Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل گفت: با برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت رونداحداث تصفیه خانه شهرک صنعتی شماره دو اردبیل بهبود می‌یابد.


محمد اهلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: رعایت شاخص‌های زیست محیطی و حفظ محیط زیست یکی از دغدغه‌های اصلی شرکت شهرک‌های صنعتی است که تلاش می‌شود با اجرای برنامه‌های کوتاه مدت و میان مدت، روند تصفیه پساب خروجی واحدهای صنعتی بهبود یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی خاطرنشان کرد: شهرک صنعتی اردبیل با مساحت بیش از 700 هکتار بزرگترین شهرک صنعتی استان اردبیل است که بالطبع با توجه به وسعت آن، دارای معضلات و مشکلاتی نیز خواهد بود.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل تکمیل گنجایش تصفیه خانه شهرک صنعتی اردبیل را یکی از مشکلات موجود در آن برشمرد و افزود: ظرفیت کنونی تصفیه خانه شهرک صنعتی اردبیل به میزان 2 هزار و 500 متر مکعب در روز است که متاسفانه جوابگوی حجم پساب ورودی واحدهای تولیدی نیست.
اهلی از جمله برنامه‌های کوتاه مدت برای حل این معضل را الزام واحدهای تولیدی نسبت به رعایت مسائل زیست محیطی و نصب پیش تصفیه در پساب خروجی دانست و گفت: بر اساس ضوابط و مقررات زیست محیطی حاکم بر شهرک‌ها و نواحی صنعتی و مطابق با مفاد قراردادهای فیمابین، کلیه واحدهای صنعتی موظف هستند با طراحی و اجرای پیش تصفیه، فاضلاب صنعتی خود را ابتدا تصفیه اولیه کرده و سپس به تصفیه خانه فاضلاب شهرک صنعتی هدایت نمایند.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل از دیگر برنامه‌های کوتاه مدت این شرکت برای بهبود روند تصفیه فاضلاب و پیگیری برای جداسازی پساب خروجی واحد تولیدی سبلان پارچه خبر داد و بیان کرد: شرکت سبلان پارچه دارای بیش از یک هزار و 500 مترمکعب پساب خروجی است که عملاً بیش از 60 درصد از ظرفیت تصفیه خانه شهرک صنعتی اردبیل اختصاص به پالایش این واحد صنعتی دارد.
اهلی ادامه داد: با پیگیری‌های استاندار اردبیل مقرر شد شرکت سبلان پارچه که با توجه به ورشکستگی، مدیریت آن در اختیار اداره کل تصفیه و امور ورشکستگی قوه قضائیه قرار دارد، نسبت به اجرای خط انتقال اختصاصی و خارج کردن پساب آن از تصفیه خانه شهرک صنعتی اردبیل اقدام نماید که تحقق این امر نقش بسزایی بر بهبود عملکرد تصفیه خانه خواهد داشت.
وی تصریح کرد: برنامه‌های میان مدت این شرکت برای رعایت مسائل زیست محیطی در شهرک صنعتی اردبیل اجرای مدول دوم تصفیه خانه فاضلاب این شهرک صنعتی است که ساختمان ابنیه مدول دوم تصفیه خانه با اعتباری بالغ بر 100 میلیارد ریال از محل منابع ملی و استانی آغاز شده است و تکمیل آن به 100 میلیارد ریال اعتبار دیگر نیاز دارد.
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان اردبیل یکی از راه‌های رسیدن به توسعه پایدار و کاهش اثرات نامطلوب محیط زیست را بهبود و توسعه روش‌های تصفیه فاضلاب دانست و ابراز امیدواری کرد؛ واحدهای صنعتی با رعایت مسائل زیست محیطی و افزایش سطح کیفی تصفیه خانه‌های فاضلاب، به توسعه پایدار استان و حفظ محیط زیست کمک شایانی کنند.
انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی شهرك صنعتي تصفيه خانه تصفیه خانه شهرک صنعتی اردبیل برنامه های کوتاه مدت زیست محیطی پساب خروجی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۸۶۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما به نقل از روابط عمومی دیوان محاسبات کشور، محسن برزو زاده در گردهمایی معاونت حوزه اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات که با حضور قائم‌مقام معاونت هماهنگی و امور اجرایی و مدیرکل هماهنگی استان‌های دیوان محاسبات، مدیران کل، حسابرسان کل، معاونین، مشاوران و مدیران گروه‌های حسابرسی و با محوریت بررسی فرآیند تفریغ بودجه و نظارت بر شرکت‌ها برگزار شد، اظهار داشت: بررسی عملکرد شرکت‌های بزرگ دولتی و شبه‌دولتی به صورت هفتگی دنبال می‌شود و در این جلسات مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره شرکت‌ها به ارائه گزارش عملکرد خود می‌پردازند.
معاون فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیربنایی دیوان محاسبات با تاکید بر اینکه آنچه به عنوان یکی از برنامه‌های نظارتی دیوان محاسبات از اهمیت بالایی برخوردار است، نظارت بر شرکت‌ها است، افزود: چک لیست این شرکت‌ها به همراه سود و زیان آنان توسط گروه‌های حسابرسی تهیه و تاپایان امسال شناسایی و تکمیل آن انجام می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع تفریغ بودجه اشاره کرد و افزود: تفریغ بودجه سال ۱۴۰۲ شامل۴۵۰ بند است که ۸۷ درصد آن متعلق به معاونت فنی و حسابرسی امور اقتصادی و زیربنایی است که در آن علاوه بر وضعیت تحقق اعتبارات در موضوعات مختلف، آخرین وضعیت اعتباراتی که باید تا شهریورماه سال گذشته توسط دستگاه‌های اجرایی مصرف می‌شد، نیز گزارش می‌شود.
ابراهیم نامداری قائم‌مقام معاونت هماهنگی و امور اجرایی و مدیرکل هماهنگی استان‌های دیوان محاسبات کشور نیز در این گردهمایی با قدردانی از زحمات مدیران، حسابرسان کل و حسابرسان اظهار داشت: با برنامه ریزی‌های صورت گرفته در معاونت هماهنگی و امور اجرایی تلاش ما بر این است، تا با تامین زیرساخت‌های مورد نیاز، تفریغ بودجه به بهترین شکل ممکن و در مدت زمان پیش بینی شده انجام شود.
وی افزود: رویکرد دیوان محاسبات کشور این است که، تفریغ بودجه به گره گشایی اقتصادی و حل مسأله کمک کند و در کنار گزارش‌ها نیز پیشنهاد‌های کارشناسانه ارائه دهیم.
براساس این گزارش، در این نشست گزارشی از نظارت بر شرکت ها، پیگیری احکام تفریغ بودجه و بررسی فرآیند‌های آن از سوی مدیران مربوطه ارائه شد.

دیگر خبرها

  • نوسازی و توسعه خطوط جمع آوری فاضلاب بندرعباس ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار می خواهد
  • بازدید استاندار هرمزگان از تصفیه خانه فاضلاب بندرعباس
  • اتصال فاضلاب در بندرعباس به تصفیه خانه افزایش می‌یابد
  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • کاهش ۶۰ درصدی مصرف ازن با بهره‌گیری از سامانه نانو حباب در فرایند تصفیه آب
  • ظرفیت تولید آب شهرستان فردیس افزایش می‌یابد
  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • آزادسازی آب شرب از صنایع آذربایجان شرقی
  • حمایت آبفای کشور از پروژه های اولویت دار ایلام در حوزه آبرسانی
  • بررسی عملکرد شرکت‌های دولتی با جدیت ادامه می‌یابد