Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-06@19:34:28 GMT

واکسن کرونای استنشاقی وارد مرحله آزمایش بالینی می شود

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۲۹۹۳۸۳

واکسن کرونای استنشاقی وارد مرحله آزمایش بالینی می شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مدیکال اکسپرس، محققان انگلیسی تصمیم دارند آزمایشی کوچک برای مقایسه عملکرد دو واکسن بالقوه ویروس کرونا انجام دهند که به جای تزریق، افراد آن را استنشاق می کنند.

در همین راستا روز گذشته پژوهشگران امپریال کالج لندن و دانشگاه آکسفورد در بیانیه ای اعلام کردند برای تست این واکسن که با همکاری یکدیگر توسعه داده اند یک آزمایش بالینی با حضور ۳۰ نفر  انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این آزمایش بالینی قطرات واکسن به شکل آئروسل یا مه و به وسیله دستگاه نبولایزر و ماسک یا ابزارهایی مشابه به بدن داوطلبان منتقل می شود. از همین شیوه برای انتقال داروهای آسم به بدن نیز استفاده می شود. نکته مهم در این روش آن است که دستگاه تنفسی افراد به طور مستقیم هدف گرفته می شود.

البته  این دانشگاه ها مشغول آزمایش بالینی واکسن هایی در مقیاس بزرگتر هستند، اما این فرایند خاص برای بررسی تاثیرگذاری واکسن در حالت استنشاقی انجام می شود.

دکتر کریس چیو از امپریال کالج لندن و محقق ارشد این پژوهش می گوید: شواهد ما نشان می دهد انتقال واکسن آنفلونزا به وسیله اسپری دماغی می تواند از افراد در برابر این ویروس محافظت کند و همچنین انتقال بیماری را کاهش می دهد.

چیو معتقد است چنین روشی درباره کووید۱۹ نیز کارآمد است.

او در ادامه بیانیه می نویسد: بررسی تاثیرگذار بودن انتقال مستقیم واکسن به دستگاه تنفسی در مقایسه با تزریق آن به ماهیچه، برای ما اهمیت زیادی دارد.

در حال حاضر افراد بین ۱۸ تا ۵۵ سال برای شرکت در این آزمایش بالینی استخدام می شوند و محققان امیدوارند تا در آینده نزدیک واکسیناسیون مردم در لندن را آغاز کنند.

پژوهش های قبلی نشان داده بود انتقال واکسن از طریق استنشاق در مقایسه با تزریق به دوز کمتری نیاز است.

کد خبر 5024228 شیوا سعیدی قوی اندام

منبع: مهر

کلیدواژه: واکسن کرونا ویروس کرونا انگلیس ویروس کرونا تحقیقات علمی فناوری فضایی شبکه ملی اطلاعات واکسن کرونا نوآوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری شرکت دانش بنیان ایالات متحده امریکا شرکت هواوی ماهواره نجوم موبایل هوش مصنوعی آزمایش بالینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۹۳۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند

به گزارش «تابناک»، محمد صالح جوکار در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به انتخابات دور دوم مجلس دوازدهم اظهار کرد: براساس بیانات مقام معظم رهبری چهار راهبرد رقابت، سلامت، امنیت و مشارکت در انتخابات مطرح بود که همین راهبرد در مرحله اول در پیش گرفته شد. در آن زمان بالابودن مشارکت مردم تاثیرات زیادی در عرصه بین‌المللی و جهانی داشت و سرمایه اجتماعی نظام را نشان می‌داد.

وی اضافه کرد: با توجه به این‌که تکلیف تعدادی از کرسی‌های مجلس دوازدهم در مرحله اول مشخص شده است، انتظار می‌رود که مردم با مشارکت گسترده تکلیف ۴۵ کرسی باقی‌مانده را در دور دوم تعیین کنند.

منتخب مجلس دوازدهم بیان کرد: مردم با مشارکت گسترده بهترین و اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس دوازدهم کند یعنی کسانی که به دنبال رفع مشکلات مردم بوده و بتوانند در حوزه قانون‌گذاری و نظارت اقدامات موثری انجام دهند.

جوکار با بیان این‌که حضور مردم می‌تواند منجر به انتخاب اصلح شود افزود: مردم بهترین و برترین نماینده را انتخاب کند که برای رسیدن به این هدف قطعا مشارکت آنها مهم است.

رئیس کمیسیون شوراها با اشاره به برگزاری انتخابات به صورت الکترونیکی در هشت حوزه اظهار کرد: در مرحله اول انتخابات مجلس شورای اسلامی تجربه برگزاری الکترونیکی انتخابات کسب شد که در مجموع روش خوبی است. اکنون دنیا به این سمت می‌رود چون خطای برگزاری انتخابات الکترونیکی بسیار کمتر است.

وی در پایان گفت: قطعا ضعف‌های احتمالی در مرحله دوم رفع می‌شود و می‌توان از این تجارب برای برگزاری انتخابات الکترونیکی در آینده و برای سایر انتخابات استفاده کرد.

دیگر خبرها

  • اولین داروی رشد دندان آزمایش می‌شود
  • تقاضای سروری از مردم درخصوص دور دوم انتخابات
  • سیگار کشیدن چگونه به قلب آسیب وارد می‌کند؟
  • مردم با مشارکت حداکثری نمایندگان را پرقدرت راهی مجلس کنند
  • جوکار: مردم اصلح‌ترین افراد را راهی مجلس کنند
  • راه اندازی داشبورد آنلاین آمارنامه ملزومات دارویی
  • خسارتی به گندم‌های ذخیره شده در استان خوزستان وارد نشده است
  • راه‌اندازی داشبورد آنلاین آمارنامه ملزومات دارویی
  • وارد نشدن خسارت به گندم کشاورزان خوزستانی در مراکز خرید روباز
  • سرعت شبکه 6G در آزمایش جدید به ۱۰۰ گیگابیت بر ثانیه رسید