Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-05-06@11:22:04 GMT

پنج رویداد جهان

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۵۷۴۲

پنج رویداد جهان

شما زور دارید؛ ما خدا! خواجه محمد آصف، وزیر خارجه پیشین پاکستان با انتشار عکسی از ملاعبدالغنی برادر، رئیس دفتر سیاسی طالبان در قطر با مایک پمپئو، وزیر خارجه امریکا که آنها را در کنار هم در دیداری نشان می‌دهد، در توئیتر خود نوشت: «شما زور دارید ما خدا داریم. الله اکبر» کاربران شبکه اجتماعی در افغانستان، چنین اظهارنظری را اذعان صریح پاکستان به حمایت از طالبان تعبیر کرده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
روز شنبه پس از پایان نخستین نشست صلح میان دولت افغانستان و گروه طالبان، وزیر خارجه امریکا دو نشست حاشیه‌ای جداگانه با هیأت دولت به رهبری عبدالله عبدالله و با هیأت گروه طالبان داشت.   ---   اتهام ترور منتقد با «نوویچوک» دولت آلمان اعلام کرد، آزمایشگاه‌های تخصصی در فرانسه و سوئد تأیید کرده‌اند که رهبر مخالفان روسی با عامل شیمیایی اعصاب دوران اتحاد جماهیر شوروی به نام «نوویچوک» مسموم شده ‌است. مقامات آلمانی با استناد به نتایج آزمایشات در فرانسه و سوئد گفتند که آزمایشات «بدون هیچ تردیدی» ثابت کرد که آلکسی آناتولیویچ ناوالنی با یک ماده عصبی شیمیایی از گروه نوویچوک مسموم شده است. بیماری ناوالنی که یکی از اصلی‌ترین منتقدان ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه است، در پرواز در بازگشت از سیبری به مسکو در بیستم آگوست (سی‌ام مرداد) آشکار شد.   ---   ملاقات لوکاشنکو و پوتین در سوچی سخنگوی کرملین اعلام کرد، رئیس‌ جمهوری روسیه و همتای بلاروسی او مذاکرات خودشان را در شهر سوچی آغاز کرده‌اند. این ملاقات در محل اقامت رئیس‌ جمهوری روسیه انجام می‌شود و پوتین و لوکاشنکو قرار است درباره شراکت استراتژیک، انسجام و همکاری در عرصه تجاری و اقتصادی رایزنی داشته باشند. سفر لوکاشنکو به روسیه ساعاتی پس از برگزاری بزرگ‌ترین اعتراضات ضد دولتی در بلاروس انجام شد.   ---   پرچم‌ امارات و بحرین روی هواپیمای نتانیاهو در حالی که محافل سیاسی رژیم صهیونیستی بابت توافق عادی‌سازی جشن گرفته‌ و آن را «لحظه‌ای تاریخی» توصیف کردند، روی هواپیمایی که بزودی بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم را برای امضای توافق صلح با امارات و بحرین به امریکا منتقل خواهد کرد، پرچم‌های امارات و بحرین نصب شده و کلمه «صلح» به دو زبان عربی و عبری حک شده است.   ---   آخرین آمار کرونا در جهان آمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان تا ساعت 14 امروز به 29میلیون و 189هزار و 557 نفر رسید. آمار قربانیان نیز 928 هزار و 333 نفر بود. امریکا همچنان رکورد دار کرونا است و 6 میلیون و 708 هزار و 458 نفر در این کشور به کووید19 مبتلا شده و 198 هزار و 520 نفر جان خود را بر اثر این بیماری از دست داده‌اند. پس‌‌ از امریکا، هند با 4 میلیون و 846 هزار و 427 مبتلا و 79 هزار و 754 قربانی در جایگاه دوم کرونایی‌ها قرار دارد. برزیل هم با 4 میلیون و 330 هزار و 455 نفر مبتلا و 131 هزار و 663 قربانی در مقام سوم مبتلایان به ویروس کرونا ایستاده است؛ در رتبه چهارم هم روسیه یک میلیون و 62 هزار و 811 مبتلا و 18 هزار و 578 قربانی کووید 19 دارد. پرو هم با 729 هزار و 619 مورد ابتلا و 30 هزار و 710 قربانی در رده پنجم جدول کرونایی قرار گرفته است.  

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۵۷۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد

آلمان و جمهوری چک روز جمعه، روسیه را مسئول یک سلسله حملات سایبری اخیر دانستند که باعث شد اتحادیه اروپا نسبت به عواقب ناشی از این رفتار بدخواهانه در فضای سایبری، به مسکو هشدار دهد.

به گزارش ایسنا، این اتهامات در شرایطی مطرح می شود که روابط بین مسکو و غرب، پس از حمله روسیه به اوکراین در سال ۲۰۲۲ و حمایت اتحادیه اروپا از کی‌یف، تیره شده است.

