Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساعت24-همتی درباره گزارش اولیه ارقام رشد اقتصادی فصل اول سال ۱۳۹۹ بانک مرکزی گفت: اقتصاد در مسیر بازگشت به تعادل بعد از شوک کرونا است.

عبدالناصر همتی، رییس‌کل بانک مرکزی در یادداشتی درباره گزارش اولیه ارقام رشد اقتصادی فصل اول سال 1399 بانک مرکزی نوشت:

گزارش اولیه ارقام رشد اقتصادی فصل اول سال 1399 بانک مرکزی نشان می‌دهد؛

رشد اقتصادی بدون نفت 0.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6ــ درصد بوده که به‌شکل زیر توزیع شده است:

1 ــ رشد گروه کشاورزی 3.8+ درصد

 2 ــ رشد گروه صنایع و معادن 2.5+ درصد

3 ــ رشد گروه خدمات 1.6ــ درصد

 رشد اقتصادی با نفت 2.8ــ درصد.

سه نکته:

 ١ ــ اقتصاد در مسیر بازگشت به تعادل بعد از شوک کرونا است. درمقایسه با کشورهایی که مواجه با هیچ تحریمی نبودند و اقتصادشان صرفاً با ویروس کرونا درگیر بوده، عملکرد رشد اقتصادی کشور امیدوارکننده است.

2 ــ تنها بخش منفی غیرنفت، بخش خدمات بوده است، که به‌دلیل محدودیت‌های بهداشتی ناشی از کرونا کاملاً قابل پیش‌بینی بود، لذا بازیابی رشد در بخش غیرنفتی هم‌راستا با ارقام رشد تیر و مرداد ماه شرکتهای صنعتی دور از دسترس نیست.

3 ــ منفی بودن رشد نفتی در مقایسه با بهار 98، هم به‌دلیل فشار تحریم‌ها و هم به‌دلیل کاهش تقاضای جهانی ناشی از کرونا، طبیعی است. امید این است که این بخش نیز با روند اخیر صادرات نفت به مسیر رشد خود بازگردد.

منبع: ایسنا

منبع: ساعت24

کلیدواژه: رشد اقتصادی بانک مرکزی ارقام رشد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.saat24.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ساعت24» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۰۵۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 

در ادامه گام‌های اجرایی برنامه تحول بانک دی، ابلاغی از سوی بانک مرکزی با موضوع کاهش شناوری سهام و افزایش سرمایه نقدی، 15 درصد از سهام خزانه بانک دی به سازمان اموال و املاک کوثر واگذار می‌شود.   به گزارش پارسینه در ادامه گام های اجرایی برنامه تحول بانک دی، ابلاغی از سوی بانک مرکزی با موضوع کاهش شناوری سهام و افزایش سرمایه نقدی، طی توافق فی ما‌بین بانک‌دی و سازمان اموال و املاک کوثر به نمایندگی از بنیاد شهید و امور ایثارگران ، مقرر شد 15 درصد از سهام خزانه بانک دی، طی سه مرحله و به قیمت کارشناسی با شرایط 10 درصد نقد‏/ املاک معوض و مابقی بصورت اقساط شصت ماهه با نرخ سود ابلاغی بانک مرکزی به سازمان مذکور واگذار گردد.  بدین منظور ارزیابی کارشناسی سهام بانک دی توسط کارشناسان رسمی در دست اقدام است که به محض حصول نتیجه، مراتب از طریق سامانه کدال اطلاع رسانی خواهد شد. کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • جنجال هوخشتره و چاپ پول؛ شاخص محرمانه تورم را چه عددی حساب کرد؟
  • بانک دی در مسیر کاهش شناوری سهم و افزایش سرمایه نقدی 
  • جایگزین اسکناس کیلویی
  • رئیسی: امروز در غرب شاهد تقابل آشکار جریان شرافت در مقابل شرارت هستیم/ گزارش وزیر نفت از سود ۱۲ همتی پالایشگاهی که قرار بود در دولت قبل به دلیل زیان‌ده بودن رایگان واگذار شود/ اعلام خبر کاهش نرخ رشد پول از ۳۳ به ۱۶ درصد از سوی رئیس بانک مرکزی
  • بانک مرکزی وضعیت ارزی کشور را بهبود بخشید
  • واکنش همتی به اعلام نرخ تورم نقطه به نقطه فروردین از سوی بانک مرکزی
  • افشاگری ترسناک همتی از نرخ تورم بانک مرکزی در فروردین ۱۴۰۲!
  • افشاگری همتی از نرخ تورم بانک مرکزی/ همتی: تورم فروردین ۱۴۰۲ «۶۳ درصد» بوده است/ پشت‌پرده گرانی ارز هم مشخص شد
  • مسیر تحقق واقعی مشارکت مهم ترین بخش مردمی اقتصاد در جهش تولید و صادرات کشور
  • سیاست ارزی غلط بانک مرکزی باعث کم اثر شدن رشد اقتصادی/قیمت کالاهای اساسی با قیمت ارز آزاد مچ شده است