Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-02@02:13:44 GMT

اگر رییس‌جمهور خانم بود در مهار کرونا موفق‌تر بودیم

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۸۵۵۶

اگر رییس‌جمهور خانم بود در مهار کرونا موفق‌تر بودیم

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، دکتر زهرا شجاعی در نشست زنان و کرونا که به صورت پخش زنده از شبکه اجتماعی اینستاگرام پخش می‌شد، اظهار کرد: کرونا بر اقتصاد ملی و جهانی تاثیرات زیادی گذاشته است و از این طریق انسان به ناتوانی و ضعف خود در مواجهه با این ویروس کوچک پی برد و در واقع انگاره‌ی اقتدار انسان شکست خورد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در ادامه اشاره‌ای به کتاب "پیشگو"ی سیلویا براون، کرد و افزود: در این کتاب به مصرف زیاد ماسک و دستکش در سال ۲۰۲۰ اشاره و عنوان می‌شود که بیماری شبیه به بیماری ذات‌الریه تمام جهان را درگیر می‌کند و تا ۱۰ سال ادامه دارد.

به گفته‌ی این فعال حوزه زنان، بانوان همانند سایر اعضای جامعه هم در معرض اثرات منفی کووید_۱۹ و هم در معرض اثرات مثبت این بیماری قرار دارند و تنها به صرف جنسیت نمی‌توان گفت که زنان در برابر کرونا مقام‌تر هستند یا مردان؛ هرچند در برخی تحقیقات تایید نشده مقاومت خانم‌ها در برابر کرونا بیشتر از مردان عنوان شده است. زنان می‌توانند مدیریت زنانه را بهتر انجام دهند اما این بدین معنا نیست تنها زنان قادر به انجام این کار هستند چراکه مدیریت زنانه به عنوان یک سبک در دنیا به ثبت رسیده است.

شجاعی به گزارش‌های شکاف جنسیتی اشاره کرد و گفت: در این گزارش‌ها آمده است، زنان باید بیش از ۲۵۰ سال صبر کنند تا دستمزدی برابر مردان داشته باشند، اما چرا چنین تصوری از رهبری زنان در جهان موجود است؟

وی افزود: زیرا عده‌ای معتقدند عوامل بیولوژیک و عدم توانایی زنان در مدیریت، مانع از رهبری آنها می‌شود، عده‌ای دیگر بر این باورند که میل خود زنان این‌گونه است که در حوزه مدیریت شرکت نمی‌کنند و اما عده‌ای دیگر بر این باورند که موانع فرهنگی و اجتماعی و فرهنگ مردسالارانه، برخی سیاست‌های حاکمیت و... این وضعیت را ایجاد کرده است.

این فعال حوزه زنان با اشاره به مقاله نشریه بیرقان به ارایه آماری پرداخت و گفت: بر اساس تحقیقات انجام شده اطلاعاتی به دست آمده است مبنی بر این‌که کشورهایی که در دوران کرونا دارای رهبری زنان بوده‌اند موفق‌تر عمل کرده‌اند به‌گونه‌ای که آمار مبتلایان در آنها ۱۹ درصد و همین آمار در کشورهایی که دارای رهبر مردانه هستند ۲۶ درصد است.

وی تصریح کرد: رهبران زن با به‌کارگیری سیاست‌های متنوع و متفاوت، اتخاذ تصمیم‌های دشوار و شجاعانه مثل بستن مرزها و قرنطینه، همراه کردن افکار عمومی با سخنان شفاف، عمومی کردن تست کرونا و... در مدیریت موفق بوده‌اند.

وی افزود: البته عوامل دیگری مانند اقتصاد پیشرفته، بالا بودن شاخص توسعه اجتماعی، بالا بودن اعتماد مردم به حکومت در کشورهای دارای رهبران زن یکسان بوده است.

شجاعی معتقد است: مطابق با پیش‌بینی سیاستمداران، مدیریت آینده جهان پس از کرونا متفاوت‌تر از گذشته خواهد بود به‌گونه‌ای که شاهد خرد شدن سازمان‌های بزرگ، تمرکززدایی و از بین رفتن سیستم‌های سلسله مراتبی و... خواهد شد. بنابراین رهبران آینده جهان باید دارای ویژگی‌های نظیر خلاقیت، انعطاف‌پذیری، همکاری، مدیریت زمان و متقاعدسازی باشند که به نظر می‌رسد تمامی این ویژگی‌ها را می‌توان در زنان مشاهده کرد.

شجاعی با بیان این‌که اگر تعداد زنانی که قائل به مدیریت زنانه باشند در کابینه دولت افزایش یابد، قطعا مفید خواهد بود، گفت: اگر رییس جمهور خانم بود قطعا در مهار کرونا موفق‌تر بودیم.

منبع: تابناک

کلیدواژه: دارا دوم آیت الله صانعی طوبی کرمانی فیلم خورشید توافق اسرائیل و بحرین حامد بهداد زهرا شجاعی فعال سیاسی مدیریت زنانه ویروس کرونا بحران کرونا رئیس جمهور زن دارا دوم آیت الله صانعی طوبی کرمانی فیلم خورشید توافق اسرائیل و بحرین حامد بهداد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۸۵۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت ۱۰۰ نفره طراحی شود، گفت: پیش قرار دادهای ۱۰ تا ۱۲ جت هم بسته شده است. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم، روح الله دهقانی معاون علمی و فناوری رییس جمهور صبح امروز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیئت دولت، اظهار داشت: رییس جمهور کارگروه تخصصی برای ساخت هواپیمای جت تشکیل داد که 8 جلسه کارگروه تشکیل شده است.

رایگان شدن درمان کودکان تا 7 سال سرمایه‌گذاری برای آینده است

وی افزود: مسئولانی از وزارت صمت، دفاع، راه و شهرسازی، سازمان هواپیمایی، ایرلاین های معتبر در این جلسات شرکت کردند.

معاون علمی و فناوری رییس جمهور با بیان اینکه جمع بندی این بود که یک هواپیمای جت  100 نفره طراحی شود، گفت: پیش قراردادهای 10 تا 12 جت هم بسته شده است.

در حال تکمیل...

دیگر خبرها

  • پرونده باز بابک زنجانی در افکار عمومی/مهار تورم دغدغه کهنه اقتصاد/ زنان و دختران چگونه قربانی بستر مجازی می‌شوند؟
  • حکم رییس دانشگاه تهران برای همسر و معاون رییس جمهور
  • تجلیل از مدال آوران سال ۱۴۰۲ ورزش با حضور رییس جمهور
  • علی اف: تحدید مرزهای جمهوری آذربایجان و ارمنستان آغاز شده
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور
  • توصیه آژانس دارویی اتحادیه اروپا درباره واکسن‌ کرونا
  • اعلام وضعیت اضطراری در ۵ استان اکوادور+ فیلم
  • زنان در چه سنی دیگر توانایی باروری نخواهند داشت؟
  • در چه سنی میزان باروری زنان به انتها می‌رسد؟