Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش رکنا، لحظاتی قبل جلسه هیات عمومی دیوان عالی کشور با ریاست حجت الاسلام و المسلمین مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور برای بررسی پرونده محمد علی نجفی در قتل میترا استاد برگزار شد.

به گزارش رکنا این جلسه در مورد تصمیم گیری درباره عمد یا غیر عمد بودن قتل میترا استاد به دست محمد علی نجفی است و هیات عمومی دیوان عالی کشور در این باره رای صادر خواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایطی که حکم صادر شده از سوی قضات دادگاه کیفری یک استان، برای هر متهم، سه بار نقض شود؛ دیوان عالی کشور با تشکیل هیات اصراری اقدام به صدور حکم نهایی می کند.

طبق گفته وکیل محمد علی نجفی، هیات عمومی دیوان عالی کشور در این رسیدگی یا رای شعبه ۱۰ دادگاه کیفری استان تهران در مورد محکومیت نجفی به قتل عمدی را تایید خواهد کرد که برای اجرا به اجرای احکام ارسال می شود و یا اینکه رای را نقض کرده و نظر شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور و شبه عمدی بودن قتل را تایید خواهد کرد که پرونده به شعبه هم عرض دادگاه کیفری یک استان تهران مجددا ارجاع خواهد شد و آن شعبه با توجه به استدلال دیوان عالی مبنی بر شبه عمدی بودن، رای لازم را صادر خواهد کرد.

مرتضوی مقدم رئیس دیوان عالی کشور در ابتدای جلسه هیات اصراری دیوان عالی کشور اظهار کرد: پرونده مطروحه ویژگی خاصی ندارد مثل تمام پرونده هایی است که بصورت اصراری در هیات عمومی دیوان عالی کشور مطرح می‌شود.

وی ادامه داد : از انجایی که افکار عمومی موضوع این پرونده را دنبال می‌کردند رسانه ها نیز از حضور استقبال کردند.

رئیس دیوان عالی کشور درباره پرونده اصراری بیان کرد: این پرونده ها امنیتی هستند که بعد از اظهار نظر دیوان عالی کشور و ایراد به رای و از انجایی که نظر دادگاه با دیوان متفاوت است باید در هیات عمومی مطرح شود.

مرتضوی مقدم ادامه داد : پرونده آقای نجفی چندین مرتبه بین دادگاه و دیوان مورد اختلاف قرار گرفت و به همین دلیل جلسه دیوان برای تعین و تکلیف آن برگزار شد.

وی تصریح کرد : پرونده حاضر شاکی خصوصی ندارد و از حیث اینکه مسئله قصاص منتفی است و جنبه عمومی این جرم امروز تعیین و تکلیف می‌شود

رئیس دیوان عالی کشور با بیان اینکه جنبه عمومی این پرونده از دو حیث مورد توجه است گفت : اگر جنایت واقع شده به عمد باشد یک نوع مجازات دارد و اگر غیر عمد باشد نوع دیگری مجازات دارد.

مرتضوی مقدم ادامه داد : اجمال گزارش در جلسه پیش بیان شد و جلسه امروز اصراری کیفری است.

قتل میترا استاد به دست شهردار سابق تهران

در دور دوم رسیدگی به پرونده، دو جلسه دادگاه در ششم و نهم آذرماه سال ۹۸ در شعبه نهم دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی محمدی کشکولی برگزار شد و دادگاه مجددا قتل عمد را محرز دانست و نجفی به ۷ سال و نیم حبس محکوم شد. به این حکم اعتراض شد و پرونده به شعبه ۴۱ دیوان عالی کشور ارجاع شد و دیوان عالی هم حکم پرونده را نقض و به شعبه هم عرض - شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران-فرستاد.

در دور سوم رسیدگی به پرونده در ۱۴ اردیبهشت سال ۹۹ در شعبه ۱۰ دادگاه کیفری یک استان تهران به ریاست قاضی متین راسخ پس از اخرین دفاع نجفی ختم رسیدگی اعلام شد.

۲۶ اردیبهشت سال جاری گودرزی از رای صادره پرونده نجفی در دور سوم رسیدگی خبر داد و گفت که دادگاه دوباره قتل عمد برای موکلم تشخیص داده و اقای نجفی به ۶ سال و نیم حبس تعزیری محکوم شده است. 

محمدعلی نجفی شهردار سابق تهران همسر دوم خود را به دلیل اختلافات شخصی با ضربه گلوله به قتل رساند و یکی از جنجالی ترین پرونده های جنایی را رقم زد.

منبع: رکنا

کلیدواژه: سهام عدالت قیمت خودرو محرم قتل قتل جرم جنایت اخبار حوادث دیوان عالی کشور قتل دادگاه تهران شهردار میترا استاد قتل میترا استاد دادگاه نجفی نجفی شهردار سابق تهران عکس مرد ساعت کرونا فیلم بیمارستان تهران تجاوز خانواده تلگرام دادگاه کیفری یک استان تهران هیات عمومی دیوان عالی کشور رئیس دیوان عالی کشور دیوان عالی کشور میترا استاد مرتضوی مقدم قتل عمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۹۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو

به گزارش گروه سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا، بنا به همین گزارش‌ها تمرکز اصلی دادستانی دیوان کیفری بین‌المللی بر روی اتهام «گرسنگی دادن عمدی به فلسطینی‌های ساکن نوار غزه» قرار دارد. 

در گزارش روزنامه هاآرتص آمده است که پیش‌فرض اصلی مقام‌های دولت اسرائیل این است که کریم احمد خان، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی طی هفته جاری ممکن است حکم جلب بنیامین نتانیاهو، یوآو گالانت و هرتزی لوی را صادر کند. 

یسرائیل کاتس، وزیر خارجه اسرائیل احتمال صدور قرار بازداشت برای مقام‌های عالی‌رتبه کشورش را «کاملا ریاکارانه» خواند. وی افزود: «اگر لازم باشد از کشورمان به خارج سفر نمی‌کنیم.»

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات
  • ممنوع‌الخدمات کردن نباید به‌عنوان یک حکم عمومی استفاده شود
  • زمزمه صدور حکم جلب دادگاه لاهه برای نتانیاهو
  • نظارت ویژه بر پرونده‌های اقتصادی در دستور کار است
  • تکریم بیشتر ارباب رجوع و پیگیری برنامه‌های نظارتی بر محاکم در اولویت دیوان عالی کشور
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • نیاز امروز جامعه ما معنویت است
  • ضرورت شفافیت عملکرد قضات
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی / مصاحبه با وکیل
  • حاشیه های حکم اعدام برای توماج صالحی