Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار مجید کریمی روز سه شنبه در گفت وگو با ایرنا در پاسخ به این سئوال که کاشت خشاش و مواد مخدر صنعتی در افغانستان نسبت به مدت مشابه سال گذشته چه میزان بوده، افزود: متاسفانه طی سال های اخیر افزایش چشمگیری در کشت خشخاش و تولید  مواد مخدر در کشور افغانستان را شاهد بودیم و آنچه که سازمان ملل به عنوان یکی از نهادهای بین المللی در دنیا اشاره می کند این است که  در سال ۲۰۱۷  به میزان ۱۰ هزار تن موادمخدر در افغانستان تولید شده که بخش زیادی از آن به نقاط مختلف دنیا از جمله ایران قاچاق می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


 وی ادامه داد: مسیر ما به عنوان مسیر به صرفه برای قاچاقچیان مطرح بوده و هست و به رغم سختگیری هایی که در کشور وجود دارد ، نیروهای ما در پلیس و دستگاه قضایی تلاش می کنند با این افراد برخورد جدی کنند اما به واسطه صرفه اقتصادی این مسیر، شبکه و باندهای قاچاق از این مسیر چشم پوشی نکرده و همچنان از این مسیر استفاده می کنند.

سردار کریمی گفت:  به رغم حضور نیروهای غربی تقریبا از سال ۲۰۰۱ در افغانستان تا کنون میزان تولید مواد مخدر و کشت خشخاش نه تنها کاهش نیافته و کنترل نشده بلکه  به میزان ۵۰ برابر افزایش یافته که همواره از دغدغه و سئوالات ما از مجامع بین المللی در نشست ها و همایش ها این است که نقش جامعه بین المللی در مبارزه با مواد مخدر چیست؟ چه اقداماتی انجام شده است؟  کشورهای متعددی در کشور افغانستان حضور  دارند و به عنوان مبارزه با تروریسم و مواد مخدردر این کشور فعالیت می کنند سوال این است بعداز این همه سال حضور تقریبا ۱۹ سال چرا باید افزایش ۵۰ برابری تولید مواد مخدر را شاهد باشیم این چیزی است که به شکل رسمی سازمان ملل منتشر می کند و اخبار رسمی و غیر رسمی را از مراجع مختلف دریافت می کنیم که تولید مواد مخدر افغانستان را تا ۱۲ هزار تن در سال پیش بینی و برآورد کردند و این اخبار به ما نیز ارائه شده است.

رئیس پلیس مواد مخدر ناجا گفت: اما آنچه  جامعه جهانی وظیفه دارد، انجام دهد مبارزه با تولید مواد مخدر است چراکه ایران متحمل خسارات فراوانی در این حوزه شده و لازم است براساس مسئولیت مشترک کشورهایی که در منطقه حضور دارند و به گفته خودشان با تروریسم و مواد مخدر مبارزه می کنند اهتمام بیشتری داشته باشند.
سردار کریمی اضافه کرد: بازار نهایی بخشی از این مواد کشورهای اروپایی است اما آنچه می بینم این است که سهم خود را به درستی ایفا نمی کنند. از دایعه داران حقوق بشر سئوال میکنیم کجا هستند؟ جایی که سربازان و نیروهای ما در راستلی  مقابله با مواد مخدر جان خودشان را می دهند و شیهد می شوند یا سلامت خود را به خطر می اندازند و مجروح و جانباز می شوند کشورهای دیگر چه وظیفه ای دارند؟ آنها نیز  وظیفه دارند نقش خود را در این حوزه پررنگ تر ایفا کنند.

ایران به تنهایی نمی تواند بار کل دنیا را به دوش بکشد

رئس پلیس مبارزه با مواد مخدر گفت:  سازمان ملل باید به عنوان یک نهاد بین المللی حتما کشورهای دیگر را تشویق کند  که در این راستا  سرمایه گذاری کرده در درحوزه مقابله با مواد مخدر و پیشگیری و درمان کشورهای دیگر را وارد کند چرا که شرایط مقابله برای ایران بسیار سخت می شود و یک کشور به تنهای نمی تواند بار کل دنیا را به دوش بکشد.

سردار کریمی افزود: سربازان ایران اسلامی تا کنون در مبارزه با تولید مواد مخدر تلاش کرده اند و همچنان تلاش خواهند کرد.

وی اضافه کرد: در سال ۱۳۹۸ بالغ بر ۹۵۰ هزار کیلوگرم انواع مواد مخدر توسط جمهوری اسلامی ایران کشف شد که اگر بخواهیم آن را   برپایه تریاک تولید شده در افغانستان تبدیل کنیم، ایران بالغ بر یک هزار و ۳۰۰ تن مواد تولیدی افغانستان را در  یک سال کشف کرده و از وورد به بازار جهانی جلوگیری کرده است.

سردار کریمی افزود: بر این اساس کشورهای دیگر باید حتما پای کار آمده و جلوی هجمه مواد مخدر را بگیرند.

وی تاکید کرد:متاسفانه در مبارزه با مواد مخدر تنها هستیم هر چند در جبهه اول مبارزه قرار گرفته ایم اما به دلیل همسایگی با کشور افغانستان و همین طور کشورهای همسایه که به عنوان مسیر ترانزیت هستند، مقابله با مواد مخدر را سخت کرده است.

برچسب‌ها اتحادیه اروپا اختصاصی ایرنا پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا پروندهٔ خبری معضل اعتیاد و ضرورت به روزرسانی قوانین سلبی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اتحادیه اروپا اختصاصی ایرنا پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اتحادیه اروپا اختصاصی ایرنا پلیس مبارزه با مواد مخدر ناجا اخبار کنکور مبارزه با مواد مخدر تولید مواد مخدر کشورهای دیگر سردار کریمی بین المللی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۸۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛فرمانده انتظامی خرم آبادگفت:در اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و سوداگران مرگ در دستور کار مأموران این شهرستان قرار گرفت.
سرهنگ نبی اله قاسمی افزود:مآموران انتظامی اين شهرستان پس از شناسایی با هماهنگی قضایی ۱۱ سوداگر مرگ را دستگير  کردند.
وی گفت:در بازرسی از مخفيگاه این سوداگر مرگ هشت کيلو و ۱۰۹ گرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی کشف ، ۲۷ معتاد متجاهر جمع آوری و تحويل مراکز ترک اعتياد شدند.

دیگر خبرها

  • ۲۸ کیلوگرم تریاک با پوشش بار گوجه در اصفهان کشف شد
  • پشت پرده بزرگترین باند قاچاق مواد مخدر کشور چه بود؟ | ناگفته های قاچاق ۲ هزار تن تریاک | یکی از اعضای این باند در عروسی اش شاباش میلیاردی گرفت
  • تعیین‌تکلیف ۱۷۰ خودروی توقیفی ‌مبارزه با مواد مخدر در اصفهان
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • ادامه چالش‌های مواد مخدر برای افغانستان
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین از ۳ خودرو در ارومیه
  • ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه کشف شد
  • کشف ۱۲ کیلوگرم هروئین در ارومیه
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای ۲۰ ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران
  • افغانستانی‌ها بمانند یا بروند؟!/ ردّ پای 20 ساله لیدر اصلاح‌طلبان در مشکلات مردم و ایران