Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجادرجلسه بررسی افزایش ضریب ایمنی محصولات ایران خودرو گفت: این خودروساز با افزایش تعداد قطعات قابل ردیابی درمحصولات خودواصلاحات لازم برای افزایش ضریب ایمنی در قفل درخودروها و سایر نقاط آسیب پذیر، آمار سرقت را به کمتراز30 درصد نسبت به سال های قبل رسانده است.

به گزارش پول نیوز، سرهنگ شهاب امینی با اشاره به تعاملات صورت گرفته میان پلیس آگاهی ناجا و ایران خودرو در 15 سال گذشته اظهار کرد: امروز شاهد هستیم که برنامه ریزی های مناسب و نگاه مدیران این شرکت به حفظ منافع مشتریان امنیت و آرامش خاصی را برای جامعه به ارمغان آورده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تقدیراز عملکرد ایران خودرو درزمینه ارتقای سطح ایمنی محصولات تولیدی این شرکت گفت:‌ سیستم نرم افزار ردیابی قطعات ایران خودرو به ناجا در کشف خودروها و قطعات سرقت شده در سراسر کشور، کمک شایانی کرده است.
سرهنگ رضا موذن معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی نیز در گفت و گویی، عرضه محصولات جدید ایران خودرو را گامی درجهت توجه به سلیقه مصرف کنندگان دانست و گفت: محصولات جدید این شرکت ار نظر کیفی و ایمنی درسطح بالایی قراردارند.
وی افزود: با توان مهندسان ایران خودرو و کارگران خدوم آن، محصولات تولیدی این شرکت قابل رقابت با سایر شرکت های خودرو سازان خارجی خواهدبود. 
سرهنگ موذن تاکیدکرد: امنیت و ایمنی محصولات تولیدی ایران خودرو هرسال نسبت به گذشته افزایش یافته است. 
 بابک رحمانی معاون بازایابی و فروش ایران خودرو نیزگفت: ‌با تاکید مدیرعامل ایران خودرو مبنی بر افزایش ضریب ایمنی محصولات تیمی از معاونت‌های کیفیت، ‌مهندسی، ساپکو و مرکز تحقیقات تشکیل شده است و اقدامات مناسبی در زمینه ارتقای ایمنی قفل درهای جانبی خودروهای رانا، دنا و خانواده 206 و حذف زبانه های قفل از درهای جانبی این محصولات صورت گرفته است. همچنین اقدامات اصلاحی در خصوص برطرف کردن نقاط ضعف محل قفل های صندوق عقب و در موتور از دیگر اقدامات این خودروساز درزمینه پیشگیری از سرقت و ایمن سازی محصولات در سال جاری بوده است.
وی با اشاره به انجام تمهیدات اتخاذ شده برای افزایش ضریب ایمنی محصولات ایران خودرو در برابر سرقت تصریح کرد: ایران خودرو با اجرای این طرح ها توانسته آرامش مشتریان خود را حفظ کند. 
رحمانی تاکیدکرد: ایران خودرو از هیچ گونه تلاش و کوششی در جهت حفظ آرامش و  امنیت جامعه دریغ نمی کند و این شرکت آمادگی تعامل بیش تربا پلیس آگاهی رادارد. 
در ادامه، بلوک آذری نماینده مدیرعامل و رییس کمیته افزایش ایمنی خودرو در برابر سرقت ایران خودرو نیز گفت: درسال های اخیر گروه صنعتی ایران خودرو با جدیت کامل برای افزایش ایمنی محصولات خود، همکاری موثری با پلیس آگاهی ناجا داشته است. 
وی با تشریح عملکرد سیستم ردیاب قطعات گفت: براساس آیین‌نامه ارتقای کیفیت خودروهای سبک که از خرداد ماه سال ۸۸ خودروسازان ملزم به اجرای آن بوده اند، گروه صنعتی ایران خودرو اقدامات لازم را در این خصوص به انجام رسانده است.
فیروزفر دبیر کمیته افزایش ایمنی خودرو در برابر سرقت ایران خودرو  در خصوص سیستم عملکرد ردیابی قطعات و نتایج اجرای آن گفت: با اجرای این طرح از سال 86 تاکنون بیش از 27میلیون قطعه از مجموع قطعات به کار رفته در تولیدات این شرکت توسط این سیستم قابل ردیابی است.
وی افزود: حدود 110قطعه از قطعات مهم به کار رفته در محصولات از قبیل ECU، ایربگ، ترمز ABS، کمربند ایمنی، مدولاتور، دیفرانسیل، رادیاتور، جعبه فرمان، پمپ فرمان، باک بنزین، بوستر و مخزن C.N.G همچنین برخی قطعات اصلی، حجیم، گران‌ قیمت و پرمصرف خودروها دارای کد ردیابی هستند که ارزش ریالی معادل 50 تا 75 درصد بهای تمام شده خودرو را دارند.
فیروزفر با اشاره به اهمیت اجرای این طرح، سه فاکتور ایمنی، ارزش ریالی و فراوانی در تعویض را از دلایل اهمیت و توجه به بهبود سیستم ردیابی از سوی این شرکت دانست.
وی گفت: در موارد متعدد نیروی انتظامی با استعلام بارکد حک شده قطعه از ایران خودرو به سرقتی بودن برخی قطعات پی برده است، زیرا قطعات با توجه به شماره شاسی خودرو در یک بانک اطلاعاتی ثبت و شناسایی می‌شوند و با این کار خودروی سرقتی که حتی پلاک و برخی مشخصه‌های ظاهری آن تغییر یافته باشد، به راحتی قابل شناسایی خواهدبود.
گفتنی است رییس اداره اجتماعی پلیس آگاهی ناجا و هیات همراه از خطوط تولید ایران خودرو بازدید کردند.

