Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر محمد مهدی طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، درباره آغاز به کار سامانه مدیریت یکپارچه امور آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی(آموزشیار) با اشاره به موضوع اهانت مجله فرانسوی به پیامبر اکرم (ص) گفت: این روزها بی احترامی‌هایی تحت عنوان اهانت به پیامبر اسلام را شاهد هستیم و این موضوع نشان از این دارد که غرب چه در جوامع فرهنگی و چه در جوامع سیاسی، تاب و تحمل مواجه با فرهنگ ناب محمدی را ندارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی فعالیت صدها واحد دانشگاهی و تحصیل میلیون‌ها دانشجو را جزو افتخارات جمهوری اسلامی برشمرد و افزود: دانشگاه آزاد اسلامی افتخار این را دارد که در گام دوم، در مسیری مطابق با فرمایشات رهبر معظم انقلاب حرکت کند.

طهرانچی ادامه داد: سال ۲۰۰۵ در مقاله نیچر، به صورت صریح آورده‌اند که تمدن علمی در نظام اسلامی درحال شگل گیری است که راه مقابله با آن، مبارزه و ایجاد اغتشاش سیاسی در داخل است. امروز دانشگاه آزاد اسلامی با به دوش کشیدن ۴۰ درصد از بار آموزش عالی کشور در حوزه‌های پزشکی و غیر پزشکی، به رویکرد جدیدی در آموزش عالی نگاه می‌کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: تراکم بیش از حد داوطلب در حوزه پزشکی و عدم استقبال از حوزه‌های علوم انسانی، نشان می دهد که مردم رویکرد فعلی آموزش عالی را نمی پسندند و لذا خواستار تغییر و تحول گسترده در این حوزه هستند. مهم ترین دلیل استفبال مردم از رشته‌های پزشکی، موضوع اشتغال است و لذا ما در دانشگاه آزاد، برنامه جدی را برای این موضوع خواهیم داشت.

وی ادامه داد: دانشگاه آزاد در وهله نخست باید به عنوان یک قوه عاقله باید تاثیرات فرهنگی را داشته باشد. دوم این که باید توانایی پاسخگویی به نیازهای کشور داشته باشد و برای پاسخگویی به آن سرآمد نیز باشد. ما به عنوان رویکرد سوم به دنبال دانشگاهی سرآمد و کارآمد هستیم. وابستگی دانشگاه آزاد به شهریه را پسندیده نمی‌دانیم و به دنبال به کارگیری سرمایه انسانی و تغییر و تحول در رویکردهای اقتصادی این دانشگاه هستیم.

طهرانچی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی تنها دانشگاهی است که در همه مناطق کشور واحد دانشگاهی دارد. فعالیت‌های هم افزای شبکه‌ای، یکی از رویکردهای اصلی دانشگاه آزاد اسلامی است. بهره‌وری و تبدیل دانشگاه به یک سازمان تاثیر گذار، یکی از نمودهای این موضوع است. شبکه پژوهشیار، ۲۰ عنوان و چالش علمی را در اختیار دانشجویان گذاشته و ۸۰ هزار دانشجوی ارشد ۱۰ هزار دکتری، در یک سامانه منسجم، درحال تحقیقات شبکه‌ای هستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به ویژگی‌های سامانه آموزشیار گفت: ما نیاز به بهم پیوستگی و هم افزایی سامانه آموزشی داشتیم.‌ متاسفانه کشور در این حوزه دچار مشکل است و هر سازمانی، از شبکه و سامانه جداگانه استفاده می کند. به همین دلیل ما به دنبال ایجاد وحدت در فعالیت‌های آموزشی هستیم و با همین رویکرد سامانه آموزشیار را رونمایی کردیم.

وی عنوان کرد: این سامانه، افتخار بزرگی برای نظام آموزش عالی کشور محسوب می شود چرا که ۱ میلیون دانشجو در آن، فعالیت‌های آموزشی خود را انجام می‌دهند. پیش از این سامانه‌های مختلفی در ۵۰۰ نقطه از کشور درحال فعالیت بودند و برخی تصمیمات در حوزه شهریه و استانداردهای آموزشی در واحدهای مختلف انجام نمی شد. اما با سامانه آموزشیار این مشکلات را نخواهیم داشت.

