح «هر گروه جهادی، یک خدمت بی‌منت» و اهدای خون توسط جهادگران در ۱۷ اردیبهشت گامی دیگر در راستای خدمت‌رسانی به هم نوعان در استان است.

وی ادامه داد: افتتاح ۹۰۹ کارگاه اشتغالزایی، اهدای ۳۱۳ سری جهیزیه به نوعروسان، برگزاری دوره‌های آموزشی و همچنین افتتاح ۱۵ صندوق قرض‌الحسنه اشتغال‌زایی و مردمیار در سطح استانی و نیز برپایی نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در سطح شهرستان زاهدان در ۱۸ اردیبهشت برنامه‌ریزی شده است.

ملایی از سایر فعالیت‌های سازمان بسیج سازندگی در ۱۹ اردیبهشت در سطح استانی به افتتاح ۲۵۰ پروژه محرومیت زدایی شامل ۱۰۰ باب احداث و مرمت مسکن محرومان، ۳۰ مورد گازکشی منازل، ۱۲۰ مورد احداث چشمه سرویس بهداشتی اشاره کرد و گفت: برگزاری کارگاه توانمندسازی جهادگران، تجلیل از جهادگران برتر در ۲۰ اردیبهشت از برنامه‌های مهم و پایانی این هفته است که در شهرستان زاهدان برگزار می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • ۲۲۰۰ گروه جهادی در کرمانشاه فعال هستند
  • ارائه ۹میلیاردی خدمات بسیج سازندگی در اردستان
  • باقری: گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر کشور هستند
  • گروه‌های جهادی بسیج مایه فخر و مباهات کشور هستند
  • اجرای ۲۵ برنامه طی هفته بسیج در شهرستان تربت جام
  • تدارک ۳۰ ویژه برنامه در هفته بسیج سازندگی/ فعالیت ۶۰۰ گروه جهادی در گرگان
  • گروه‌های جهادی ۱۸۰ برنامه در شاهرود اجرا می‌کنند
  • آبرسانی به روستاهای آذربایجان شرقی با همت بسیج سازندگی
  • فعالیت ۵ هزار گروه جهادی در آذربایجان‌شرقی
  • اعزام ۳۶۰ گروه جهادی به مناطق هدف خدمت رسانی