Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان شمالی معاون امور صنعتی و معدنی سازمان صمت خراسان شمالی از اجرای طرح تولید پودر میکرونیزه در این استان خبر داد.

علی اصغر رضازاده در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به اینکه این واحد تولیدی توسط بخش خصوصی در شهرستان راز و جرگلان ساخته می شود، گفت: برای راه اندازی این واحد تولیدی، جواز تاسیس صادر و زمین با توافق اداره کل منابع طبیعی استان تحویل سرمایه گذار داده شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه معادن سنگ آهک، باریت و کلسیت این استان نیازمند جدی راه اندازی واحد تولیدی پودر میکرونیزه هستند، افزود: این امر سبب شده تا این نوع از مواد معدنی به صورت خام از استان خارج شوند و یا اینکه استخراج نشوند.

رضازاده ادامه داد: وجود این واحدهای فرآوری سبب می‌شود تا مواد معدنی استخراج شده به اندازه یک میکرون تبدیل شوند و سپس مواد فرآوری شده در سایر صنایع همچون رنگ سازی، صنایع شیمیایی و گل حفاری مورد استفاده قرار گیرند.

وی با بیان اینکه مواد معدنی با توجه به کیفیت آن‌ها دارای شعاع حمل مختلفی است، افزود: کلسیت یکی از مواد معدنی است که صادر کردن آن به سایر استان‌ها با توجه به شعاع حمل صرفه اقتصادی ندارد و باید در استان استفاده شود.

به گفته این مقام مسئول، از سوی دیگر نبود کارخانه میکرونیزه در استان موجب شده تا معادن باریت و کلسیت استان غیرفعال بوده و یا با ظرفیت اندک فعالیت کنند.

وی در ادامه با اشاره به سفر رئیس سازمان ایمیدرو به خراسان شمالی گفت: قرار بر این است تا طی این سفر مصوباتی که حوزه معدن طی سفر رئیس جمهور به خراسان شمالی مصوب شد مورد بررسی قرار گیرد.

معاون امور صنعتی و معدنی سازمان صمت خراسان شمالی با بیان اینکه طی سفر مذکور در حوزه معدن ۱۳ تفاهم نامه مصوب شد، افزود: تعدادی از این مصوبات از پیشرفت فیزیکی کمتری برخوردار هستند.

به گفته وی اجرای عملیات پی جویی و اکتشاف در معدن آلبلاغ، مطالعه اجرای کارخانه پودر میکرونیزه، مطالعات پهنه بوکسیتی، انجام مطالعات زمین شناسی از جمله این مصوبات بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی ايميدرو معدن آلبلاغ اسفراین خراسان شمالي خراسان شمالی مواد معدنی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۹۳۰۲۹۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند

استان‌های اصفهان، یزد، کرمان، فارس، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، سمنان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی و همچنین استان‌های مجاور این استان‌ها شاهد بارش خواهند بود.

به گزارش شفقنا، شدت اصلی بارش‌ها در استان‌های خراسان شمالی، گلستان و شرق مازندران خواهد بود که می‌تواند منجر به وقوع سیلاب و آبگرفتگی معابر عمومی شود.

دیگر خبرها

  • تولید ۲ هزار و ۶۰۰ متر مربع فرش درخراسان‌شمالی
  • اگر سرماخوردگی دارید این 2 میوه را بخورید
  • ساخت ۱۰ تلمبار مشارکتی نوغانداری در خراسان شمالی
  • ایستگاه زمان صوفی ۵۵ میلیمتر رکورد دار بارش درخراسان شمالی
  • ۲۰ کیلوگرم تریاک در عملیات مشترک پلیسی در خراسان شمالی کشف شد
  • آغاز رقابت بیش از ۱۵ هزار داوطلب کنکور درخراسان‌شمالی
  • فرآیند احداث پایانه مکانیزه مواد معدنی آغاز شد/ تحقق ترافیک ۱۰ میلیون تنی مواد معدنی و شیمیایی ظرف سه سال
  • بالاترین میزان تولید مواد معدنی در مجتمع سرب و روی مهدی آباد
  • دستگاه بلوک زنی
  • شدت بارش‌ها همچنان ادامه دارند