طهرانچی تصریح کرد: مشکلاتی که طی چند روز گذشته در این سامانه به وجود آمده برطرف خواهد و دانشجویان نگرانی نداشته باشند. اوضاع اقتصادی کشور به سبب کرونا و تورم افسار گسیخته دچار مشکل شده است. امور آموزشی نیز به عنوان سومین قلم از سبد خانوار مردم از اهمیت زیادی برخوردار است؛ به همین دلیل نظام سنتی تامین شهریه را مورد تجدید نظر قرار دادیم؛ ما برای دوره‌های جدید، شهریه ثابت را برای رشته‌‌های علوم پایه کاهش دادیم. امروز شهریه را نظام عرضه و تقاضا تعیین می کند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به تحولات موضوع شهریه بیان کرد: شهریه متغیر نیز براساس نوع درس مدیریت خواهد شد و شهریه بیش از ۲۰ درصد در شهریه متغیر اعمال نخواهد شد. یکی از مشکلات ما این بود که شهریه برای کل واحدهای دانشگاه آزاد یکسان بود؛ این موضوع را نیز اصلاح کرده ایم به طوری که شهریه ثابت هر واحد، متناسب با شرایط منطقه‌ای و درجه‌ای که دارد تامین خواهد شد. در مجموع در کلیه واحدها، شاهد کاهش در شهریه ثابت خواهیم بود.

وی خاطرنشان کرد:نظام یکپارچه آموزشیار، به کنترل کیفیت آموزش کمک خواهد کرد؛ موضوع کیفیت و کارآمدی دو شعار جدی ما در تحول آموزش عالی است و راه اندازی دوسامانه آموزشیار و پژوهشیار، گام های مهم دانشگاه آزاد در این زمینه است.

این خبر در حال تکمیل است...

108 / 167 سامانه آموزشیار دانشیار نشست خبری رئیس دانشگاه آزاد دکتر طهرانچی

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: سامانه آموزشیار دانشیار نشست خبری رئیس دانشگاه آزاد دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی سامانه آموزشیار سامانه آموزشی شهریه ثابت آموزش عالی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۲۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دانشگاه آزاد بجنورد میزبان بیش از یک هزار داوطلب آزمون سراسری خواهد بود

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی، حامد خراسانی معاون امور آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد در گفت‌وگو با خبرنگار استانی ایسکانیوز از خراسان شمالی اظهار کرد: همزمان با سراسر کشور آزمون سراسری اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۳ با حضور یک‌هزار و ۴۶۸ داوطلب در دو دانشکده پزشکی و دانشکده مهارت و کارآفرینی در روزهای پنج‌شنبه و جمعه ۶ و ۷ اردیبهشت‌ سال جاری در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد برگزار می‌شود.

وی اضافه کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد روز پنج‌شنبه میزبان ۸۶۱ داوطلب در دو رشته علوم ریاضی و فنی و علوم انسانی است که از این تعداد ۵۰۵ داوطلب خانم و مابقی آقا هستند.

معاون امور آموزشی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد افزود: روز جمعه نیز ۶۰۷ داوطلب خانم رشته علوم تجربی در دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد در ماراتن کنکور سراسری با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

خراسانی گفت: آزمون سراسری علوم انسانی، ریاضی و فنی و تجربی در شیفت صبح روزهای ۵ شنبه و جمعه رأس ساعت ۸ صبح آغاز می‌شود و درب‌های حوزه‌های امتحانی رأس ۷:۳۰ بسته خواهد شد که لازم است داوطلبان نیم ساعت قبل از بسته شدن درهای حوزه‌های آزمون در محل دانشگاه حضور داشته باشند؛ چراکه از ورود داوطلبان پس از بسته شدن در حوزه‌های امتحانی ممانعت خواهد شد.

وی با تأکید بر داشتن کارت شناسایی معتبر برای ورود به حوزه آزمون متذکر شد: هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون باید علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوطه، اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکس‌دار، چند مداد سیاه، تراش، مداد پاکن و یک سنجاق یا سوزن همراه داشته باشد و از آوردن هرگونه وسایل اضافی از جمله کیف دستی، دستگاه‌های الکترونیکی (تلفن همراه، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند و...)، ماشین حساب و یادداشت خودداری کند.

خبرنگار : متین لنگری

انتهای خبر /

کد خبر: 1228228 برچسب‌ها دانشگاه آزاد اسلامی بجنورد آزمون سراسری

دیگر خبرها

  • دانشگاه آزاد اسلامی واحد سلماس میزبان آزمون کنکور سراسری
  • پیشنهاد افزایش ۴۰ درصدی تعرفه شهریه آموزشگاه‌های آزاد هنری یزد
  • بازگشت دوباره رشته پرستاری به دانشگاه آزاد بوشهر
  • رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در قزوین
  • آغاز رقابت داوطلبان کنکور در چهارمحال و بختیاری
  • افزایش تولیدات علمی و فرهنگی دانشگاه در راستای تحقق شعار سال
  • آغاز نوبت اول کنکور/ رقابت داوطلبان گروه‌های ریاضی و انسانی در نخستین روز
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • ضرورتِ هدایت نخبگان به سمت علوم انسانی
  • دانشگاه آزاد بجنورد میزبان بیش از یک هزار داوطلب آزمون سراسری خواهد بود