Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-04@04:34:16 GMT

امکانات کرمان جوابگوی حوادثی همچون پلاسکو نیست

تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۹ | کد خبر: ۲۹۳۰۰۶۳۷

ایسنا/کرمان شهردار کرمان با اشاره به وقوع حوادث غیرمترقبه خطاب به استاندار کرمان هشدار داد: نرده‌بان بلند برای سازمان آتش نشانی شهرداری نیاز داریم. اکنون سه سال است مدام این موضوع را می‌گوییم. اگر اتفاقی در یکی از واحدهای بلند شهر رخ دهد (اتفاقی شبیه پلاسکو باشد) ما هیچ امکانات امداد و نجاتی نداریم.

"سید مهران عالم‌زاده" صبح امروز ۲۵ شهریورماه در همایش شهرداران سراسر استان کرمان گفت: نگاه به شهرداری‌ها باید نگاهی همانند بخش خصوصی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شهرداری‌ها همانند بخش حصوصی باید خودشان درآمدزایی کنند اما در بحث هزینه‌ای و نیروی انسانی نیاز به مجوز دارند. در شهرداری کرمان در چند سال اخیر باوجود آنکه حدود ۵۰۰ نفر از نیروهایمان بازنشسته شدند ولی هیچ مجوزی برای استخدام نیروی جدید به ما داده نشده است.

وی با انتقاد از اینکه هیات‌های تطبیق مصوبات را سلیقه‌ای تایید می‌کنند، در ادامه از مشکلات شهرداری‌ها از پروسه خرید تجهیزات سخن به میان آورد و اظهار کرد: در شرایطی که در کشور هر روز قیمت کالاها تغییر پیدا می‌کند ما با مشکلات عدیده ای در این راستا بر می‌خوریم لذا انتظار می رود در این شرایط یک تعاملی با شهرداری‌ها صورت گیرد.

شهردار کرمان بیان کرد: طبق قانون دیوان محاسبات فقط در بودجه‌های دولتی شهرداری‌ها باید ورود پیدا کنند اما متاسفانه دیوان محاسبات بودجه‌های منابع داخلی را رصد می‌کند و مشکلاتی برای شهرداری‌ها ایجاد می‌کنند که از استاندار درخواست داریم در این خصوص چاره اندیشی داشته باشند.

وی در ادامه از حقوق شهردارن سخن به میان آورد و تصریح کرد: متاسفانه حقوق شهردار از برخی کارشناسان شهرداری‌ها کمتر است و حتی شاهد هستیم جمعه کاری شهرداران نیز حذف شده است. جای سوال دارد مگر در روز جمعه شهر نیاز به خدمت‌رسانی ندارد؟ بنده که شهردار مرکز استان هستم حقوقم ۷ میلیون تومان است.

عالم‌زاده با تبیین بدهی‌های مالیاتی و تامین اجتماعی شهرداری کرمان از سنوات گذشته عنوان کرد: شهرداری‌ کرمان بدهی‌های مالیاتی و تامین اجتماعی خود را پرداحت کرده است اما برخی از شهرداری‌ها با این مشکل روبرو هستند زیرا اولویت پرداخت آنها حقوق پرسنل است.

شهردار کرمان با اشاره به وقوع حوادث غیرمترقبه خطاب به استاندار کرمان هشدار داد: نرده‌بان بلند برای سازمان آتش نشانی شهرداری نیاز داریم. اکنون سه سال است مدام این موضوع را می‌گوییم. اگر اتفاقی در یکی از واحدهای بلند شهر رخ دهد (اتفاقی شبیه پلاسکو باشد) ما هیچ امکانات امداد و نجاتی نداریم.انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شهرداری کرمان اتش سوزی در ساختمان پلاسکو اخبار اجتماعی کرمان استانی اجتماعی شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۰۶۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حقوق و بیمه کارگران شهرداری بندرعباس به روز شد

شهردار بندرعباس از به روز شدن حقوق و بیمه کارگران خبرداد و گفت: طبق کار خوبی که انجام شده در شهرداری بندرعباس ابتدا کارگران حقوق و مزایا دریافت می کنند و سپس سایر کارمندان و مدیران حقوق خود را دریافت می کنند. - اخبار استانها -

مهدی نوبانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در بندرعباس اظهار داشت: خدا را شکر هستیم توانستیم با همکاری و همراهی شورای شهر بندرعباس موفق شدیم مراسم بزرگداشت و گرامیداشتی در شان کارگران عزیز شهرداری برگزار و 2500 از کارگران شامل پاکبانان و همکاران تنظیف شهری و سایر بخش‌های شهرداری در این مراسم حاضر شدند. 

وی افزود: برای هر کارگر در این روز یک میلیون تومان پاداش در نظر گرفتیم که به حساب کارگران واریز می‌شود امیدواریم در زمینه بیمه و حقوق کارگران هم کارهای خوبی صورت پذیرفته و تلاش کردیم که مشکلات به حداقل برسد. 

شهردار بندرعباس گفت: خوشبختانه با تامین منابع توانسته ایم حقوق و بیمه کارگران را به روز کنیم که خود گام مهمی در راستای احقاق حق کارگران بود بیمه برای کارگران بسیار مهم است زیرا در سرنوشت و آینده کارگران بسیار تأثیرگذار است در همین راستا بیمه کارگران شهرداری در موعد مقرر پرداخت می‌شود تا مشکل سنوات و درمانی برای این عزیزان بوجود نیاید.   

وی تصریح کرد: طبق کار خوبی که انجام شده در شهرداری بندرعباس ابتدا کارگران حقوق و مزایا دریافت می کنند و سپس سایر کارمندان و مدیران حقوق خود را دریافت می کنند. 

نوبانی تاکید کرد: برای مجموعه شهرداری ؛کارگران و کارمندان فرقی نمی‌کنند، هر خدمت رفاهی که به عزیزان قراردادی و رسمی داده می‌شود به کارگران عزیز شرکتی نیز داده خواهد شد. 

وی تصریح کرد: اگر امروز فضای سبز شهر تغییر کرده و فضاهای عمومی شهر نظیف است و مردم از آن لذت می‌برند و حالشان خوب است ،حاصل زحمت و همت این عزیزان است. 

شهردار بندرعباس گفت: در ساعاتی از شب که همه ما به استراحت می‌پردازیم کارگران عزیز شهرداری مشغول تنظیف شهر و آماده کردن آن برای حضور روز بعد شهروندان هستند. 

انتهای پیام/864/.

دیگر خبرها

  • آبگرفتگی اماکن مسکونی در خوی/ امکانات شهرداری بسیج شد
  • فراتر از یک وینگ‌‌ بک همچون الخاندرو گریمالدو در بایرلورکوزن
  • آسفالت معابر کرمان شتاب می‌گیرد/ آغاز به کار طرح «جهاد آسفالت»
  • دولت و شهرداری قم در موضوع مونوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
  • دولت و شهرداری قم در موضوع منوریل اختلافی ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
  • شهردار کرمان با حکم وزیر کشور منصوب شد + متن حکم
  • محسن تویسرکانی، به سمت شهردار کرمان منصوب شد
  • شهید مطهری جوابگوی مسائل و نیاز‌های جامعه بود/ سیره شهید مطهری در برنامه‌های هفته معلم بازگو شود
  • شهید مطهری (ره) جوابگوی مسائل و نیاز‌های جامعه بود
  • حقوق و بیمه کارگران شهرداری بندرعباس به روز شد