Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰۷ هکتار از زمینهایی که در این استان تحت حفاظت این سازمان قرار دارند طعمه حریق شده و در آنها آتش‌سوزی رخ داده است.

به گزارش قدس آنلاین، سرهنگ ابوالفضل شعبانی اظهار کرد : از ابتدای امسال تاکنون با وقوع ۳۳ فقره آتش‌سوزی در مناطق چهارگانه تحت مدیریت و در حاشیه مناطق تحت حفاظت در مجموع ۲۰۷ هکتار از اراضی در آتش سوخت اما با اطفای به موقع حریق از خسارت و گستردگی آتش جلوگیری شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
وی ادامه داد: این آتش‌سوزی‌ها با حضور تیم‌های عملیات واکنش سریع در کمترین زمان ممکن با کمک نیروهای اداره کل منابع طبیعی، هلال احمر و افراد بومی و محلی مهار شده است. فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: بیشترین آتش‌سوزی در شهرستان‌های قوچان با ۱۲ مورد و درگز با چهار مورد از نظر تعداد و بیشترین سطح آتش‌سوزی در شهرستان سرخس با ۵۵ هکتار رخ داده است. شعبانی افزود: بیشترین علت آتش‌سوزی‌ها خطای انسانی بوده است که به خاطر بی‌توجهی و سهل‌انگاری گردشگران و اغلب در روزهای تعطیل و جمعه رخ داده است. وی با بیان این که امسال سطح آتش‌سوزی‌ها در مقایسه با پارسال کاهش یافته است ادامه داد: در نیمه اول سال گذشته ۷۰۰ هکتار از مناطق تحت حفاظت طعمه حریق شد که البته با توجه به این که در مناطق سردسیر شاهد خشکی علفها و افزایش احتمال آتش‌سوزی هستیم امیدواریم شاهد اتفاقی در این زمینه نباشیم. فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: به استناد بند "ه‌" ماده ۱۳ قانون شکار و صید کسانی که عملکرد آنها موجب ایجاد آتش در مناطق تحت حفاظت و چهارگانه شود به ۹۱ روز تا سه سال حبس محکوم می‌شوند. شعبانی با بیان این که گزارشی از تلفات گونه‌های جانوری در این تعداد آتش‌سوزی نداشته‌ایم و بیشتر سطوح مرتعی دچار حریق شده است افزود: در این آتش‌سوزی‌ها بالغ بر ۲۰ اصله درخت ارس و ۲۵۰ درختچه مرتعی نیز دچار حریق شده است. وی از شهروندان و طبیعت‌گردان خواست در صورت ورود به عرصه‌های طبیعی استان، از رها کردن ته سیگار، افروختن آتش در عرصه‌ها، رهاسازی شیشه شکسته، ظروف فلزی و اقدامات مشابه و خطرآفرین خودداری کنند و در صورت مشاهده آتش سوزی مراتب را از طریق سامانه ۱۵۰۴ منابع طبیعی و ۱۵۴۰ محیط زیست یا شماره ۰۹۱۵۹۰۵۵۹۷۰ به اداره حفاظت محیط زیست، منابع طبیعی و آتش نشانی منطقه اطلاع دهند. منبع: ایرنا انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: آتش سوزی محیط زیست خراسان رضوی محیط زیست خراسان رضوی حفاظت محیط زیست آتش سوزی ها تحت حفاظت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۲۹۹۶۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم

سید محمدرضا بهشتی پور مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: بر اساس قوانین و ضوابط زیست محیطی، چیدن گونه‌های گیاهی از جمله ریواس و گیاهان دارویی در مناطق حفاظت شده ممنوع است و با متخلفان برخورد می‌شود. 

وی در ادامه افزود: متأسفانه حضور بدون مجوز مردم در منطقه حفاظت شده پلنگ دره، موجب اختلال در امنیت منطقه و انجام وظایف محیط بانان، ریختن زباله و آلودگی زیست محیطی و روشن کردن آتش و افزایش احتمال آتش سوزی در منطقه شده است. 

وی در پایان تصریح کرد: از کانال‌های خبری و تبلیغاتی در فضای مجازی خواهشمندیم به هیچ عنوان با انتشار فیلم‌ها و تصاویر از ریواس چینی در منطقه پلنگ دره، مردم را نسبت به انجام این عمل غیرقانونی تشویق و ترغیب نکنند.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • حفاظت از خاک را باید جدی بگیریم/ معضلات از دست دادن اکوسیستم خاک
  • پاکسازی محیط زیست توسط کودکان شهر زاوه در هفته زمین پاک + تصاویر
  • ممنوعیت چیدن ریواس در منطقه حفاظت شده پلنگ دره قم
  • تبدیل منطقه حفاظت شده به گردشگری/ واگذاری بهشت گمشده در فارس
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • پاکسازی محیط زیست در روستای رهنه به مناسبت هفته زمین پاک + تصاویر
  • پاکسازی بیش از ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی
  • یگان حفاظت محیط زیست خراسان شمالی رتبه اول عملکرد کشوری را کسب کرد
  • معضل مدیریت پسماند چهارمحال و بختیاری بدون راهکار مانده است
  • پاکسازی ۹۱۲ هکتار از اراضی خراسان رضوی با مشارکت مردم