منبع: پول نیوز

کلیدواژه: قطعه ایران خودرو تولید شاسی ایمنی خودرو در برابر سرقت ضریب ایمنی محصولات افزایش ضریب ایمنی پلیس آگاهی ناجا ایران خودرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.poolnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پول نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۱۶۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما

علی اکبر محرابیان عصر پنجشنبه در حاشیه افتتاح خط تولید «شینه» یا سیم پیچ های ژنراتورهای نیروگاهی و بازدید از شرکت تعمیرات قطعات نیروگاهی ایران در شهرستان فردیس استان البرز افزود: قطعات واحدهای نیروگاهی قدیمی کشور ساخت خارج است که اکنون توسط شرکت های دانش بنیان ایرانی این قطعات تولید می شود.

وی گفت: امروز با تکیه بر علم و دانش متخصصان صنعت برق کشور و ظرفیت های علمی شرکت های دانش بنیان داخلی بسیاری از قطعات و تجهیزات این صنعت ساخت ایران است.

محرابیان اظهار کرد: امروز ۲ شرکت برق حرارتی و تعمیرات نیروگاهی در کشور پیشتاز هستند و بیشترین قرارداد ها را با شرکت های دانش بنیان داخلی دارند.

وزیر نیرو ادامه داد: قطعاتی که برای اولین بار در کشور با همکاری شرکت های دانش بنیان ساخته شده از کیفیت بالایی برخوردار هستند و هرروز با بهره گیری از ظرفیت دانش بنیان ها شرایط نیروگاههای برق آبی و حرارتی کشور بهتر می شود.

اجرای ۱۸۰ پروژه و اقدام برای عبور از فصل گرما

وزیر نیرو با اشاره به اجرای پروژه های متعدد طی سال گذشته و اوایل امسال گفت: در حال فراهم کردن شرایط برای عبور از پیک فصل گرما هستیم.

محرابیان اظهار کرد: با توجه به ورود به فصل گرما با تلاش کارکنان وزارت نیرو از سال گذشته ۱۸۰ پروژه و اقدام را در دستور کار قرار دادیم که در بخش های مختلف مانند توسعه نیروگاهها، شبکه ها و اقدامات نرم افزاری مانند مدیریت مصرف در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین اقدامات ما آماده سازی کل نیروگاههای کشور برای تولید حداکثری برق در شرایط اوج مصرف تابستان است؛ به همین منظور برخی از نیروگاههای ما تعمیرات اساسی ، بازبینی و تعدادی هم به استانداردسازی شرایط نیاز دارند که برای تولید حداکثری آماده شوند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اقدامات توسعه شبکه پست ها و خطوط انتقال برق کشور بوده که رفع حبس تولید، اصلاح ولتاژ و استاندارد کردن برق از جمله اقدامات به شمار می رود.