 آنالنا بربوک، وزیر خارجه آلمان گفت: تحقیقات جدید دولت نشان داده که گروهی به نام APT۲۸، اعضای حزب سوسیال دموکرات را هدف حمله سایبری قرار داده است.

وزیر خارجه آلمان در سفر به استرالیا، به خبرنگاران گفت: این گروه هکری توسط سرویس اطلاعات نظامی روسیه، هدایت می شود. به عبارت دیگر، این یک حمله سایبری روسیه به آلمان بوده و کاملا غیرقابل تحمل و غیرقابل قبول است و تبعاتی در پی خواهد داشت.

گروه APT۲۸ که به Fancy Bear هم معروف است، متهم است دهها حمله سایبری در کشورهای سراسر جهان انجام  داده است. اما روسیه منکر دست داشتن در چنین اقداماتی شده است.

حمله هک به حزب اولاف شولتز، صدراعظم آلمان، سال گذشته افشا شد. طبق اعلام برلین، هکرها از آسیب پذیری شناخته شده در اوت لوک مایکروسافت استفاده کرده بودند تا به حسابهای ایمیل رخنه کنند.

برلین روز جمعه، کاردار سفارت روسیه را به خاطر این واقعه، احضار کرد. سفارت روسیه در آلمان اعلام کرد  نماینده این کشور قاطعانه اتهامات مربوط به دست داشتن ساختارهای دولتی روسیه در این واقعه را رد کرد و آن را غیرمستند و بی اساس دانست.

نانسی فیزر، وزیر کشور آلمان گفت: این عملیات سایبری توسط سرویس اطلاعات نظامی روسیه، سازماندهی شده بود و در سال ۲۰۲۲ آغاز شد و شرکت های آلمانی در بخش های تسلیحاتی و هوافضا را هم هدف قرار داد.

او در کنفرانس خبری مشترک در پراگ با ویت راکوسان، همتای چک خود گفت: چنین حملات سایبری، تهدیدی برای دموکراسی، امنیت ملی و جوامع آزاد ما هستند. فیزر افزود: ما دوباره از روسیه می خواهیم که این فعالیت ها را متوقف کند.

مقامات دولت چک هم اعلام کردند شماری از موسسات دولتی این کشور هم با بهره برداری از آسیب پذیری اوت لوک مایکروسافت، در سال ۲۰۲۳، هدف حملات سایبری قرار گرفته اند که APT۲۸  عامل آنها بوده است.

وزیر کشور جمهوری چک گفت: زیرساخت های کشورش اخیرا ده ها مورد از این حملات را تجربه کرده است.

جوزپ بورل، مسئول روابط خارجی اتحادیه اروپا گفت: اتحادیه اروپا از طیف کامل اقدامات برای جلوگیری، بازدارندگی و واکنش به رفتار بدخواهانه روسیه در فضای سایبری استفاده خواهد کرد. وی افزود: نهادها، آژانس ها و نهادهای دولتی در سایر کشورهای عضو از جمله در لهستان، لیتوانی، اسلواکی و سوئد در گذشته، هدف حمله APT۲۸ قرار گرفته اند.

یکی از برجسته ترین حملاتی که به گروه APT۲۸ نسبت داده شده است، حمله سایبری سال ۲۰۱۵ به پارلمان آلمان (بوندس تاگ) بود که شبکه رایانه ای آن را فلج کرد و رفع آن روزها به طول انجامید.

بر اساس گزارش خبرگزاری فرانسه، اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۰ تحریم هایی را علیه افراد و نهادهای مرتبط با گروه APT۲۸ به دلیل این واقعه، اعمال کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • وزیر اسبق زلنسکی در فهرست تحت تعقیب روسیه قرار گرفت
  • بلاروس آماده میزبانی مذاکرات صلح اوکراین است
  • همایش معرفی فرصت های سرمایه گذاری در کرمان
  • تعیین کمیته ویژه برای بررسی رویداد اخیر در بدخشان
  • آمریکا دیگر هژمونی ندارد/ روسیه تهدیدی وجودی برای اروپاست
  • روسیه وزیر دفاع سابق اوکراین را تحت تعقیب قرار داد
  • صبر امریکا لبریز شد؛ اگر حماس آتش‌بس را نپذیرید از قطر اخراج می‌شوند؟
  • آلمان درباره حملات سایبری به روسیه هشدار داد
  • یوروویژن ۲۰۲۴ زیر سایه تهدیدات تروریستی؛ همه آنچه باید درباره بزرگترین رویداد موسیقی زنده جهان دانست
  • کامرون و زلنسکی آخرین وضعیت جنگ در اوکراین را بررسی کردند