Web Analytics Made Easy - Statcounter

پلیس در ایالت پنسلوانیا برای متفرق کردن معترضانی که در اعتراض به خشونت پلیس تظاهرات کرده بودند از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در پی کشته شدن یک شهروند آمریکایی به ضرب گلوله پلیس در ایالت «پنسیلوانیا» پلیس روز دوشنبه به سمت معترضان گاز اشک‌آور پرتاب کرد. 

بعد از کشته شدن یک شهروند ۲۷ ساله به نام «ریکاردو مونوز» در «لنکستر» در ایالت پنسیلوانیا به ضرب گلوله پلیس صدها معترض به خیابان‌ها ریختند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

پلیس ادعا می‌کند مونوز، پس از آنکه با یک چاقو یک افسر را دنبال کرده به ضرب گلوله به قتل رسیده است. ویدئوهای منتشرشده نشان می‌دهد یک افسر پلیس چندین گلوله به سمت مونوز شلیک کرده و او را به قتل می‌رساند. 

دفتر دادستانی لنکستر با بیان اینکه تحقیقات لازم در این خصوص انجام خواهد شد معترضان را به آرامش دعوت کرده است.

پلیس درباره پرتاب گاز اشک‌آور ادعا کرده که به معترضان قبل از پرتاب این گازها اخطار داده شده اما آنها به دستورات توجهی نکرده‌اند. 

از اوایل خرداد ماه و پس از اقدام نژادپرستانه افسر سفیدپوست پلیس «مینیاپولیس» ایالت «مینه‌سوتا» در قتل «جورج فلوید»، شهروند ۴۶ ساله سیاهپوست آمریکا این اعتراضات به طور سراسری علیه خشونت پلیس آمریکا در این شهر آغاز شد و به دیگر شهرهای آمریکا و حتی کشورهای دیگر نیز گسترش یافت و تاکنون نیز ادامه داشته است.

کارشناسان در آمریکا درباره احتمال تشدید ناآرامی‌های اجتماعی در این کشور در کوران رقابت‌های انتخاباتی ابراز نگرانی کرده‌اند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: شهروند آمریکایی ایالت پنسیلوانیا گاز اشک آور پلیس آمریکا گاز اشک آور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۷۳۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلیس آمریکا با گاز اشک‌آور به دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه فلوریدای جنوبی حمله کرد

به نقل از الجزیره، تصاویر ویدیویی نشان می‌دهد که پلیس بامداد چهارشنبه به سوی معترضان گاز اشک‌آور شلیک و ۲ نفر را نیز بازداشت کرد.

از سوی دیگر خبر‌های رسانه‌ها حاکیست که پلیس شهر نیویورک نیز برای سرکوب اعتراضات دانشجویان و حامیان فلسطین، وارد دانشگاه کلمبیا شد.

تصاویر ویدیویی نشان می‌دهد که پلیس نیویورک سیتی وارد دانشگاه شده و معترضان نیمکت‌ها را مقابل ورودی‌های ساختمان قرار داده و دست‌های یکدیگر را گرفته و شعار‌هایی در حمایت از فلسطین سر دادند.

آسوشیتدپرس گزارش داد که پلیس معترضان را بازداشت کرد.

یکی از خواسته‌های اصلی گروه‌های دانشجویی طرفدار فلسطین در دانشگاه کلمبیا آن است که این دانشگاه وجوه سرمایه‌گذاری را از شرکت‌هایی که از حملات اسرائیل به غزه سود می‌برند، خارج کند.

دانشگاه کلمبیا روز دوشنبه در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حالی که گفتگو‌های سازنده بین رهبران دانشجویان و مقامات دانشگاهی ادامه دارد، «متأسفانه، ما نتوانستیم به توافق برسیم.»

۲۱ نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا روز دوشنبه به وقت محلی در نامه‌ای به هیات امنای دانشگاه کلمبیای نیویورک نوشتند: زمان آن است که دانشگاه قاطعانه عمل کند، کمپ‌های معترضان را منحل کرده و امنیت و ایمنی همه دانشجویان خود را تضمین کند.

دانشگاه کلمبیای نیویورک آمریکا که این روز‌ها کانون جنبش «همبستگی با مردم غزه» شده است، از معترضان حامی فلسطین خواسته بود متفرق شوند و در برابر خواسته دانشجویان این دانشگاه اعلام کرد که روابط با اسرائیل را قطع نخواهد کرد.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • شلیک مستقیم پلیس آمریکا به دانشجویان
  • بازداشت ۲ هزار نفر از معترضان حامی فلسطین در آمریکا
  • افزایش آمار بازداشت معترضان به ۲هزار نفر در دانشگاه‌های آمریکا
  • واکنش سازمان ملل به خشونت پلیس آمریکا علیه معترضان حامی فلسطین
  • دستگیری قاتل مست دو زن در عروسی
  • بازداشت هزار دانشجوی حامی فلسطین در 25 دانشگاه آمریکا
  • ترامپ: حامیان فلسطین در دانشگاه کلمبیا پول گرفته‌اند
  • ماجرای تلخ عروسی‌هایی که تبدیل به عزا می‌شوند
  • خشونت پلیس آمریکا علیه دانشجویان؛ پرتاب معترضان از روی پله! + فیلم
  • پلیس آمریکا با گاز اشک‌آور به دانشجویان حامی فلسطین در دانشگاه فلوریدای جنوبی حمله کرد