Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئول بسیج عشایری سپاه سلمان سیستان و بلوچستان گفت: در راستای لبیک گویی به ندای رهبر انقلاب صدها بسته معیشی و لوازم خانگی میان عشایر سیستان و بلوچستان توزیع شد.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مهدی جهانزاده در گفت وگو با خبرنگار عصرهامون با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در راستای اجرای رزمایش کمک مومنانه افزود: ملت ایران از هر قشر و مذهبی همواره در طول تاریخ ثابت کرده‌اند که با ولایت پذیری و بصیرتی که دارند در عرصه‌های مختلف به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفته و تا پای جان در راه انقلاب و نظام ایستادگی دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی بیان کرد: از ابتدای شیوع ویروس کرونا بسیج عشایری اقدام به آگاه سازی و آموزش عشایر در اقصی نقاط استان کرد به گونه ای که پیشگیری در اولویت زندگی عشایر قرار گرفت.

مسئول بسیج عشایری سپاه سلمان استان ادامه داد: توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده در مناطق مختلف سیستان وبلوچستان به ویژه مساجد و محلات حومه و عشایرنشین یکی از اقدامات مهمی بود که توانستیم در این مدت هزار لیتر مواد ضدعفونی‌کننده و بیش از پنج هزار عدد ماسک را در بین اقشار نیازمند توزیع کنیم.

وی تصریح کرد: با همکاری یک گروه جهادی از استان تهران نیز بیش از 10 هزار عدد ماسک در مناطق مختلف شهری و روستایی شهرستان دلگان توزیع شد.

 



 

توزیع 2500 بسته حمایتی و 450 راس گوسفند

این مقام مسئول افزود: توزیع بسته معیشتی شامل برنج، ماکارونی، روغن، قند، چای و ....، تهیه و طبخ غذای گرم و همچنین تهیه بیش از 2 هزار و 500 بسته حمایتی و پخش آن در بین جامعه هدف از جمله اقدامات در راستای ریشه کنی ویروس منحوس کرونا بوده که در مناطق عشایرنشین و روستانشین انجام شده است.

وی خاطر نشان کرد: در راستای کمک مومنانه بیش از ۱۰۰ سری لوازم مخصوص زندگی عشایری از قبیل پتو، پیک نیک، چراغ خوراک پزی، بشقاب، قابلمه، روفرشی و دیگر اقلام ضروری بین عشایرنشینان استان توزیع شده است.

جعفری ادامه داد: تهیه و پخش نان گرم و همچنین توزیع بیش از ۴۵۰ راس گوسفند زنده توسط خیرین درحوزه عشایری بنت نیکشهر از دیگر اقدامات مهم در راستای اجرای فرامین رهبر انقلاب است.

 


 

وی افزود: ساخت آب بند سیمانی، آغل و آبخور دام عشایری  به تعداد ۱۰ مورد از جمله برنامه‌های در دست اجرای سال جاری برای حفظ محرومیت زدایی در راستای کمک مومنانه است، همچنین بازگشایی مسیر روستایی و عشایری و در اختیار گذاشتن حدود ۲۰۰ حلقه چادر برزنتی در بین عشایر و رفع مشکل آبرسانی اهالی بخش قرقری شهرستان هیرمند به همت قرارگاه قدس و معاونت محرومیت زدایی جنوب شرق کشور و بسیج سازندگی سپاه سلمان استان از جمله اقدامات مهم برای رفع و کاهش آلام مردم در مناطق محروم است.

مسئول بسیج عشایری سپاه سلمان استان گفت: توزیع کفش و پوشاک در مناطق عشایری، تهیه حداقل ۲۰۰ بسته بهداشتی از قبل مواد شوینده و همچنین توزیع لوازم التحریر از دیگر برنامه های مهم اجرا شده در این قشر از بسیج است.

انتهای پیام/
 

منبع: دانا

کلیدواژه: بسیج عشایری سپاه سلمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۰۲۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان

به گزارش خبرگزاری صدا وسیمای مرکز سیستان وبلوچستان، مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به مشارکت مردم استان در اجرای برنامه‌های توسعه‌ای بخش کشاورزی و باهدف ارتقای تولید، ساخت و توسعه گلخانه‌های خانگی در دستور کار سازمان جهادکشاورزی قرار گرفته است.
سعید نارویی ایجاد اشتغال برای روستائیان را از مهمترین اهداف راه اندازی گلخانه‌های خانگی در سیستان وبلوچستان عنوان کرد .
وی ادامه داد: از سال گذشته تاکنون پنج هزار و ۳۲۹ پرونده گلخانه خانگی یا کوچک مقیاس از طریق سامانه سماک در سیستان و بلوچستان بررسی شد که منجر به صدور سه هزار و ۳۵۴ مورد پروانه تاسیس شد.
مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: از این تعداد حدود دو هزار گلخانه خانگی در سطح ۵۷ هکتار موفق به کسب پروانه بهره برداری شده و به چرخه تولید پیوسته‌اند.
وی بیان کرد: کشت در محیط‌های بسته یا گلخانه بدلیل مصرف آب کم و تولید بالا در واحد سطح امروزه مورد توجه بوده و نقش بسزایی در اشتغال روستائیان دارد.
نارویی خاطر نشان کرد: گلخانه‌های خانگی یا کوچک مقیاس در سطح ۹۰ تا ۲۹۹ مترمربع ساخته می‌شوند.

دیگر خبرها

  • بانگ کوچ، طنین زندگی در طبیعت پرسخاوت لرستان
  • ۱۸ درصد جمعیت جامعه عشایری ایلام در شهرستان آبدانان زندگی می‌کنند
  • توزیع ۷۰۰ تن نهاده دامی در مناطق عشایری شهرستان ارومیه
  • حمایت بسیج سازندگی از مهارت آموختگان آموزش فنی و حرفه‌ای سیستان و بلوچستان
  • سه هزار و ۳۵۴ پروانه راه‌اندازی گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان صادر شد
  • راه‌اندازی ۱۹۷۵ گلخانه خانگی در سیستان و بلوچستان
  • زندگی ۸۲۰۰ خانوار عشایری در استان خراسان رضوی
  • (تصاویر) مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم
  • صدور سه هزار و ۳۵۴ پروانه گلخانه خانگی درسیستان وبلوچستان