Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@19:52:21 GMT

رسانه ها باید مطالبه گر مشکلات مردم از مسئولان باشند

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۶۴۸۸

رسانه ها باید مطالبه گر مشکلات مردم از مسئولان باشند

ایسنا/گیلان رئیس بسیج رسانه گیلان رسانه ها را زبان گویای مردم و مطالبه گر مشکلات مردم از مسئولان عنوان و تصریح کرد: مردمی و مطالبه گر بودن از ویژگی های مهم رسانه ها است.

مهدی پارسا امروز در دیدار هیئت اندیشه ورز بسیج رسانه با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان با بیان با اشاره به نقش رسانه‌ها در حوزه‌های مختلف اظهار کرد: رسانه‌ها هدایت کننده افکار عمومی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی رسانه ها را زبان گویای مردم و مطالبه گر مشکلات مردم از مسئولان عنوان و تصریح کرد: مردمی و مطالبه گر بودن از ویژگی های مهم رسانه ها است.

پارسا اضافه کرد: گیلان یکی از استان ها و قطب های برتر رسانه‌ای در کشور است وجود ۴۰۰ رسانه مکتوب، مجازی و ... می‌تواند تأثیر بسزایی در رشد و توسعه این استان داشته باشد.

رئیس بسیج رسانه گیلان با اشاره به همکاری بسیج رسانه و دانشگاه آزاد در حوزه های مختلف گفت: دانشگاه آزاد یکی از انقلابی‌ترین نهادهای کشور بوده و سازمان بسیج رسانه استان گیلان در راستای مطالبه گری و حل مشکلات در کنار این نهاد بوده و از ظرفیت رسانه‌ای خود استفاده می‌کند.

وی با بیان اینکه مسابقه علمی رسانه‌ای با استفاده از ظرفیت رسانه‌ها برگزار می‌شود، افزود: این مسابقه با هدف حمایت از تولید ظرفیت‌ها و تحقق شعار جهش تولید برگزار خواهد شد.

محمد دوستار رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گیلان نیز در این دیدار با تاکید بر آموزش سواد رسانه‌ای در جامعه امروز یادآور شد: دانشگاه آزاد اسلامی اعلام آمادگی دارد تا با همکاری بسیج رسانه استان گیلان دوره‌هایی در خصوص افزایش سواد رسانه ای برگزار کند.

وی سیاست زدگی را از آفت‌های رسانه‌ای در کشور عنوان کرد و گفت: برخی رسانه‌ها به‌دلیل عدم پشتوانه مالی همواره به‌دنبال حمایت‌های مالی هستند و در این راستا ماهیت مطالبه‌گری و استقلال فکری خود را از دست می‌دهند.

وی با تاکید بر اینکه رسانه‌ها باید روحیه مطالبه گری خود را در هر شرایطی حفظ کنند خاطرنشان کرد: رسانه ها برای برطرف کردن مشکلات جامعه و مردم کمک می‌کنند به همین دلیل است که مردم رسانه‌ها را چشم بینا و زبان گویای خود می‌دانند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی مطالبه گری از مسئولان بسيج رسانه دانشگاه آزاد بسیج رسانه رسانه ها رسانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۶۴۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم

به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب؛ حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد امام جمعه اهواز اراده امت اسلامی و نیروهای مسلح را عامل عزت جامعه و ملت مسلمان عنوان کرد و با اشاره به سالروز فتح سرزمین اندلس به دست مسلمانان گفت: قبل از ورود رزمندگان اسلام به اندلس این شبه جزیره مهد بی‌فرهنگی و بی‌هویتی بود و اختلاف و تفرقه و مسائل اخلاقی موجب شکست اندلس شد.

وی به نارضایتی مردم از وجود سرقت‌های مسلحانه اشاره کرد و از نیروی انتظامی درخواست کرد که نسبت به این مسئله توجه ویژه داشته باشد و تعداد گشت‌های خود را افزایش دهد تا مردم امنیت خاطر بیشتری داشته باشند.

امام جمعه اهواز از مسئولان خواست نسبت به مطالبات مردم در زمینه معیشت، مسکن و اشتغال توجه جدی داشته باشند و در این زمینه برنامه‌ریزی کنند.

وی گفت: مسئولان بدانند تنها تا مهر و آبان ماه جاری برای کار کردن وقت دارند چراکه پس از آن وارد فرایند انتخابات سال آینده می‌شوند.

حجت الاسلام و المسلمین موسوی فرد از مسئولان به ویژه مسئولان شرکت‌های بزرگ همچون فولاد، نیشکر و… خواست نسبت به مطالبات جوانان در زمینه‌های مختلف به ویژه اشتغال توجه داشته باشند.

امام‌ جمعه اهواز به اقدامات انجام شده دولت در زمینه‌های مختلف راه‌سازی، اشتغال و … اشاره و اظهار کرد: همه اقدامات و کارهای خوبی که انجام شده باید پیوست رسانه‌ای داشته باشند و از طریق صدا و سیما و فضای مجازی به سمع و نظر مردم رسانده شوند.

وی اظهار کرد: در بخش شعار سال به معنای واقعی کلمه باید بتوانیم نظام را در قله و اوج قرار دهیم چراکه بنا است مشارکت مردم محقق شود.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌فرد مانع زدایی از تولید، توجه به زنجیره‌های نرم حکمرانی و نقش تسهیل‌گری دولت را بخشی از عوامل مهم در جهت مشارکت مردم در جهش تولید خواند.

وی به روز معلم اشاره کرد و افزود: معلم تراز انقلاب اسلامی محور تحول ‌است و اگر تحول بنیادین را بخواهیم شاهد باشیم باید معلم تراز انقلاب تربیت کنیم.

امام جمعه اهواز همچنین به روز کارگر نیز اشاره و اظهار کرد: اگر حال ایران بخواهد خوب شود حال کارگر باید خوب باشد از این رو ضرورت دارد زمینه این امر فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان خوزستان به سالگرد تاسیس سپاه پاسداران نیز اشاره و از تلاش‌ها و اقدامات پاسداران‌ قدردانی کرد.

انتهای خبر/

دیگر خبرها

  • عملیات «وعده صادق» امید به مقاومت در سایر کشورها را افزایش داد
  • واکسیناسیون ۲۶ هزار رأس دام سبک و سنگین در مناطق محروم چهارمحال و بختیاری
  • سال گذشته اردوی راهیان نور با حضور بیش از ۱۵۰ نفر از دانشجویان برگزار شد
  • چالش‌ تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • جریان دانشجویی بستر خوبی برای پای کار آمدن قشر خاکستری در فعالیت‌های فرهنگی است
  • مهم‌ترین چالش‌ و مشکلات تشکل‌ها عدم اطمینان مسئولان به قشر جوان است
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • باید از غول‌های رسانه جلوتر باشیم
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • رسانه‌ها مشکلات را با رعایت اخلاق منعکس کنند