محرابیان گفت: از ۱۸۰ پروژه و اقدام در دستور کار، حدود ۷۵ پروژه در زمینه تقویت شبکه های برق از جمله در استان های البرز، تهران ، مازندران، خوزستان سیستان و بلوچستان است و در این قالب چندین پست ۴۰۰ کیلوولت، ۲۳۰ کیلو ولت ، خطوط انتقال فشار قوی و فوق توزیع را در دست اجرا داریم.

آماده سازی نیروگاهها توسط شرکت تعمیر نیروگاهی ایران

وزیر نیرو با اشاره به اقدامات شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران در فردیس اظهار کرد: این مجموعه نیز نقش اساسی در تعمیر و تامین تجهیزات نیروگاهی کشور دارد.

محرابیان اظهار کرد: شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران مستقر در فردیس البرز افزون بر تولید و تعمیر قطعات نیروگاههای کشور ، اکنون نیز یک پروژه مهم نیز در زمینه تعمیر ژنراتور نیروگاه رودبار لرستان را در دست اقدام دارد که به زودی آماده می شود.

وی بیان کرد: از آنجا که ما تا پیش از این تجربه کافی برای تعمیر چنین بخش های نیروگاهی را نداشتیم اما با اعتماد و تکیه بر دانش متخصصان داخلی توانستیم تعمیر این ژنراتور را به دست بگیریم و آن را به خوبی پیش ببریم.

محرابیان گفت : در زمان حاضر کار تعمیر سالانه بیشتر نیروگاههای کشور پایان یافته و قرار است تا پانزدهم اردیبهشت ماه جاری تعمیر تمام نیروگاهها کامل شود؛در بخش انرژی های تجدید پذیر و خورشیدی نیز اقدامات خوبی در کشور انجام شده و یا در اجرا است و در تلاش هستیم تا دراین بخش به خودکفایی کامل برسیم.

ساخت نیروگاه در خارج از کشور

وزیر نیرو اظهار کرد: یکی از بخش هایی که بیشترین صادرات خدمات و مهندسی داریم بخش نیروگاهی کشور است که تاکنون نیروگاههای زیادی در خارج کشور اجرا شده ضمن آنکه طی سالهای اخیر نیروگاه های بسیاری از کشورها را تعمیرو بازسازی کرده ایم.

محرابیان بیان کرد:  برای ارتقای صنعت برق کشور  نیاز به چندین آیین نامه  و اقدامات اجرایی داشتیم که همه آنها اجرا شده و تنها تصویب آیین نامه ماده ۱۰ باقی مانده است که انتقال یارانه سوخت از شروع زنجیره به انتهای زنجیره مصرف است ؛ این آیین نامه در نوبت تصویب دولت قرار دارد.

شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران مستقر در فردیس در زمینه ساخت و تولید قطعات نیروگاهی از جمله ۱۷ نوع تجهیز نیروگاهی با بیش از هفت هزار قطعه نیروگاهی فعالیت دارد.خط تولید شینه ها یا سیم پیچی ژنراتورهای نیروگاهی با ساخت ماهانه ۳۰۰ دستگاه شینه با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.

باشگاه خبرنگاران جوان البرز کرج

دیگر خبرها

  • چالش تغییر تعرفه های گمرکی برای بازرگانان و فعالان اقتصادی
  • درخواست «افزایش اختیارات آتش‌نشانی در برابر ساختمان‌های ناایمن» به مجلس می‌رود
  • ۹۵ درصد قطعات نیروگاهی کشور ساخت داخل است/ آمادگی برای فصل گرما
  • سرنوشت عجیب یک وعده رییسی/ اختلاف قیمت کوییک ۱۳ برابر شد! + اینفوگرافیک
  • افزایش ۱۱.۷ درصد فروش پاکشوما در فروردین ۱۴۰۳
  • ۴۵ فقره سرقت در پرونده سارق خودرو و محتویات خودرو
  • افزایش ۴ برابر لایروبی رودخانه‌های مازندران
  • رشد بورس با افزایش تولید خودرو و صادرات محصولات پتروشیمی
  • افزایش مدت گارانتی خودرو در ایران
  • ساخت ۳۰ دستگاه برج و قطعات فنی توربین بادی در ماشین‌سازی اراک