Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جام نیوز»
2024-04-30@09:09:28 GMT

تاکید آلمان برادامه حمایت نظامی خود از عراق

تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۶۵۰۵

به گزارش جام نیوز به نقل از العالم، علی‌رغم مصوبه پارلمان عراق درباره اخراج نیروهای بیگانه از خاک این کشور، وزیر خارجه آلمان مدعی شد کشورش به «حمایت نظامی» از عراق ادامه خواهد داد.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان،‌ امروز (دوشنبه)،‌ در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با «فؤاد حسین» همتای عراقی خود در برلین گفت که این کشور به حمایت‌های نظامی خود از بغداد ادامه خواهد داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

خبرگزاری رسمی عراق «واع» در کانال تلگرامی خود گزارش داد، هایکو ماس در این کنفرانس گفت: «دو میلیارد یورو به عنوان کمک برای بازسازی به عراق دادیم.»

وزیر خارجه آلمان در ادامه ادعا کرد: «طرح اصلاحات توسعه اقتصاد عراق را ارج می‌نهیم. برلین به عراق کمک می‌کند تا ثبات خود را تقویت کند.»

وی در ادامه گفت: «حمایت نظامی خود را برای ساخت توان امنیتی عراق ادامه خواهیم داد.»

این اظهارات در حالی مطرح‌ می‌شود که دی ماه سال گذشته، پس از جنایت آمریکا در به شهادت رساندن سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی فرمانده پیشین نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون رئیس سازمان الحشد الشعبی عراق، پارلمان عراق طرح اخراج نظامیان بیگانه از این کشور را تصویب کرد.

در مقابل، وزیر خارجه عراق گفت: «روابط ما و آلمان در برخی زمینه‌ها مهم است. از دولت آلمان برای حمایت مستمر از عراق تشکر می‌کنیم. آلمان از عراق در جنگ علیه داعش حمایت کرد. ما نیازمند همکاری مشترک برای رهایی از داعش هستیم.»

فؤاد حسین در ادامه به کمک‌های پزشکی آلمان و ساخت بیمارستان در عراق اشاره کرد و در ارتباط با فرانسه گفت: «دولت فرانسه حفاظت از حاکمیت عراق را تأیید می‌کند. به پاریس خواهیم رفت تا زمان سفر "الکاظمی" به فرانسه را مشخص کنیم.»

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: هایکو ماس حمایت نظامی بازسازی عراق آلمان وزیر خارجه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۶۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المعلومه، «محمد شیاع السودانی» نخست وزیر عراق با احمد ابوالغیط دبیرکل اتحادیه عرب که در حال حاضر به این کشور سفر کرده دیدار کرد.

در این دیدار در خصوص همکاری‌های مشترک میان کشورهای عربی و اهمیت فعال سازی توافقنامه‌های میان این کشورها به ویژه در زمینه‌های اقتصادی در راستای خواسته‌های ملت‌های عربی تاکید شد.

السودانی در این دیدار بر موضع ثابت عراق در حمایت از فلسطین تاکید کرد و گفت: باید تلاش‌های مشترک در سایه موضع گیری های کشورهای عربی با هدف پایان دادن به دردها و رنج‌های ملت فلسطین یکپارچه شود.

ابوالغیط نیز بعد از این دیدار تاکید کرد: نشست‌های من با محوریت بررسی اوضاع نوار غزه در سایه تداوم جنایات رژیم صهیونیستی برگزار شد.

وی درباره عراق نیز گفت: من مطمئن هستم که عراق با رهبران هوشیار خود و با کمک کشورهای عربی می‌تواند خود را در این شرایط سخت به ساحل امنیت برساند.

لازم به ذکر است وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه اعلام کرد ارتش رژیم صهیونیستی طی روز گذشته چهار کشتار و جنایت دیگر را در حق فلسطینی‌ها در این باریکه مرتکب شده است.

شمار شهدای جنگ علیه غزه از هفتم اکتبر گذشته تاکنون به ۳۴ هزار و ۳۸۸ نفر و شمار زخمی‌ها نیز به ۷۷ هزار و ۴۳۷ نفر رسیده است.

این وزارت خانه افزود که در این حمله‌ها ۳۲ فلسطینی به شهادت رسیده و ۶۹ نفر دیگر زخمی شدند. هنوز بیش از هفت هزار نفر هم مفقود و زیر آوار هستند.

کد خبر 6090693

دیگر خبرها

  • دادگاه بین‌المللی دادگستری در خصوص پرونده نسل‌کشی آلمان در غزه رای می‌دهد
  • جنگ فرهنگی آمریکا علیه عراق و منطقه
  • دشوارترین عملیات نظامی در دوران جنگ با عراق /کدام فرمانده سپاه به در روز اول به شهادت رسید؟
  • فیلم| افشاگری‌های عضو بریده منافقین در دادگاه: ۴۰۰ مستشار نظامی عراق در پادگان اشرف حضور داشتند!
  • تقویت دفاع نظامی و غیرنظامی در دستورکار آلمان
  • سنگ‌اندازی واشنگتن در توافق راهبردی عراق و ترکیه
  • آمریکا برای تداوم حضور نظامی در عراق، داعش را بهانه کرده است
  • تاکید عراق برلزوم افزایش همکاری‌ها برای متوقف کردن جنایات تل‌آویو
  • نیروهای ارتش ترکیه مورد حمله عناصر «پ.ک.ک» قرار گرفتند
  • کشمکش وزارت‌های دارایی و دفاع آلمان بر سر افزایش بودجه نظامی