Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، محمدهادی هاشم‌پور با اشاره به مصوبه کاهش عوارض در شیراز، گفت: با توجه به شرایط گسترش ویروس کرونا و تاثیر مستقیم آن بر اقتصاد شهر، رکود موجود و همچنین کاهش چشمگیر درآمد‌های شهرداری‌های کشور، لایحه تشویقی عوارض ساختمانی با هدف اعمال سیاست‌های تشویقی و حفظ انضباط اقتصاد شهری توسط شورای شیراز تصویب شد که بر این اساس ۵ مهرماه آخرین فرصت استفاده از کاهش ۱۷ درصدی عوارض ساختمانی در نظر گرفته شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون مالی و اقتصادی شهرداری شیراز ضمن تاکید بر اهمیت این مصوبه، آن را نشانه انعطاف پذیری مدیریت شهری شیراز برای انطباق با شرایط بحران اقتصادی دانست و افزود: اکنون درآمد‌های شهرداری‌ها در کشور به ویژه در کلانشهرها، از چند منظر کاهش داشته به طوریکه محدودیت تردد‌ها و فاصله گذاری اجتماعی از یک سو و چشم انداز مبهم اقتصادی از سوی دیگر، باعث بر میزان درآمد‌ها خصوصا در ماه‌های پایانی سال گذشته و ابتدای امسال که زمان طلایی مراجعه سرمایه‌گذاران صنعت ساختمان و مودیان محسوب می‌شود، تاثیر گذاشته است تا وضعیت شکلی نابسامان و راکد به خود گیرد.

او به تاثیر تعطیلی بسیاری از مشاغل از جمله مشاغل مرتبط با صنعت ساختمان اشاره و اضافه کرد: بخش مهم دیگر آسیب درآمدی نیز ناشی از تعطیلی و رکود سنگین اقتصادی این ماه‌ها بر اثر سیاست قرنطینه اجتماعی و محدودیت فعالیت‌های صنوف و به تبع آن کاهش درآمد‌های دولت و شهرداری‌ها از محل اخذ مالیات بر ارزش افزوده بوده و تصمیات نهاد‌های فرادست، به ویژه ستاد ملی مبارزه با کرونا، نظیر بخشودگی و تعویق اخذ مالیات، اجاره بها و عوارض، نیز مشکلاتی برای تحقق بودجه‌های مصوب ایجاد کرده که به‌رغم آن‌ها شهرداری شیراز و شورای پنجم با هدف احترام به شهروندان، سیاست همدلی و مدارا را در پیش گرفته‌اند.

معاون شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: در راستای برون رفت از بحران اقتصادی شهر و کمک به کسب و کار‌های مرتبط با ساخت و ساز و با توجه به نامگذاری سال به نام جهش تولید و لزوم حمایت از آسیب دیدگان بخش ساختمان، این مصوبه اجرایی و در آن مشوق‌هایی برای ایجاد انگیزه در فعالان و سرمایه گذاران صنعت ساخت و ساز، نظیر کاهش پلکانی بهای عوارض و صدور پروانه‌های ساختمانی لحاظ شد و هم اینک در حال اجراست.

هاشم‌پور اعمال تخفیفات عوارض ساختمانی را فرصتی تشویقی برای سرمایه گذاران بخش مسکن دانست و افزود: در راستای بازگشایی معابر، توجه به بهسازی بافت‌های فرسوده و همچنین ساماندهی سکونتگاه‌های غیر رسمی از طریق حمایت از تولید و عرضه مسکن، مدیریت شهری شیراز این مصوبه را اجرایی کرده است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تخفیف عوارض ساختمانی شهرداری شیراز مهر ماه امسال عوارض ساختمانی درآمد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۸۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس،مهدی قلندری گفت: همزمان با روز معمار، دبیرخانه دائمی مسابقات معماری و شهرسازی در حوزه معاونت شهرسازی و معماری شهرداری شیراز آغاز به کار کرد.
معاون شهرسازی و معماری شهرداری شیراز هدف از تاسیس این دبیرخانه را ایجاد زمینه‌ای برای خلق ایده‌های و استعدادهای نوآورانه برای ارتقای فضاهای عمومی، توسعه پایدار و استفاده بهینه از منابع معماری و شهرسازی دانست.
وی تاکید کرد: همه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز ابتدا در این دبیرخانه ثبت و فرایند برگزاری مسابقه توسط این معاونت اجرا می شود.

دیگر خبرها

  • تمدید تخفیف ۵۰ درصدی عوارض آزادراه تبریز- سهند برای ساکنان شهر جدید سهند 
  • ۵ اتفاقی که شهرداری تهران پای درختان ایستاد | توسعه فضای سبز با عوارض قطع درختان
  • تمساح خونی و سال گربه زیر سایه مست عشق
  • کاهش ۳۰ درصدی پرونده‌های معوق قضایی استان
  • ضرر ۳۵۵ میلیون دلاری بوئینگ
  • رشد ۱۰۷ درصدی تناژ بارگیری محمولات در راه آهن فارس
  • راه اندازی دبیرخانه مسابقات معماری و شهرسازی شهرداری شیراز
  • تحقق ۷۹ درصدی درآمد شهرداری قم در فروردین
  • پیش بینی رشد ۴۴ درصدی درآمد‌های مالیاتی
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود