Web Analytics Made Easy - Statcounter

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی کشورمان در نشست ویدیوکنفرانسی با وزیر حمل و نقل، ارتباطات و فناوریهای پیشرفته جمهوری آذربایجان، بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش زیرساخت ها و ارتباطات ریلی منطقه ای، تاکید کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا،  محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی در نشست ویدئو کنفرانس با رامین قلی‌زاده وزیر حمل‌ونقل، ارتباطات و فناوریهای پیشرفته جمهوری آذربایجان  در خصوص راهکارهای توسعه روابط حمل‌ونقلی دو کشور، گفتگو و مذاکره کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه همکاری‌های دو طرف قطعاً به نفع دو کشور خواهد بود تصریح کرد: امیدواریم با همکاری فی‌مابین بتوانیم در راستای توسعه اقتصادی و تجاری  دو کشور بویژه در حوزه حمل‌ونقل و همکاریهای ترانزیتی از جمله کریدور شمال-جنوب، زمینه افزایش مراودات تجاری دو کشور را فراهم آوریم.

عضو کابینه دولت دوازدهم در این دیدار با اشاره به اقدامات انجام شده جهت توسعه خطوط ریلی کشورمان، گفت: دولت جمهوری اسلامی ایران تمام اقدامات لازم را در راستای گسترش زیرساخت‌ها و ارتباطات ریلی منطقه ای برای انجام تعهدات خود در تفاهمات فیمابین به عمل خواهد آورد.  

رامین قلی زاده وزیرحمل‌ونقل، ارتباطات و فناوریهای پیشرفته جمهوری آذربایجان نیز در نشست ویدئوکنفرانسی که عصر امروز ۲۴ شهریور برگزار شد با اشاره به اقدامات انجام شده توسط  این کشور اظهار داشت: دولت جمهوری آذربایجان تمام اقدامات لازم را در راستای انجام تعهدات خود انجام خواهد داد.

در این نشست که با حضور نمایندگانی از شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور و نیز وزارت امور خارجه برگزار شد، وزرای دو کشور با اشاره به برنامه های مشترک همکاری در بخش های مختلف حمل و نقل جاده ای، توسعه زیربناها و انجام پروژه های مشترک ریلی و جاده ای و تسهیل ارتباطات فیمابین دو کشور، خاطر نشان کردند: توافقات انجام شده در این حوزه ها با اهتمام جدی دو طرف می توانند هر چه سریعتر عملیاتی شوند تا زمینه های تحقق اهداف مشترک اقتصادی را فراهم کنند.

طی روز جاری "کمیته مشترک همکاریهای دریایی و بندری دو کشور" نیز به‌صورت نشست  ویدئو کنفرانس در سازمان بنادر و دریانوردی برگزار و طرفین در زمینه توسعه همکاریهای مشترک فی‌مابین در حوزه دریایی و بندری و خاصه دریای خزر به تفاهماتی دست یافتند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

منبع: تین نیوز

کلیدواژه: وزیر راه و شهرسازی جمهوری آذربایجان ارتباطات ریلی جمهوری آذربایجان حمل ونقل دو کشور

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تین نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۹۳۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی راهکار‌های توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی، محمدصادق معتمدیان استاندار آذربایجان‌غربی  با حضور در شرکت مادر تخصصی توانیر با رجبی مشهدی مدیر عامل توانیر دیدار و گفتگو کرد.    در این دیدار طرح‌های برق آذربایجان غربی در حوزه‌های مختلف به تفصیل مورد بررسی قرار گرفته و راهکار‌های توسعه شبکه برق استان مورد ارزیابی قرار گرفت.   مسائل مربوط به طرح‌های برق رسانی منطقه آزاد ماکو، ارومیه، شهر‌های شمال و جنوب استان نیز از جمله طرح‌هایی بود که در این دیدار بررسی شد.   در این دیدار همچنین با توجه به نام‌گذاری سال ۱۴۰۳ با عنوان "جهش تولید با مشارکت مردم"، زیرساخت‌های مورد نیاز برای جهش تولید به ویژه تامین برق پایدار برای شهرک‌های صنعتی، مناطق آزاد ماکو و منطقه ویژه اقتصادی سرو مورد تاکید استاندار آذربایجان غربی و مدیرعامل توانیر قرار گرفت.   مدیر عامل توانیر نیز جهت تامین اعتبار برای اجرای طرح‌های اولویت‌دار آذربایجان غربی قول مساعد داده و به منظور رفع مشکلات موجود استان در حوزه برق، راهکار‌ها و دستورات لازم را صادر کرد.

دیگر خبرها

  • پیش‌بینی تجارت ۲۰ میلیارد دلاری با عراق/ احداث شهرک صنعتی مشترک
  • خاندوزی : فصل جدیدی از توسعه اقتصادی ایران و عراق آغاز شد
  • بررسی راهکارهای توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • بارگیری غیراستاندارد محموله افغانستان توسط کنسرسیوم ریلی+عکس
  • محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه‌آهن تهران عبور کرد
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه تهران
  • بررسی راهکار‌های توسعه زیرساخت‌های شبکه برق آذربایجان غربی
  • عبور محموله تجاری ریلی افغانستان به مقصد ترکیه از ایستگاه راه آهن تهران
  • بار ترانزیتی افغانستان بدون مجوز از ایستگاه تهران عبور کرد
  • آمادگی ایران برای برگزاری دومین کمیسیون مشترک‌ همکاری‌ها با مالی